Kontratak | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Kontratak

  1. Przechwycenie UFO klasy Overseer. Tym razem naszym zadaniem jest zestrzelenie pojazdu obcych. Niestety walka ta jest na tyle wymagająca, że będziemy potrzebowali bardzo dobrze wyposażony myśliwiec. Jeśli posłuchałeś mojej wcześniejszej rady, powinieneś mieć na stanie przynajmniej jednego Firestorma uzbrojonego w działo plazmowe - samolot ten powinien poradzić sobie z pojazdem Overseer bez większego problemu.
  2. Zabezpieczenie wraku UFO klasy Overseer. Kolejna misja naziemna polegająca na wyeliminowaniu wszystkich obcych. Polecam podejść do tej walki z większą ostrożnością, gdyż mogą pojawić się nieznani wcześniej obcy: Muton Elite oraz robot typu Sectopod. Wewnątrz pojazdu obcych znajduje się również jego dowódca - Ethereal. Kosmita ten jest bardzo odporny na ostrzał i posiada dużo punktów życia, do tego dysponuje wachlarzem mocy psionicznych. Przed otworzeniem ostatniego pomieszczenia musimy zebrać całą grupę uderzeniową a następnie oczyścić je w ciągu jednej tury. Jeśli to możliwe, warto schwytać Ethereala żywego - przesłuchanie go przyspieszy nasze wszystkie projekty naukowe.
1 - Kontratak | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
  1. Zbadanie Ethereal Device. Kolejny projekt naukowy, który powinien zając nie więcej jak kilka dni. Po zakończeniu badań przechodzimy do następnego kroku.
  2. Zbudowanie Gollop Chamber. Jak każdy inny budynek wymaga on jednej wolnej jaskini oraz odpowiedniej ilości energii elektrycznej.
  3. Zwiększenie mocy psionicznej komandosów. Tak, jak zostało to już opisane w dziale Psionika: najszybszą drogą pozwalającą na zwiększenie mocy naszych komandosów jest jak najszybsze wynalezienie bonusu Iron Will w szkole oficerskiej. Następnie konieczne jest przebadanie żołnierzy i znalezienie kilku, którzy posiadają dar. W międzyczasie warto zbudować przynajmniej jedną sztukę Psi Armor i przekazać go żołnierzowi o najwyższym współczynniku Will. Jeśli uda nam się osiągnąc odpowiedni pułap, Dr. Vahlen poinformuje nas, że możemy użyć instalacji Gollop Chamber.
  4. Użycie Ethereal Device. UWAGA: Po wykonaniu tego zadania zatrzymuje się upływ czasu w grze! Badania naukowe nie będą kontynuowane, żołnierze nie będą leczeni! W tym celu wystarczy nacisnąć na nowy przycisk w menu głównym bazy XCOM: Gollop Chamber a następnie wybrać naszego najbardziej uzdolnionego żołnierza. Po obejrzeniu krótkiego filmiku będziemy mogli wyruszyć na ostatnią misję.
2 - Kontratak | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
  1. Zaatakować Temple Ship (statek-świątynię). Jest to ostatnia misja w grze. Jej celem jest zapewnienie eskorty naszemu komandosowi-ochotnikowi w drodze na mostek - misja ta jest dosyć długa a w trakcie jej trwania napotkamy na wszystkich przeciwników, jacy istnieją w grze. Na szczęście dostajemy do dyspozycji nową moc psioniczną: Rift. Atak ten tworzy wir energii psi, zadający olbrzymie obrażenia na dużym obszarze i utrzymujący się przy istnieniu przez kilka tur. Wykorzystując naszych najlepszych komandosów oraz nowo zdobytą umiejętność będziemy czyścić kolejne pomieszczenia. Często opłaca się przeładować broń oraz poczekać, aż Rift będzie gotowy przed wkroczeniem w nieznany teren. Przeciwnicy będą pojawiali się w niewielkich grupach a największe zagrożenie stanowią: grupa Mutonów wraz z Berserkerem, grupa Sectopodów oraz ostatni boss i jego obstawa Ethereali. Na szczęście wystarczy skupić się na głównym przeciwniku, aby zakończyć grę i obejrzeć ostatni filmik.
3 - Kontratak | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Podobało się?

0

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl