Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
Aktualizacja:
Klasy - Heavy

Komandosi, którzy posiadają specjalizację heavy mają dostęp do karabinów maszynowych oraz wyrzutni rakiet w miejsce pistoletu. Żołnierze tego typu dysponują olbrzymią siłą ognia, służącą do zatrzymywania ataków obcych (szczególnie w trybie overwatch) oraz posiadają znaczną ilość materiałów wybuchowych, użytecznych przy niszczeniu dużych zgrupowań wrogów lub otwieraniu nowych przejść na mapie. Dobrze wycelowana rakieta potrafi zrównać z ziemią mały budynek.
Ranga | Umiejętność | Opis |
Squaddie | Fire Rocket | Postać może wystrzelić rakietę jeden raz na misję. Aby oddać strzał komandos nie może się poruszyć. |
Corporal | Bullet Swarm | Oddanie strzału jako pierwsza akcja w danej turze zużywa tylko jeden punkt akcji. Komandos może dzięki temu strzelić dwa razy na turę. |
Corporal | Holo-Targeting | Strzelanie do obcego bądź ogień zaporowy (suppression) dają pozostałym członkom drużyny +10 do trafienia danego przeciwnika. |
Sergeant | Shredder Rocket | Wystrzeliwuje słabszą rakietę, która powoduje że trafiony przeciwnik otrzymuje o 33% większe obrażenia przez następne 4 tury. |
Sergeant | Suppression | Ogień zaporowy - trafiony przeciwnik dostaje karę -30 punktów do celności. Jeśli obcy poruszy się, komandos odda w jego kierunku jeden strzał. |
Lieutenant | HEAT Ammo | Oferuje bonus +100% obrażeń przeciwko robotom. |
Lieutenant | Rapid Reaction | Jeśli pierwszy strzał w trybie overwatch trafił obcego, komandos będzie mógł wykonać kolejny atak przeciwko innemu celowi. |
Captain | Grenadier | Pozwala przenosić dwa granaty zamiast jednego. |
Captain | Danger Zone | Zwiększa obszar działania rakiet oraz Suppression o dwa pola. |
Major | Will to Survive | Jeśli komandos jest ukryty i nie został oflankowany, otrzymane przez niego obrażenia są zmniejszone o 2 punkty. |
Colonel | Rocketeer | Pozwala użyć wyrzutni rakiet dwa razy na misję. |
Colonel | Mayhem | Zwiększa obrażenia zadane przez Suppression oraz ataki obszarowe zależnie od poziomu technologicznego posiadanej broni. |

Podobnie jak klasa Assault, również Heavy może być rozwijany na kilka sposobów. Możemy stworzyć typowego grenadiera, służącego do niszczenia zgrupowań wrogów: dodatkowe granaty oraz dodatkowe rakiety pozwolą nam na zlikwidowanie pokaźnej liczby obcych, zaś HEAT Ammo upora się z uporczywymi Cyberdyskami oraz Sectopodami.
Gracze preferujący używanie klasy heavy jako wsparcia ogniowego mają do wyboru całą gamę umiejętności zwiększających skuteczność prowadzonego ognia zaporowego. Holo-Targeting, Suppression, Rapid Reaction, Danger Zone oraz Mayhem skutecznie zatrzymają każdy atak wroga, zmniejszą skuteczność ostrzału prowadzonego przez obcych oraz ułatwią celowanie towarzyszom (pamiętaj: Suppression w połączeniu z Danger Zone staje się zdolnością obszarową, zaś Holo-Targeting zwiększy szanse na trafienie każdego z ostrzelanych wrogów!).
Jak zawsze istnieje droga pośrednia - połączenie umiejętności obu kategorii daje nam postać uniwersalną, lecz nieco słabszą niż komandos decydujący się na jedną ścieżkę. Postać taka będzie mniej skuteczna w prowadzeniu ognia zaporowego lub używaniu materiałów wybuchowych, lecz będzie mogła łatwo dostosować się do zmiennych warunków panujących na polu walki.
0
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- Drużyna i klasy
- Grupa uderzeniowa | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Support | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Psionika | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Drużyna i klasy
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.