Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
Aktualizacja:
Klasy - Assault

Klasa Assault ma dostęp do pistoletów, karabinków oraz strzelb - wybór broni zależy głównie od roli, jaką przewidzieliśmy dla danego żołnierza. Specjalizacja ta koncentruje się głównie na walce na krótkim i średnim dystansie, atakowaniu przeciwników ukrytych za przeszkodami oraz zadawaniu jak największych obrażeń (często przy pomocy trafień krytycznych). Dostępne dla komandosa umiejętności dodatkowo zwiększają skuteczność w wyżej wymienionych obszarach walki:
Ranga | Umiejętność | Opis |
Squaddie | Run & Gun | Pozwala na oddanie strzału bądź tryb overwatch, nawet gdy zużyjemy oba punkty akcji na poruszanie się. Ponowne użycie możliwe po 2 turach. |
Corporal | Tactical Sense | +5 do obrony za każdego widocznego przeciwnika (maksymalnie +20) |
Corporal | Aggression | +10% do szansy na krytyczne trafienie za każdego widocznego przeciwnika (maksymalnie +30%) |
Sergeant | Lightning Reflexes | Pierwszy strzał obcego w turze przy użyciu trybu overwatch automatycznie spudłuje. |
Sergeant | Close and Personal | +30% do szansy na krytyczne trafienie na pobliskich przeciwników. Bonus maleje wraz z odległością. |
Lieutenant | Flush | Komandos oddaje strzał, który zmusza wroga do opuszczenia swojej pozycji. Strzałem tym jest łatwo trafić, ale zadaje on małe obrażenia. |
Lieutenant | Rapid Fire | Oddaje dwa strzały do wybranego celu: każdy strzał ma -15 do szansy na trafienie. |
Captain | Close Combat Specialist | Oddaje strzał do każdego wroga, który zbliży się do komandosa na odległość 4 pól. Nie wymaga użycia trybu overwatch. |
Captain | Bring 'Em On | Zwiększa zadane obrażenia krytyczne o jeden punk za każdego widzianego przez oddział wroga (maksymalnie +5 obrażeń). |
Major | Extra Conditioning | Zwiększa ilość punktów życia zależnie od noszonego pancerza. Cięższe pancerze dają większy bonus. |
Colonel | Resilience | Komandos staje się niewrażliwy na trafienia krytyczne. |
Colonel | Killer Instinct | Aktywowanie Run & Gun zwiększa zadawane obrażenia krytyczne o 50%. |

Umiejętności, jakie otrzymuje klasa Assault dają nam szerokie pole do popisu. Możemy stworzyć żołnierza pierwszej linii, biegnącego naprzód i wykrywającego wrogów. Dzięki umiejętnościom takim jak Tactical Sense, Lightning Reflexes, Flush, Close Combat Specialist, Extra Conditioning oraz Resilience nasz komandos staje się praktycznie niewrażliwy na ostrzał a samemu jest w stanie doskonale obronić się używając zarówno strzelby jak i karabinu. Dodatkowo może on zmuszać wrogów do ucieczki zza osłony, wystawiając ich na ostrzał reszty drużyny.
Druga możliwość to stworzenie maszyny do zabijania - wybierając wszystkie zdolności zwiększające zadawane obrażenia, takie jak Aggression, Close and Personal, Rapid Fire, Bring 'Em On oraz Killer Instinct możemy być pewni, że trafiony obcy to martwy obcy. Ustawienie takie jest jednak znacznie mniej odporne na ostrzał niż poprzedni zestaw umiejętności, stąd można wybrać wersję wypośrodkowaną: posiadającą część umiejętności zwiększających zadawane obrażenia a pozostałe ułatwiające przeżycie.
Kombinacja Tactical Sense, Lightning Reflexes, Rapid Fire, Close Combat Specialist oraz Killer Instinct pozwala zabić w jednej akcji prawie każdego obcego (jedynie najwytrzymalsze Sectopody oraz Heavy Mutony są w stanie się jej oprzeć) jednocześnie będąc wystarczająco odporną na ostrzał, aby umożliwić komandosowi dotarcie do celu.
0
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- Drużyna i klasy
- Grupa uderzeniowa | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Support | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Psionika | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Drużyna i klasy
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
