Sterowanie w XCOM Enemy Unknown | Informacje podstawowe
Aktualizacja:
Baza
![]() | Poruszanie kursorem po menu / dostępnych opcjach |
![]() | Wybór podświetlonej opcji |
![]() | Cofnięcie się do poprzedniego menu/anulowanie wybranej opcji |
![]() | Szybki zapis gry |
Misja - kamera
![]() | Poruszanie kamerą |
![]() | Obrócenie pola walki o 90 stopni w lewo |
![]() | Obrócenie pola walki o 90 stopni w prawo |
![]() | (trzymając wciśnięte kółko myszy poruszamy nią przód/tył) Przybliżenie/oddalenie pola walki |
![]() | (ruch kółkiem myszy w przód/tył) Podniesienie/obniżenie pola walki (w celu pokazania np. dachów budynków) |
![]() | Wycentrowanie kamery na aktualnie wybranym żołnierzu |
![]() | Wycentrowanie kamery na pierwszym widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na drugim widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na trzecim widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na czwartym widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na piątym widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na szóstym widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na siódmym widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na ósmym widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na dziewiątym widocznym celu |
![]() | Wycentrowanie kamery na dziesiątym widocznym celu |
Misja - kontrolowanie komandosów
![]() | Wybór następnego komandosa |
![]() | (lewy klawisz shift) Powrót do poprzedniego komandosa |
![]() | Potwierdza wybraną akcję (strzał/chowanie się/rzut granatem itp.) |
![]() | Anuluje wybraną akcję (strzał/chowanie się/rzut granatem itp.) |
![]() | Przemieszcza komandosa (marsz lub sprint) do miejsca wskazanego kursorem |
![]() | (lewy klawisz myszy na obcego) Rozkazuje aktualni wybranemu komandosowi strzelać do podświetlonego obcego |
![]() | (lewy klawisz myszy na drzwi/urządzenie) Otwiera drzwi / aktywuje bądź dezaktywuje urządzenie |
![]() | Zmienia aktualnie używaną broń |
![]() | Przeładowanie broni |
![]() | Tryb overwatch |
![]() | (wybrany komandos) Dodatkowe informacje o naszym żołnierzu |
![]() | (przed potwierdzeniem akcji) Dodatkowe informacje o wykonywanej akcji (celność strzału itp.) |
![]() | Wybór pierwszej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór drugiej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór trzeciej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór czwartej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór piątej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór szóstej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór siódmej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór ósmej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór dziewiątej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Wybór dziesiątej zdolności z paska umiejętności |
![]() | Szybki zapis gry |
![]() | Kończy turę |
0
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












































