Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Klasy - Sniper

Tej specjalizacji nie trzeba chyba przedstawiać: król walki na długim dystansie, zabijania jednym celnym strzałem oraz usuwania doskonale osłoniętego przeciwnika - Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Tej specjalizacji nie trzeba chyba przedstawiać: król walki na długim dystansie, zabijania jednym celnym strzałem oraz usuwania doskonale osłoniętego przeciwnika. Uzbrojony w karabin snajperski i służący do samoobrony pistolet będzie osłaniał drużynę z daleka i atakował newralgiczne cele.

Ranga

Umiejętność

Opis

Squaddie

Headshot

Strzał posiadający +30% szans na zadanie zwiększonych krytycznych obrażeń. Ponowne użycie możliwe po 2 turach.

Corporal

Snap Shot

Pozwala snajperowi oddać strzał bądź włączyć tryb overwatch po poruszeniu się. W powyższym przypadku celność spada o 20 punktów.

Corporal

Squadsight

Snajper może strzelać do celu, którego widzi inny komandos.

Sergeant

Gunslinger

Zwiększa obrażenia zadawane pistoletami o 2 punkty.

Sergeant

Damn Good Ground

Zwiększa celność i obronę o 10 punktów, jeśli komandos znajduje się powyżej swojego celu.

Lieutenant

Disabling Shot

Strzał, który uszkadza główną broń przeciwnika (przeładowanie broni naprawia ją). Nie zadaje obrażeń krytycznych. Ponowne użycie możliwe po 2 turach.

Lieutenant

Battle Scanner

Urządzenie, które po rzuceniu na 2 tury zwiększa pole widzenia komandosa. Można je użyć 2 razy na bitwę.

Captain

Executioner

+10 do celności przeciwko przeciwnikom posiadającym poniżej 50% punktów życia.

Captain

Opportunist

Niweluje kary do celności oraz pozwala na zadawanie obrażeń krytycznych podczas trybu overwatch.

Major

Low Profile

Częściowa osłona (20%) liczy się jako całkowita (40%).

Colonel

In the Zone

Zabicie oflankowanego lub znajdującego się w otwartym terenie przeciwnika nie kosztuje punktu akcji.

Colonel

Double Tap

Jeśli komandos nie poruszył się, może oddać dwa strzały w turze. Ponowne użycie możliwe po 1 turze.

Panu już podziękujemy! - Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Panu już podziękujemy!

Mogłoby się wydawać, że snajper potrafi tylko strzelać na długi dystans. Nic bardziej mylnego: strzelcy wyborowi w XCOM: Enemy Unknown posiadają kilka możliwych ścieżek rozwoju. Klasyczny snajper wykorzysta wszystkie umiejętności pozwalające mu na współpracę z drużyną i zabijanie pojedynczych celów: Headshot, Squad Sight, Damn Good Ground, Disabling Shot oraz Double Tap pozwolą zabić nawet najbardziej wytrzymałego przeciwnika w ciągu jednej tury. Wadą takiego ustawienia jest sam teren, w jakim przyjdzie nam się zmierzyć z wrogiem. Jeśli nie będziemy mieli pozycji zapewniającej widok na całe pole walki, nasz snajper będzie bezużyteczny.

Inną metodą rozwijania snajpera, pozbawioną wad poprzednika jest wybranie umiejętności pozwalających na walkę w ruchu, wraz z pozostałymi członkami drużyny. Snap Shot, Gunslinger oraz najważniejszy - Battle Scanner pozwolą snajperowi nadążyć za drużyną oraz wykrywać przeciwników. Zdolność In the Zone działa najlepiej, jeśli ze strzelcem wyborowym współpracuje klasa Assault lub Heavy: komandos na pierwszej linii zmusza przeciwników do opuszczenia osłony terenowej zaś żołnierz wsparcia wykorzystuje materiały wybuchowe w celu usunięcia kryjówek wroga. W tym przypadku snajperowi pozostaje strzelać do wystawionych przeciwników tak długo, jak posiada on amunicje w magazynku.

Podobało się?

0

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl