Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Badania naukowe

W celu wyrównania poziomu technologicznego z tym, na którym aktualnie znajdują się obcy konieczne jest przeprowadzanie badań nad nową bronią, pancerzami czy też pojazdami - Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

W celu wyrównania poziomu technologicznego z tym, na którym aktualnie znajdują się obcy konieczne jest przeprowadzanie badań nad nową bronią, pancerzami czy też pojazdami. Wszystkich odkryć dokonamy w laboratorium dostępnym po naciśnięciu na przycisk Research.

Najważniejszą opcją jest Start New Research Project - po wybraniu jej ujrzymy listę dostępnych projektów naukowych, nad którymi możemy prowadzić badania. Na górze listy zazwyczaj znajdują się tematy, które są konieczne do opracowania w celu kontynuowania głównego wątku fabularnego a tym samym posunięcia akcji gry naprzód - oznaczone są one zielonym kolorem i dodatkowym opisem **PRIORITY**. Poniżej zadań priorytetowych znajdują się pozostałe wynalazki, które nie są konieczne do opracowania, lecz znacznie ułatwiają późniejszą rozgrywkę. Badania trwają zazwyczaj kilka dni, lecz możemy je przyspieszyć zatrudniając nowych naukowców (nagroda za pomyślne wykonanie misji oraz odpowiednie ustawienie satelitów) bądź też zdobywając research credit (metoda ta została opisane poniżej).

Projekty priorytetowe znajdują się na szczycie listy wynalazków. - Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Projekty priorytetowe znajdują się na szczycie listy wynalazków.

Drugą opcją dostępną z panelu laboratorium jest Access Research Archives - jest to lista zakończonych projektów naukowych wraz z ich dokładnym opisem, oraz odblokowanymi przedmiotami czy budynkami.

Ostatnia zakładka: Review Research Credits pokazuje nam, które badania możemy wykonać w krótszym czasie. Research credit otrzymujemy przesłuchując schwytanych żywych obcych - każda rasa da nam zupełnie inny bonus, np. Sectoid ułatwi nam rozwój technologii laserowej zaś Floater wyjawi informacje ułatwiające produkcję pancerzy osobistych. Jeśli dany projekt naukowy będzie korzystał z uzyskanych bonusów, zostaniemy o tym poinformowani pod jego opisem.

Podsumowanie projektu: czas badań, koszta, ewentualne research credits. - Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Podsumowanie projektu: czas badań, koszta, ewentualne research credits.

Każdy dostępny projekt kosztuje pewną liczbę surowców: Elerium, Alloys czy też Weapon Fragments - zdobywamy je podczas penetrowania wraków zestrzelonych UFO. Dodatkowo, aby rozpocząć niektóre badania, np. nad bronią plazmową, musimy zdobyć przynajmniej jeden jej egzemplarz. Jako, że uzbrojenie obcych rozpada się zaraz po zastrzeleniu użytkownika, konieczne jest złapanie żywego kosmity. W tym celu konieczne jest opracowanie dwóch projektów: Xeno-Biology (dostępne od początku gry) oraz Arc Thrower (pojawia się po zakończeniu badań nad Xeno-Biology). Następnie wystarczy wyprodukować jeden egzemplarz Arc Thrower (czyli dużego paralizatora) i dać go komandosowi w slot przewidziany dla granatów. Oprócz tego potrzebujemy jeszcze celi dla obcego - w tym celu trzeba wybudować (Engineering - Build Facility) pomieszczenie Alien Containment.

Arc Thrower w ekwipunku komandosa. - Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Arc Thrower w ekwipunku komandosa.

Po wysłaniu żołnierzy na misję będziemy musieli odizolować jednego z obcych od reszty, następnie osłabić go do dwóch-trzech punktów życia - znakomicie nadają się do tego pistolety. Tak zranionego wroga trzeba teraz trafić Arc Throwerem - niestety broń ta ma ograniczony zasięg, a jeśli obcy wykorzystuje tryb overwatch zbliżenie się do niego może być śmiertelnie niebezpieczne. Stąd też najlepiej wymusić na przeciwniku strzał (komandos klasy Assault ze zdolnością Lightning Reflexes nadaje się do tego znakomicie - unika on automatycznie pierwszego ataku kosmity) a następnie drugim żołnierzem podbiec do wroga i użyć paralizatora. Trafiony obcy padnie na ziemie i do końca starcia będzie nieprzytomny, a po przetransportowaniu do bazy zostanie automatycznie umieszczony w celi - Alien Containment. Oprócz żywego obcego uzyskamy w ten sposób trzymaną przez niego broń - jest to najlepsza metoda na zdobycie nowego ekwipunku.

Alien Containment a wewnątrz schwytany obcy oczekujący na przesłuchanie. - Badania naukowe w XCOM Enemy Unknown | Baza - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Alien Containment a wewnątrz schwytany obcy oczekujący na przesłuchanie.

Przechwyconego obcego możemy następnie przesłuchać - służy do tego ten sam panel, który wykorzystujemy do wyboru nowych projektów naukowych. Wystarczy odszukać na liście pozycję Interrogate, a następnie wybrać z którego ze schwytanych kosmitów zamierzamy wyciągnąć dodatkowe informacje. Po zakończeniu projektu automatycznie uzyskamy research credit a czasami nawet nowy wynalazek.

Ciągłe prowadzenie badań naukowych i wyścig zbrojeń jest koniecznością w XCOM: Enemy Unknown. Jeśli przestaniemy nadążać za obcymi możliwe jest, że w pewnym momencie spotkamy na tyle potężnych przeciwników, że nasza przestarzała broń nie będzie w stanie wyrządzić im większej szkody. Starcia z Mutonami jeśli nie posiadamy przynajmniej broni laserowej będą koszmarem, zaś Chryssalidy błyskawicznie rozszarpią nasz oddział na strzępy.

Podobało się?

0

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl