Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza
Aktualizacja:
W większości wypadków nowe projekty naukowe odblokowywane są zaraz po zdobyciu artefaktu obcych (broń, fragmenty konstrukcji UFO, ciała lub żywi obcy), jednak niektóre z nich takie jak np. pancerze dla komandosów wymagają wynalezienia poprzednich przedmiotów. Poniższe drzewko technologii zostało podzielone na kilka grup ułatwiających jego odczytanie:
Technologie ogólne i związane z fabułą

Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Experimental Warfare | budynek Foundry Phoenix Cannon Alien Grenades (Foundry) | ||
Weapon Fragments | 5x Weapon Fragments | S.C.O.P.E. S.C.O.P.E. Upgrade (Foundry) | |
Alien Materials | 5x Weapon Fragments | Nano-Fiber Vest | |
UFO Power Source | 1x UFO Power Source | budynek Elerium Generator | |
Xeno-Biology | 4x Sectoid Corpse | budynek Alien Containment | |
Arc Thrower | Xeno-Biology | 10x Weapon Fragment | Arc Thrower |
Outsider Shard | Xeno-Biology | Skeleton Key | |
Elerium | 1x UFO Power Source, 10x Elerium | Improved Arc Thrower (Foundry) | |
Alien Nav Computer | 2x UFO Flight Computer | budynek Satellite Nexus Stealth Satellites (Foundry) | |
Hyperwave Communication | Alien Nav Computer | zdobyty Hyperwave Beacon, 30x Alloys, 30x Elerium | budynek Hyperwave Relay |
Ethereal Device | zdobyty Psi-Link | budynek Gollop Chamber |
Broń

Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Beam Weapons | 10x Weapon Fragments, 5x Alloys | Laser Pistol Laser Rifle Improved Pistol II (Foundry) | |
Heavy Lasers | Beam Weapons | 5x Weapon Fragments, 5x Alloys | Heavy Laser Laser Cannon S.H.I.V. Laser (Foundry) |
Precision Lasers | Beam Weapons | 5x Weapon Fragments, 5x Alloys | Scatter Laser Laser Sniper |
Plasma Pistol | zdobyty Plasma Pistol, 40x Weapon Fragments, 5x Elerium | Plasma Pistol Improved Pistol III (Foundry) | |
Light Plasma Rifle | zdobyty Light Plasma Rifle, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 5x Elerium | Light Plasma Rifle | |
Plasma Rifle | zdobyty Plasma Rifle, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 5x Elerium | Plasma Rifle | |
Heavy Plasma | zdobyty Heavy Plasma, 40x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | Heavy Plasma S.H.I.V. Plasma (Foundry) | |
Plasma Sniper | Plasma Rifle/Heavy Plasma | 50x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | Plasma Sniper |
Alloy Cannon | Plasma Rifle/Heavy Plasma | 40x Weapon Fragments, 25x Alloys, 5x Elerium | Alloy Cannon |
Guided Fusion Launcher | zdobyty Battleship Class UFO Fusion Core, 75x Weapon Fragments, 20x Alloys, 10x Elerium | Blaster Rocket Launcher |
Pancerze

Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Carapace Armor | Alien Materials | 10x Alloys | Carapace Armor Alloy S.H.I.V. |
Skeleton Suit | Carapace Armor | 15x Alloys | Skeleton Suit |
Titan Armor | Carapace Armor | 15x Alloys, 5x Elerium | Titan Armor |
Ghost Armor | Titan Armor, Hyperwave Communication | 15x Alloys, 15x Elerium | Ghost Armor |
Archangel Armor | Titan Armor, New Fighter Craft | 15x Alloys, 15x Elerium | Archangel Armor |
Psi Armor | przesłuchanie Ethereala lub Sectoid Commandera | 10x Alloys, 10x Elerium | Psi Armor |
Myśliwce

Projekt | Wymagany projekt | Wymagane komponenty | Rezultat |
Experimental Warfare | 5x Weapon Fragments | Phoenix Cannon | |
Heavy Lasers | Beam Weapons | 5x Weapon Fragments, 5x Alloys | Laser Cannon |
Plasma Cannon | Light Plasma Rifle | 30x Weapon Fragments, 10x Elerium | Plasma Cannon |
New Fighter Craft | Alien Nav Computer, UFO Power Source | 75x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | myśliwiec Firestorm Hover S.H.I.V. |
EMP Cannon | New Fighter Craft, Plasma Cannon | 20x Elerium | EMP Cannon |
Przesłuchania i autopsje

Obcy | Autopsja | Przesłuchanie |
Sectoid | Uplink Targeting (myśliwce) | credit: Beam Weapon |
Floater | Defense Matrix (myśliwce) | credit: Armor Research |
Thin Man | Improved Medikit (Foundry) | credit: UFO Technology |
Muton | Ammo Conservation (Foundry) | credit: Plasma Weapon |
Chryssalid | Chitin Plating | |
Heavy Floater | Advanced Repair (Foundry) | credit: Flight |
Sectoid Commander | budynek Psi Lab | credit: Psionics, wymagane do Psi Armor |
Muton Elite | credit: Plasma Weapon | credit: All Weapon Tech |
Muton Berserker | Combat Stims | credit: Armor Research |
Drone | Drone Capture (Foundry) | |
Cyberdisc | UFO Tracking (myśliwce) | |
Ethereal | Mind Shield | credit: All Tech, wymagane do Psi Armor |
Sectopod | Advanced Contruction (Foundry) |
Foundry

Projekt | Wymagane Komponenty | Rezultat |
Heavy Weapons Platform | 5x inżynier | S.H.I.V. |
Alien Grenades | zdobyty Alien Grenade, 20x inżynier, 20x Weapon Fragments, 25x Alloys, 10x Elerium | Alien Grenades |
Improved Medikit | 15x inżynier, 20x Weapon Fragments, 4x zwłoki Thin Mana | Medikit leczy 50% więcej |
Improved Arc Thrower | 10x inżynier, 20x Weapon Fragments, 20x Alloys, 20x Elerium, 4x wrak Drone | Arc Thrower ma większą szansę na ogłuszenie obcego |
Advanced Repair | 20x inżynier, 30x Alloys, 10x Elerium, 4x zwłoki Heavy Floater | Skraca czas naprawy myśliwców i S.H.I.V. |
S.H.I.V. Laser | 10x inżynier, 15x Weapon Fragments, 30x Alloys | S.H.I.V. zostaje uzbrojony w broń laserową |
S.H.I.V. Plasma | 20x inżynier, 30x Weapon Fragments, 45x Alloys, 30x Elerium | S.H.I.V. zostaje uzbrojony w broń plazmową |
S.H.I.V. Repair | 10x inżynier, 15x Alloys, 15x Elerium | Arc Thrower może naprawiać łazik S.H.I.V. |
S.H.I.V. Suppression | 15x inżynier | S.H.I.V. może kłaść ogień zaporowy (suppression) |
Drone Capture | 10x inżynier, 20x Weapon Fragments, 4x wrak Drone | Arc Thrower może przejąć kontrolę nad Drone |
Ammo Conservation | 15x inżynier, 20x Weapon Fragments, 90x Alloys, 6x zwłoki Mutona | Każda broń posiada więcej amunicji |
Advanced Construction | 30x inżynier, 20x Weapon Fragments, 50x Alloys, 30x Elerium, 2x wrak Sectopoda | Szybsza budowa instalacji i pojazdów |
Advanced Flight | 25x inżynier, 50x Alloys, 50x Elerium | Wydłużony czas unoszenia się w powietrzu dla Hover S.H.I.V. i Archangel Armor |
Improved Pistol I | 5x inżynier, 5x Weapon Fragments | Zwiększona szansa na trafienie krytyczne wszystkich pistoletów |
Improved Pistol II | 10x inżynier, 25x Weapon Fragments, 20x Alloys | Zwiększona celność wszystkich pistoletów |
Improved Pistol III | 20x inżynier, 50x Weapon Fragments, 10x Alloys, 10x Elerium | Zwiększone maksymalne obrażenia wszystkich pistoletów |
Stealth Satelites | 20x inżynier, 20x Alloys, 20x Elerium, 3x UFO Flight Computer | Zmniejszona szansa na wykrycie satelity przez UFO |
S.C.O.P.E. Upgrade | 10x inżynier, 15x Weapon Fragments | Zwiększona szansa na trafienie krytyczne dla S.C.O.P.E. |
0
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- Baza
- Baza w XCOM Enemy Unknown
- Satelity i fundusze w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Hangar w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Drzewko technologii w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Produkcja i ulepszanie ekwipunku w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Koszary w XCOM Enemy Unknown | Baza
- Globus - wprowadzenie | Baza w XCOM Enemy Unknown
- Globus - walka w powietrzu | Baza w XCOM Enemy Unknown
- Globus - rodzaje misji | Baza w XCOM Enemy Unknown
- Baza
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
