Psionika | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
Aktualizacja:
Psionika
Jak zostało to już wcześniej wspomniane, zbudowanie instalacji Psionic Labs pozwala nam na przebadanie wszystkich komandosów pod kątem posiadanych zdolności psionicznych. Szansa na to, że będzie on mógł używać ataków psychicznych jest tym większa im wyższy jest jego współczynnik Will, stąd też przed rozpoczęciem testów warto odblokować bonus Iron Will w szkole oficerskiej i zdobyć kilka poziomów doświadczenia. Po otrzymaniu potwierdzenia z laboratorium, że dany komandos posiada dar używania mocy psionicznych, możemy rozpocząć jego trening.

W oknie informacji o żołnierzu pojawi się nowa zakładka: Psi-Abilities. Wybranie jej przeniesie nas do miniaturowego drzewka zdolności psionicznych. Na początku będziemy mogli wybrać tylko pierwszą umiejętność: Mindfray. W celu odblokowania następnych poziomów konieczne będzie używanie otrzymanych już zdolności. Nie jest to jednak duży problem gdyż już sam Mindfray jest bardzo potężną umiejętnością, która nie tylko poważnie rani obcych ale też obniża ich celność i siłę woli. Po rozegraniu kilku misji dostaniemy dostęp do drugiego a później trzeciego poziomu drzewka umiejętności psionicznych, znacznie poszerzających skuteczność naszych komandosów w walce.

Skuteczność zdolności psionicznych zależy tylko i wyłącznie od statystyki Will atakującego i celu. Żadna osłona nie jest w stanie ochronić przed uszkodzeniami, stąd walcząc z obcymi, którzy mają dostęp do mocy psychicznych (Ethereal, Sectoid Commander) konieczne jest wybranie komandosów o jak największej sile woli. Poniżej znajduje się lista dostępnych zdolności psionicznych wraz z ich opisem:
Poziom | Zdolność | Działanie |
1 | Mindfray | Zadaje 5 punktów obrażeń oraz zmniejsza Aim, Will oraz mobilność celu. Nie działa na roboty. Ponowne użycie możliwe po 2 turach. |
2 | Psi Inspiration | Zdejmuje Mindfray oraz panikę ze wszystkich sojuszników w zasięgu 3 kratek oraz zwiększa ich Will o 30 punktów na 2 tury. Ponowne użycie możliwe po 4 turach. |
2 | Psi Panic | Jeżeli atak odniesie sukces, cel spanikuje. Ponowne użycie możliwe po 2 turach. |
3 | Telekinetic Field | Wytwarza pole siłowe, zwiększające obronę wszystkich znajdujących się wewnątrz postaci o 40 punktów. Ponowne użycie możliwe po 4 turach. |
3 | Mind Control | Jeżeli atak odniesie sukces, gracz przejmie pełną kontrolę nad celem na 3 tury. Ponowne użycie możliwe po 5 turach. |
Moce psioniczne są bardzo silne i odpowiednio użyte potrafią bardzo ułatwić walkę nawet z najsilniejszymi przeciwnikami. Przejęcie kontroli nad Muton Elite czy usmażenie mózgu ukrytego za osłoną Floatera przy użyciu Mindfray otwiera nam nowe opcje taktyczne i pozwala na znacznie agresywniejszą niż dotychczas grę. Oprócz tego chodzą słuchy, że w grze istnieje jeszcze jedna moc psioniczna, znacznie silniejsza od tych, które są dostępne dla szeregowych żołnierzy. Metoda jej zdobycia jest opisana w dziale Główny wątek fabularny.

0
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- Drużyna i klasy
- Grupa uderzeniowa | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Support | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Psionika | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Drużyna i klasy
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: Jeżeli wykupisz dodatkowe stroje i zyskasz możliwość kolorowania uniformów, to wykorzystaj to jako taktyczną przewagę dla własnej orientacji, np. Podziel sobie klasy na odpowiednie kolory. Snajpera zrób czarnego("zamaskowany"). Heavy- czerwony(Ogień, lub siła ogniowa). Support niczym znak służyby zdrowia, możesz dać biały lub niebieski, a assault jak chcesz, mi przypasował blond włosy i żółty. To pomoże ci od razu kojarzyć jednostkę.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: Każdy save przed wykonaną turą pozwoli ci powtórzyć akcję i zmienić przyszłość tury wroga. Zauważyłem, że, to jak rozmieściłeś postacie, ma wpływ na to, jak zachowają się wrogowie. Często inne miejsce w które powędrujesz może spowodować, czy wróg zaatakuje, czy wykona jakiś inny ruch.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: Zauważyłem, że prawdopodobieństwo trafienia jest ustawione w kolejce. Jeżeli jest twoja tura i masz dwóch żołnierzy oraz jednego przeciwnika. Twój pierwszy żołnierz to assault ze shotgunem co odbiera 100%, a drugi to zwykły pistolet co odbierze 5%. Okaże się, że jak najpierw strzelisz z pistoletu to odbierzesz 5%, a potem assault nie trafi, więc wróg przeżyje. Jeżeli zmienisz kolejność i najpierw strzelisz z shotguna, to zabijesz wroga i nie będziesz miał problemu. Natomiast strzał z pistoletu możesz sobie walnąć w powietrze i tak w nic nie trafi.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: Rób save,a po każdej turze, a quick save,a po każdym ruchu, w ten sposób zawsze możesz się cofnąć.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: Ponieważ naprawdę się z tym męczyłem by nie stracić żadnej satelity i zaczynałem grę kilka razy od początku. Po pierwsze inżynierowie, są ważniejsi niż pieniądze i potrzebni do budowania uplinków. Kasę możesz zdobyć, za trofea, ale inżyniera nie kupisz. Każda misja gdzie masz do wyboru trzy miejsca, na ogół daje wybór między kasą, inżynierem, albo dodatkowym żołnierzem do zyskania. Oczywiście rób misję w której stan krytycznego zagrożenia jest największy. Jeżeli jednak miejsce ze stanem krytycznego zagrożenia akurat nie oferuje inżynierów. Nie problem, po prostu wczytaj save i próbuj do skutku. Gra losowo przydziela nagrody za wypełnienie misji.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
