Garść porad ogólnych | Jak grać, aby wygrać w XCOM Enemy Unknown

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Poniżej znajdują się porady ogólne, dotyczące zarówno części strategicznej jak i taktycznej gry, zbyt małe by zakładać dla nich osobny dział w poradniku, lecz na tyle ważne, że warto o nich wspomnieć - Garść porad ogólnych | Jak grać, aby wygrać w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Garść porad ogólnych

Poniżej znajdują się porady ogólne, dotyczące zarówno części strategicznej jak i taktycznej gry, zbyt małe by zakładać dla nich osobny dział w poradniku, lecz na tyle ważne, że warto o nich wspomnieć. Mam nadzieję, że ułatwią one zwycięstwo w walce z obcymi i ukończenie gry.

  • Wybierając lokację startową warto się skupić na kontynentach posiadających więcej regionów a następnie wykorzystać satelity aby pokryć te, które posiadają ich mniej. Jednymi z lepszych lokacji startowych są Europa bądź Azja, zaś najgorszą (a zarazem najłatwiejszą do uwzględnienia w globalnej sieci) Ameryka Południowa.
  • Po rozpoczęciu gry powinniśmy natychmiastowo zacząć produkcje jednego satelity, aby wystrzelić go przed końcem miesiąca. Jeśli nie musimy wykorzystać go do zmniejszania paniki, warto wysłać go aby obserwował przestrzeń powietrzną nad jednym z najbogatszych państw (np. USA)
  • Zawsze akceptuj wszystkie misje oraz wysyłaj myśliwce aby przechwycić wszystkie UFO. Odmówienie wykonania zadania zwiększa panikę w danej lokacji, zaś pojazd obcych może zestrzelić nasze satelity, również szerząc chaos na świecie.
  • Staraj się zawsze wysyłać na misję kilku rekrutów. Nigdy nie wiadomo, kiedy będą musieli oni zastąpić rannego weterana, stąd też posiadanie większej ilości wytrenowanych komandosów jest zawsze w cenie.
  • Sprzedawaj niepotrzebne elementy na Gray Market. W początkowej fazie gry jest to główne źródło zarobków XCOM.
  • Inżynierowie są ważniejsi niż naukowcy oraz pieniądze, szczególnie na początku gry! Podczas pierwszego Alien Abduction koniecznie musimy wybrać inżynierów, inaczej nasz progres zostanie mocno spowolniony.
  • S.H.I.V. jest przydatny, lecz zabiera jedno miejsce w Skyrangerze, w którym mógłby znaleźć się rekrut. Łazik niestety nie zdobywa doświadczenia, rekrut zaś tak.
  • Użycie Mind Control na Mutona często kończy się przejęciem kontroli nad obcym. Mutoni noszą granaty, a więc... BOOM!
  • Największe obrażenia w drużynie zadaje klasa Assault używając Run & Gun, Close and Personal, Agression, Killer Instinct oraz Rapid Fire. Zaraz za nią znajduje się snajper z Double Tap. Odpowiedni wybór celów pozwoli nam nie zmarnować strzału strzelca wyborowego na Sectoida, kiedy obok znajduje się Muton Elite.
  • Jeśli stracimy swoich najlepszych komandosów nie ma co rozpaczać - zawsze możemy nadrobić straty i ostrożnie grając wyszkolić nowych żołnierzy od zera. W tym przypadku S.H.I.V. jest bardzo pomocny w drużynie, gdyż dysponuje większą siłą ognia niż żółtodziób.
  • Jeśli wszystko zawiedzie, zawsze można zagrać na niższym poziomie trudności i częściej wykorzystywać opcję zapisu i wczytania gry. UWAGA: zapisywanie gry przed strzałem a następnie wczytanie jej jeśli spudłujemy nie zmieni rezultatu naszego ataku! Najlepiej zapisywać stan gry na początku tury i jeśli nie powiedzie się nam, rozegrać ją zupełnie inaczej.
Podobało się?

0

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-09
14:21

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Jeżeli wykupisz dodatkowe stroje i zyskasz możliwość kolorowania uniformów, to wykorzystaj to jako taktyczną przewagę dla własnej orientacji, np. Podziel sobie klasy na odpowiednie kolory. Snajpera zrób czarnego("zamaskowany"). Heavy- czerwony(Ogień, lub siła ogniowa). Support niczym znak służyby zdrowia, możesz dać biały lub niebieski, a assault jak chcesz, mi przypasował blond włosy i żółty. To pomoże ci od razu kojarzyć jednostkę.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
14:31

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Każdy save przed wykonaną turą pozwoli ci powtórzyć akcję i zmienić przyszłość tury wroga. Zauważyłem, że, to jak rozmieściłeś postacie, ma wpływ na to, jak zachowają się wrogowie. Często inne miejsce w które powędrujesz może spowodować, czy wróg zaatakuje, czy wykona jakiś inny ruch.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
14:40

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Zauważyłem, że prawdopodobieństwo trafienia jest ustawione w kolejce. Jeżeli jest twoja tura i masz dwóch żołnierzy oraz jednego przeciwnika. Twój pierwszy żołnierz to assault ze shotgunem co odbiera 100%, a drugi to zwykły pistolet co odbierze 5%. Okaże się, że jak najpierw strzelisz z pistoletu to odbierzesz 5%, a potem assault nie trafi, więc wróg przeżyje. Jeżeli zmienisz kolejność i najpierw strzelisz z shotguna, to zabijesz wroga i nie będziesz miał problemu. Natomiast strzał z pistoletu możesz sobie walnąć w powietrze i tak w nic nie trafi.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
20:25

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Rób save,a po każdej turze, a quick save,a po każdym ruchu, w ten sposób zawsze możesz się cofnąć.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
20:32

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: Ponieważ naprawdę się z tym męczyłem by nie stracić żadnej satelity i zaczynałem grę kilka razy od początku. Po pierwsze inżynierowie, są ważniejsi niż pieniądze i potrzebni do budowania uplinków. Kasę możesz zdobyć, za trofea, ale inżyniera nie kupisz. Każda misja gdzie masz do wyboru trzy miejsca, na ogół daje wybór między kasą, inżynierem, albo dodatkowym żołnierzem do zyskania. Oczywiście rób misję w której stan krytycznego zagrożenia jest największy. Jeżeli jednak miejsce ze stanem krytycznego zagrożenia akurat nie oferuje inżynierów. Nie problem, po prostu wczytaj save i próbuj do skutku. Gra losowo przydziela nagrody za wypełnienie misji.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl