XCOM Enemy Unknown: Drzewko technologii

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W większości wypadków nowe projekty naukowe odblokowywane są zaraz po zdobyciu artefaktu obcych (broń, fragmenty konstrukcji UFO, ciała lub żywi obcy), jednak niektóre z nich takie jak np. pancerze dla komandosów wymagają wynalezienia poprzednich przedmiotów. Poniższe drzewko technologii zostało podzielone na kilka grup ułatwiających jego odczytanie:

Technologie ogólne i związane z fabułą

Projekt - Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Projekt

Wymagany projekt

Wymagane komponenty

Rezultat

Experimental Warfare

  

budynek Foundry

Phoenix Cannon

Alien Grenades (Foundry)

Weapon Fragments

 

5x Weapon Fragments

S.C.O.P.E.

S.C.O.P.E. Upgrade (Foundry)

Alien Materials

 

5x Weapon Fragments

Nano-Fiber Vest

UFO Power Source

 

1x UFO Power Source

budynek Elerium Generator

Xeno-Biology

 

4x Sectoid Corpse

budynek Alien Containment

Arc Thrower

Xeno-Biology

10x Weapon Fragment

Arc Thrower

Outsider Shard

Xeno-Biology

 

Skeleton Key

Elerium

 

1x UFO Power Source, 10x Elerium

Improved Arc Thrower (Foundry)

Alien Nav Computer

 

2x UFO Flight Computer

budynek Satellite Nexus

Stealth Satellites (Foundry)

Hyperwave Communication

Alien Nav Computer

zdobyty Hyperwave Beacon, 30x Alloys, 30x Elerium

budynek Hyperwave Relay

Ethereal Device

 

zdobyty Psi-Link

budynek Gollop Chamber

Broń

Projekt - Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Projekt

Wymagany projekt

Wymagane komponenty

Rezultat

Beam Weapons

 

10x Weapon Fragments, 5x Alloys

Laser Pistol

Laser Rifle

Improved Pistol II (Foundry)

Heavy Lasers

Beam Weapons

5x Weapon Fragments, 5x Alloys

Heavy Laser

Laser Cannon

S.H.I.V. Laser (Foundry)

Precision Lasers

Beam Weapons

5x Weapon Fragments, 5x Alloys

Scatter Laser

Laser Sniper

Plasma Pistol

 

zdobyty Plasma Pistol, 40x Weapon Fragments, 5x Elerium

Plasma Pistol

Improved Pistol III (Foundry)

Light Plasma Rifle

 

zdobyty Light Plasma Rifle, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 5x Elerium

Light Plasma Rifle

Plasma Rifle

 

zdobyty Plasma Rifle, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 5x Elerium

Plasma Rifle

Heavy Plasma

 

zdobyty Heavy Plasma, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium

Heavy Plasma

S.H.I.V. Plasma (Foundry)

Plasma Sniper

Plasma Rifle/Heavy Plasma

50x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium

Plasma Sniper

Alloy Cannon

Plasma Rifle/Heavy Plasma

40x Weapon Fragments, 25x Alloys, 5x Elerium

Alloy Cannon

Guided Fusion Launcher

 

zdobyty Battleship Class UFO Fusion Core, 75x Weapon Fragments, 20x Alloys, 10x Elerium

Blaster Rocket Launcher

Pancerze

Projekt - Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Projekt

Wymagany projekt

Wymagane komponenty

Rezultat

Carapace Armor

Alien Materials

10x Alloys

Carapace Armor

Alloy S.H.I.V.

Skeleton Suit

Carapace Armor

15x Alloys

Skeleton Suit

Titan Armor

Carapace Armor

15x Alloys, 5x Elerium

Titan Armor

Ghost Armor

Titan Armor, Hyperwave Communication

15x Alloys, 15x Elerium

Ghost Armor

Archangel Armor

Titan Armor, New Fighter Craft

15x Alloys, 15x Elerium

Archangel Armor

Psi Armor

przesłuchanie Ethereala lub Sectoid Commandera

10x Alloys, 10x Elerium

Psi Armor

Myśliwce

Projekt - Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Projekt

Wymagany projekt

Wymagane komponenty

Rezultat

Experimental Warfare

 

5x Weapon Fragments

Phoenix Cannon

Heavy Lasers

Beam Weapons

5x Weapon Fragments, 5x Alloys

Laser Cannon

Plasma Cannon

Light Plasma Rifle

30x Weapon Fragments, 10x Elerium

Plasma Cannon

New Fighter Craft

Alien Nav Computer, UFO Power Source

75x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium

myśliwiec Firestorm

Hover S.H.I.V.

EMP Cannon

New Fighter Craft, Plasma Cannon

20x Elerium

EMP Cannon

Przesłuchania i autopsje

Obcy - Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Obcy

Autopsja

Przesłuchanie

Sectoid

Uplink Targeting (myśliwce)

credit: Beam Weapon

Floater

Defense Matrix (myśliwce)

credit: Armor Research

Thin Man

Improved Medikit (Foundry)

credit: UFO Technology

Muton

Ammo Conservation (Foundry)

credit: Plasma Weapon

Chryssalid

Chitin Plating

 

Heavy Floater

Advanced Repair (Foundry)

credit: Flight

Sectoid Commander

budynek Psi Lab

credit: Psionics, wymagane do Psi Armor

Muton Elite

credit: Plasma Weapon

credit: All Weapon Tech

Muton Berserker

Combat Stims

credit: Armor Research

Drone

Drone Capture (Foundry)

 

Cyberdisc

UFO Tracking (myśliwce)

 

Ethereal

Mind Shield

credit: All Tech, wymagane do Psi Armor

Sectopod

Advanced Contruction (Foundry)

 

Foundry

Projekt - Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Projekt

Wymagane Komponenty

Rezultat

Heavy Weapons Platform

5x inżynier

S.H.I.V.

Alien Grenades

zdobyty Alien Grenade, 20x inżynier, 20x Weapon Fragments, 25x Alloys, 10x Elerium

Alien Grenades

Improved Medikit

15x inżynier, 20x Weapon Fragments, 4x zwłoki Thin Mana

Medikit leczy 50% więcej

Improved Arc Thrower

10x inżynier, 20x Weapon Fragments, 20x Alloys, 20x Elerium, 4x wrak Drone

Arc Thrower ma większą szansę na ogłuszenie obcego

Advanced Repair

20x inżynier, 30x Alloys, 10x Elerium, 4x zwłoki Heavy Floater

Skraca czas naprawy myśliwców i S.H.I.V.

S.H.I.V. Laser

10x inżynier, 15x Weapon Fragments, 30x Alloys

S.H.I.V. zostaje uzbrojony w broń laserową

S.H.I.V. Plasma

20x inżynier, 30x Weapon Fragments, 45x Alloys, 30x Elerium

S.H.I.V. zostaje uzbrojony w broń plazmową

S.H.I.V. Repair

10x inżynier, 15x Alloys, 15x Elerium

Arc Thrower może naprawiać łazik S.H.I.V.

S.H.I.V. Suppression

15x inżynier

S.H.I.V. może kłaść ogień zaporowy (suppression)

Drone Capture

10x inżynier, 20x Weapon Fragments, 4x wrak Drone

Arc Thrower może przejąć kontrolę nad Drone

Ammo Conservation

15x inżynier, 20x Weapon Fragments, 90x Alloys, 6x zwłoki Mutona

Każda broń posiada więcej amunicji

Advanced Construction

30x inżynier, 20x Weapon Fragments, 50x Alloys, 30x Elerium, 2x wrak Sectopoda

Szybsza budowa instalacji i pojazdów

Advanced Flight

25x inżynier, 50x Alloys, 50x Elerium

Wydłużony czas unoszenia się w powietrzu dla Hover S.H.I.V. i Archangel Armor

Improved Pistol I

5x inżynier, 5x Weapon Fragments

Zwiększona szansa na trafienie krytyczne wszystkich pistoletów

Improved Pistol II

10x inżynier, 25x Weapon Fragments, 20x Alloys

Zwiększona celność wszystkich pistoletów

Improved Pistol III

20x inżynier, 50x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium

Zwiększone maksymalne obrażenia wszystkich pistoletów

Stealth Satelites

20x inżynier, 20x Alloys, 20x Elerium, 3x UFO Flight Computer

Zmniejszona szansa na wykrycie satelity przez UFO

S.C.O.P.E. Upgrade

10x inżynier, 15x Weapon Fragments

Zwiększona szansa na trafienie krytyczne dla S.C.O.P.E.

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze67
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
20:32

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Ponieważ naprawdę się z tym męczyłem by nie stracić żadnej satelity i zaczynałem grę kilka razy od początku. Po pierwsze inżynierowie, są ważniejsi niż pieniądze i potrzebni do budowania uplinków. Kasę możesz zdobyć, za trofea, ale inżyniera nie kupisz. Każda misja gdzie masz do wyboru trzy miejsca, na ogół daje wybór między kasą, inżynierem, albo dodatkowym żołnierzem do zyskania. Oczywiście rób misję w której stan krytycznego zagrożenia jest największy. Jeżeli jednak miejsce ze stanem krytycznego zagrożenia akurat nie oferuje inżynierów. Nie problem, po prostu wczytaj save i próbuj do skutku. Gra losowo przydziela nagrody za wypełnienie misji.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
20:25

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Rób save,a po każdej turze, a quick save,a po każdym ruchu, w ten sposób zawsze możesz się cofnąć.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
14:40

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Zauważyłem, że prawdopodobieństwo trafienia jest ustawione w kolejce. Jeżeli jest twoja tura i masz dwóch żołnierzy oraz jednego przeciwnika. Twój pierwszy żołnierz to assault ze shotgunem co odbiera 100%, a drugi to zwykły pistolet co odbierze 5%. Okaże się, że jak najpierw strzelisz z pistoletu to odbierzesz 5%, a potem assault nie trafi, więc wróg przeżyje. Jeżeli zmienisz kolejność i najpierw strzelisz z shotguna, to zabijesz wroga i nie będziesz miał problemu. Natomiast strzał z pistoletu możesz sobie walnąć w powietrze i tak w nic nie trafi.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
14:31

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Każdy save przed wykonaną turą pozwoli ci powtórzyć akcję i zmienić przyszłość tury wroga. Zauważyłem, że, to jak rozmieściłeś postacie, ma wpływ na to, jak zachowają się wrogowie. Często inne miejsce w które powędrujesz może spowodować, czy wróg zaatakuje, czy wykona jakiś inny ruch.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
14:21

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Jeżeli wykupisz dodatkowe stroje i zyskasz możliwość kolorowania uniformów, to wykorzystaj to jako taktyczną przewagę dla własnej orientacji, np. Podziel sobie klasy na odpowiednie kolory. Snajpera zrób czarnego("zamaskowany"). Heavy- czerwony(Ogień, lub siła ogniowa). Support niczym znak służyby zdrowia, możesz dać biały lub niebieski, a assault jak chcesz, mi przypasował blond włosy i żółty. To pomoże ci od razu kojarzyć jednostkę.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-08-23
23:48

Lesheden Chorąży

Mam pytanie. Czy da się na najwyższym poziomie utrzymać dochody ze wszystkich krajów? Buduję workshop, uplink i satelity od początku, po czym zawsze mi ze 2 państwa odchodzą zanim zdążę postawić 3-cią satelitę. W dodatku, by wszystko wybudować muszę sprzedawać korpusy obcych i pozostałości ich broni by mieć kasę. Próbowałem kilka razy i lipa

Komentarz: Lesheden
2015-08-20
22:23

bodekxv55 Junior

Dla mnie gierka na normalnym poziomie trudności przy Ironmenie była zbyt łatwa... po przejściu jej tak dwa razy stwierdziłem że trzeba kolejny raz spróbować klastycznego poziomu trudności. Ale tu już zaczyna być widoczne coraz większe niedopracowanie gry pod tym względem. Mogę zrozumieć że przeciwnicy są znacznie bardziej wymagający, że jeden dowódca małego statku rozwala mi trzech żołnierzy jednego po drugim i to wyżej i za dużymi osłonami. Ale tego że nagle respi się grupa sektoidów za moimi plecami, w miejscu gdzie penetrowałem komandosami od samego początku - tego już nie potrafię zrozumieć. Wysoki poziom trudności... ok... ale bez przesady jak potworki się respią gdzie chcą. Jednego razu dotrwałem bardzo daleko. Miałem żołnierza wyszkolonego na maximum. Potrafił w jednej turze rozwalić nawet trzech obcych. Zabili go obcy wystrzeliwani z kosmosu przechodzący od razu w tryb warty... dla mnie głupota tej gry... w momencie śmierci tego jednego wszystko się posypało. Nie rozumiem po co człowiek cuduje z osłonami i taktycznie penetruje teren jak tu nagle z kosmosu dziesięciu obcych oskrzydla moich pięciu żołnierzy. Gra na klasycznym poziomie trudności totalnie niedopracowana pod tym względem. Bo tam każdy ruch jest ważki i wymaga dużego zastanowienia.
I nie dopracowane jest jeszcze wg mnie pole ostrzału. Wiele razy miałem sposobność zauważyć że obcy jest w linii prostej do mojego komandosa a jednak strzału nie mogłem wykonać. Podobnie snajper na dachu. Będąc przy krawędzi nie mógł ostrzelać (nawet z pistoletu) obcego który był bezpośrednio pod budynkiem... przecież wystarczyłoby żeby się trochę wychylił. Nie jest również nigdzie wytłumaczone jaki zasięg widzenia mają żołnierze... nie wiem ja mam zgadywać czy jak podejdą tu czy tam to będą w stanie oskrzydlić obcego który jest nieco dalej niż o rzut kamieniem? Te rzeczy powodują że rozgrywka w stylu ironman na poziomie wyższym od normalnego jest niegrywalna i niewykonalna.

Komentarz: bodekxv55
2013-01-31
21:21

zanonimizowany444869 Legionista

Strasznie cieniutki jest ten poradnik. W zasadzie to jest jak instrukcja do gry, a nie poradnik.
Co do save'ów przed strzałem, tj. tak jak w poradniku - próbowałem po 20 razy w kilku różnych lokacjach.

Komentarz: zanonimizowany444869
2012-11-04
16:20

roninwawa Chorąży

roninwawa

fajna gra dowodzisz taktycznie w skali micro zarzadzasz i ustalasz strategie globalnie. mogliby tylko jeszcze wprowadzic samodzielny lot oczywiscie opcjonalnie walke z wrogimi ufo w powietrzu w postaci symulacji

Komentarz: roninwawa
2012-10-26
18:13

zanonimizowany23874 Legend

1. Sprawdz jeszcze raz. Zarowno na normal, classic i impossible mechanizm ten dziala jak podalem (i tu mowie o doslownie dziesiatkach testow - circa 100 powtorzen na impossible i classic w kilku sytuacjach, na normalu do 30 razy na dana akcje x kilka sytuacji). Nie wiem jak jest na easy - na nim nie gralem.

2. Mea culpa nie zauwazylem, tak szybko psulem dysk albo drony ze nie zdazyly nic zrobic (niby dysk ma jakis atak obszarowy czy cos - tez nie widzialem).

Komentarz: zanonimizowany23874
2012-10-24
07:11

Hellmaker Legend

Hellmaker

Po pierwsze:
"UWAGA: zapisywanie gry przed strzałem a następnie wczytanie jej jeśli spudłujemy nie zmieni rezultatu naszego ataku!" - prawdopodobnie zależne od poziomu trudności. Na normalnym akurat nieraz tak robiłem.

Po drugie:
Można by dopisać, że Drony nie tylko występują w kupie z Disc, ale potrafią go naprawiać. Więc czasami dobrze jest się zastanowić, czy nie "zmarnować" jednego z ruchów któregoś żołnierza na walnięcie granatem w celu wyeliminowania Dronów. Tak na wypadek, gdyby nie udało nam się całkowicie wykończyć Disc w jednej turze. Dwa Drony potrafią mu wyleczyć mocno ponad połowę obrażeń.

Komentarz: Hellmaker
2012-10-23
23:46

zanonimizowany873665 Junior

Faktycznie gra jest przesiaknieta uproszczeniami, nie zmienia to jednak faktu ze gra sie przyjemnie.
Mam tylko nadzieje ze Xenonauts albo Extraterrestrials II beda lepsze... (wierniejsze oryginalowi X-COM)

Komentarz: zanonimizowany873665
2012-10-23
09:50

zanonimizowany465297 Generał

👎

Akurat tu się zgadzam z Hypnotoad ta gra to gniot i nie ma nic wspólnego poza nazwą z pierwszym XCOM. Niestety wydałem na nią 120 PLN i są to pieniądze wg mnie stracone. Takiego spłycenia i uproszczenia gry to już dawno nie widziałem. Drzewko technologii żałosne. Żołnierze po 10 misjach wymaksowani na hunter killerów, przy czym te herosy dźwigają tony amunicji i już sił im wystarcza na ledwo 2 granaty lub 3 apteczki. W misjach żadnego myślenia - byle do przodu, no limit ammo, gdzie tu liczenie i zbieranie ammo od ufoków i strach żeby nie zginąć. W XCOM zagrałem pierwszy raz w 1995 roku i wielokrotnie z przyjemnością i dreszczem emocji grałem w nią jeszcze wielokrotnie nawet w wersji mobile na komie ale do tego to nie wrócę. Nie wiem za co dostało toto 9/10. W porównaniu z oryginałem to nawet erzac to nie jest.

Komentarz: zanonimizowany465297
2012-10-23
00:08

Hypnotoad Junior

to chyba ty jestes mulit tego styksa bo kompletnie nie wiem o co ci z nim chodzi , po za tym czy wiesz może co oznacza trolowanie , jakbys nie zauważył to jest moja opinia na temat tego czegoś co udaje xcom , po za nazwą nie ma wiele wspólnego z dawną grą , gra jest słaba , po za nową grafiką reszta jest bardzo uwsteczniona , nie widac żadnej ewolucji na lepsze

Komentarz: Hypnotoad
2012-10-21
14:10

Pako22 Pretorianin

Pako22

~Charon Styks (Hypnotoad)
Ale pocisk!
Oj :) Widzę, że zabolało trolla. Ciekaw jestem co bardziej - zdemaskowanie czy ban na poprzednie konto? ^^

Komentarz: Pako22

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl