Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Obrażenia i trafienia krytyczne

Trafienie w cel powoduje, że traci on pewną liczbę punktów życia. Ilość zadanych obrażeń zależy od użytej broni i pomimo, że jest w pewnym stopniu losowa, mieści się w ściśle określonym zakresie.

Strzał zada maksymalnie 7 punktów obrażeń chyba, że... - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Strzał zada maksymalnie 7 punktów obrażeń chyba, że...

Czasami patrząc na ilość punktów życia, jaką posiadają niektórzy przeciwnicy (np. Muton lub Chryssalid) możemy się zastanawiać, w jaki sposób możemy ich zabić, zanim dopadną oni naszych żołnierzy. Jednak i w tym przypadku gra oferuje mechanizm, który ułatwia nam walkę z najsilniejszymi obcymi. Niektóre celnie oddane strzały są w stanie trafić w czuły punkt przeciwnika a tym samym zadać znacznie większe obrażenia niż podaje nam gra - są to tzw. trafienia krytyczne. Podczas oddawania strzału zostajemy poinformowani, jaka jest ogólna szansa na wykonanie skuteczniejszego ataku, zaś po naciśnięciu klawisza F1 dowiemy się, co dokładnie wpływa na niego.

Klawisz F1 daje nam również informacje o możliwości trafienia krytycznego. - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Klawisz F1 daje nam również informacje o możliwości trafienia krytycznego.

Podobnie jak w przypadku strzelania do przeciwnika, tak samo tutaj istnieje kilka modyfikatorów, które mogą zwiększyć, zmniejszyć lub całkowicie zniwelować możliwość trafienia krytycznego. Jeden z nich pochodzi od używanego aktualnie typu broni - to właśnie jej wybór decyduje o tym, czy i jak często nasza postać będzie w stanie zadać bonusowe obrażenia. Karabiny snajperskie posiadają podstawowo 25% szans na trafienie krytyczne, strzelby 20% a karabinki 10%. Pistolety oraz karabiny maszynowe mają natomiast bazowo 0% szans na zadanie dodatkowych obrażeń, stąd używając ich konieczne jest wykorzystywanie innych modyfikatorów.

Karabiny maszynowe nie są w stanie zadać trafień krytycznych bez dodatkowych modyfikatorów. - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Karabiny maszynowe nie są w stanie zadać trafień krytycznych bez dodatkowych modyfikatorów.

Najważniejszym modyfikatorem, jaki będziemy starali się uzyskać w prawie każdej sytuacji jest bonus za strzelanie do oflankowanego bądź znajdującego się na otwartym terenie przeciwnika. Wynosi on aż 50% - oznacza to, że co drugi oddany strzał będzie w stanie zadać znacznie większe obrażenia! Co ważniejsze, można go połączyć z pozostałymi bonusami, stąd snajper strzelający w przeciwnika znajdującego się w otwartym terenie posiada aż 75% szans na trafienie krytyczne - tylko najpotężniejsi obcy doczekają się swojej tury.

Snajper + Laser Sniper Rifle + Headshot = martwy obcy. - Obrażenia i trafienia krytyczne w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Snajper + Laser Sniper Rifle + Headshot = martwy obcy.

Tak samo jak podczas celowania, tak również podczas wyliczania szansy na trafienie krytyczne istnieją pewne umiejętności zwiększające zarówno ich częstotliwość jak i ilość dodatkowych obrażeń. Dokładniejsze informacje znajdują się przy opisie poszczególnych klas żołnierzy.

Podobało się?

0

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl