Klasy - Support | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
Aktualizacja:
Klasy - Support

Ostatnią dostępną w grze klasą postaci jest żołnierz wsparcia: komandos, którego umiejętności spajają całą drużynę. Uzbrojony w karabinek i pistolet jest doskonałym uzupełnieniem całego zespołu, zaś kilku komandosów o specjalizacji Support może błyskawicznie zmienić sytuację panującą na polu walki.
Ranga | Umiejętność | Opis |
Squaddie | Smoke Grenade | Granat dymny, zwiększający obronę wszystkich postaci znajdujących się w obszarze jego działania o 20 punktów. |
Corporal | Sprinter | Zwiększa zasięg ruchu o 3 pola. |
Corporal | Covering Fire | Kontratak w trybie overwatch następuje również wtedy, gdy przeciwnik odda strzał. |
Sergeant | Field Medic | Pozwala komandosowi na użycie apteczki 3 razy podczas misji. |
Sergeant | Smoke and Mirrors | Pozwala użyć granatów dymnych dwa razy podczas misji. |
Lieutenant | Revive | Użycie apteczki podnosi krytycznie rannych żołnierzy z 33% ich punktów życia zamiast ich tylko stabilizować. |
Lieutenant | Rifle Suppression | Ogień zaporowy - trafiony przeciwnik dostaje karę -30 punktów do celności. Jeśli obcy poruszy się, komandos odda w jego kierunku jeden strzał. |
Captain | Dense Smoke | Zwiększa obronę postaci znajdujących się w zasięgu działania granatu dymnego o kolejne 20 punktów. |
Captain | Combat Drugs | Granaty dymne zwiększają Will o 20 punktów i szansę na trafienie krytyczne o +10% wszystkim jednostkom w obszarze działania. |
Major | Deep Pockets | Pozwala na używanie dwóch różnych przedmiotów. |
Colonel | Savior | Apteczki leczą dodatkowe 4 punkty życia. |
Colonel | Sentinel | Pozwala na wykonanie dwóch ataków w trybie overwatch zamiast jednego. |

Klasa Support jest najbardziej uniwersalną dostępną w grze. Możemy stworzyć medyka, który dzięki zdolnościom Sprinter, Field Medic, Revive oraz Savior będzie utrzymywał resztę drużyny przy życiu. Dodatkowo wybierając zdolność Combat Drugs zwiększymy statystyki naszych towarzyszy.
Druga możliwość to wybranie zdolności bojowych. Covering Fire, Smoke and Mirrors, Rifle Suppression, Dense Smoke oraz Sentinel pozwolą nam na odpowiedź ogniową na każdy ruch obcych, zaś granaty dymne zwiększą zdolności defensywne reszty drużyny.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest wymieszanie umiejętności z obu drzewek: Sprinter w połączeniu z Smoke and Mirrors, Rifle Suppression oraz wykorzystujący Deep Pockets aby trzymać dwa granaty jest w stanie uderzyć w dowolnym miejscu pola walki (dzięki zwiększonemu zasięgowi ruchu), wyeliminować grupę wrogów używając materiałów wybuchowych bądź pokryć silniejszego przeciwnika ogniem zaporowym. A ile możliwości daje nam posiadanie kilku komandosów klasy Support, każdy ze zdolnością Sprinter oraz dwoma granatami!
0
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
- Drużyna i klasy
- Grupa uderzeniowa | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Assault | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Heavy | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Sniper | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Klasy - Support | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Psionika | Drużyna i klasy w XCOM Enemy Unknown
- Drużyna i klasy
- XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
