Przypływ (The Rising Tide) - zadanie główne | Fort Żelaznych Cepów M7

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Przypływ (The Rising Tide) - zadanie główne

Sposób odblokowania: zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji Żelazne Cepy (The Iron Flail).

Zadanie Przypływ (The Rising Tide) rozpocznie się automatycznie po tym jak zabijesz dwa Młoty Bezokich (Eyeless Hammer) pod koniec zadania Żelazne Cepy (The Iron Flail). Twoim pierwszym celem jest udanie się do Opactwa Upadłego Księżyca (The Abbey of the Fallen Moon) (M8). Nie jest to jednak ostateczny cel twojej podróży. Musisz spotkać się z Naczelnym Opatem Kaoto (High Abbot Kaoto), który znajduje się w Salach Obecności (M9,4).

Czeka cię teraz rozmowa z Przeorem. Jeśli podczas niej wspomnisz o Bezokich oraz Relikwiarzu, zostaniesz automatycznie zaatakowany. Aby kontynuować zadanie musisz przejść rytuał recytacji, podczas którego odpowiadasz na pytania Przeora. Aby odblokować wszystkie opcje dialogowe będziesz musiał odwiedzić wcześniej 3 miejsca:

  • W pierwszej kolejności wyjdź z Sal Obecności z powrotem do Opactwa Upadłego Księżyca i podejdź do Korytarzy Ondry (M8,3). Obejrzyj relief, a poznasz część historii Ondry.
  • Teraz wejdź do Sal Obecności i porozmawiaj z Baescą przebywającym w Komnatach Upadłego Księżyca (M9,2). Pamiętaj, aby podczas rozmowy nie atakować go.
  • Ostatnim miejscem, które musisz odwiedzić jest Biblioteka znajdująca we wschodniej części kompleksu (M9,5). Odszukaj na półkach książkę Pielgrzymka Darczyńcy (The Giftbearer's Pilgrimage), a następnie ją przeczytaj.

Gdy już zbierzesz wszystkie informacje możesz wrócić do Przeora (M9,4) i rozpocząć rytuał recytacji.

  • Podczas pierwszego pytania odpowiedz "Jam jest Saman - fala przypływu" (I am Saman - the Flood);
  • Podczas drugiego pytania odpowiedz "Oferuję siebie, gdyż Darczyńca nie ma nic innego do ofiarowania" (I give myself, for a Giftbearer has no other tokens to offer);
  • Podczas trzeciego pytania odpowiedz "Żadnych nie posiadam, gdyż wszystko, co należy do Ondry, zostało zapomniane" (I have none, for all that belongs to Ondra is forgotten).

Gdy rytuał się zakończy Opat pozwoli ci wejść do Sal Milczenia. Otrzymasz od niego też dwa klucze - Klucz Okuty Stalą (Steel-banded Key) oraz Klucz Naczelnego Opata (High Abbot's Key). Tym drugim możesz otworzyć Kwatery Opata (M9,6), gdzie znajdziesz Dziennik Opata. Pierwszy natomiast pozwoli ci wejść do Krypty Zapomnianych Myśli (The Vault of Forgotten Thoughts) (M9,7), w której to wykonasz osobisty quest Manehy oraz znajdziesz bardzo dobrą broń.

Teraz możesz już spokojnie zejść na dół do Sal Milczenia. Strażnicy (M10,1) nie będą cię już zatrzymywać. Musisz udać się do Sadzawki Namaszczonych (Pool of the Anointed) (M10,3). Koło bramy na zachodzie znajduje się dźwignia, którą powinieneś przełączyć. Otworzą się okoliczne cele, z których wyjdą mnisi, którzy po chwili zaatakują. Pojedynek może być dosyć wymagający, powinieneś więc się przygotować, np. poprzez odpowiednie ustawienie drużyny.

Podejdź teraz do Korytarza Zalewowego (The Rising Waterway) (M10,5) - Przypływ (The Rising Tide) - zadanie główne - Fort Żelaznych Cepów (Iron Flail Fort) M7 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Kliknij na ścianę aby rozpocząć sekwencję paragrafową.

Podejdź teraz do Korytarza Zalewowego (The Rising Waterway) (M10,5). Będziesz musiał rozwiązać prostą zagadkę. Przesuwaj po kolei panele:

  • Pierwszym panelem powinno być płonące miasto (City in flames);
  • Drugim panelem powinna być wielka fala (Tidal wave);
  • Trzecim panelem powinno być puste wybrzeże (Barren shore);
  • Czwartym panelem powinno być kwitnące miasto (Flourishing city).

Gdy ułożysz całą opowieść pojawi się przed tobą magiczna droga, dzięki której przejdziesz na drugą stronę. Wejdź do Komnaty Łez (Chamber of Tears) (M10,6) i naciśnij dźwignię. Otrzymasz Świadka Ondry (Ondra's Witness).

W momencie przełączania dźwigni prostszym i szybszym rozwiązaniem jest wybranie opcji otwarcia bram - Przypływ (The Rising Tide) - zadanie główne - Fort Żelaznych Cepów (Iron Flail Fort) M7 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Aby zdobyć Świadka Ondry musisz nacisną na dźwignię. Nie ma znaczenia którą opcję wybierzesz.

W momencie przełączania dźwigni prostszym i szybszym rozwiązaniem jest wybranie opcji otwarcia bram. Niestety, wszyscy wyznawcy Ondry staną się w stosunku do ciebie wrodzy, więc w drodze powrotnej będziesz musiał stoczyć kilka pojedynków. Idź do Sal Obecności, a następnie przez schody w południowo-wschodniej części lokacji przejdź do Zasłony Łez (The Veil of Tears) (M8,4) znajdującej się w Opactwie Upadłego Księżyca. Czeka cię tutaj pojedynek z Kaoto oraz kilkoma wyznawcami Ondry. Po walce podejdź do magicznej bariery. Dezaktywuje się ona automatycznie. Wejdź pod schodach do Relikwiarza (M8,5) i kliknij na środek czaszki. W czasie sekwencji paragrafowej pociągnij metalowy obiekt. Czeka cię teraz długa rozmowa z Ondrą, po której zadanie zostanie zaliczone.

Automatycznie rozpocznie się kolejne zadanie - Kryjówka Bezokich (Lair of the Eyeless), a do twojego ekwipunku dodany zostanie Fragment Młota Abydona (Fragment of Abydon's Hammer).

Alternatywne wybory:

  1. Możesz ominąć praktycznie wszystkie pomniejsze cele w Salach Obecności. Wystarczy, że od początku będziesz wszystkich atakować i zabijać.
1 - Przypływ (The Rising Tide) - zadanie główne - Fort Żelaznych Cepów (Iron Flail Fort) M7 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Jeśli chcesz jak najszybciej ukończyć zadanie warto skorzystaj z półki skalnej, która przeniesie cię bezpośrednio do Sal Milczenia.
  1. Do Sal Milczenia możesz dostać się także alternatywną drogą, bez konieczności zwiedzania Sal Obecności. Wystarczy, że w Opactwie Upadłego Księżyca podejdziesz do niewielkiej półki skalnej (M8,2) i użyjesz Linki z Kotwiczką. Niestety, dodatkowym warunkiem jest posiadanie jednej postaci ze Zręcznością przynajmniej na 18 poziomie. Dodatkowe wejście znajduje się także mniej więcej na środku lokacji, ale wybierając tę drogę nie masz możliwości uniknięcia walki.
  2. W Komnacie Łez (M10,6) możesz także wybrać opcję zatopienia pomieszczeń. Od otwarcia bram różni się ona tylko tym, że wyznawcy Ondry nie będą w stosunku do ciebie wrodzy, a ty w drodze do Relikwiarza (M8,5) powinieneś odwiedzić Naczelnego Przeora Kaoto (M9,4). Gdy oddasz mu Świadka Ondy poleci ci spotkać się z nim na górze, przy Zasłonie Łez (The Veil of Tears) (M8,4). Niestety, i tak będziesz musiał stoczyć z nim pojedynek. Dalsza część zadania pozostaje bez zmian.
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-03-03
14:05

Knudarr Legionista

Knudarr

my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.

Komentarz: Knudarr
2016-03-03
15:40

taifang Chorąży

Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.

Komentarz: taifang
2016-03-06
18:58

taifang Chorąży

Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.

Komentarz: taifang
2016-07-08
12:12

KobyBryant Chorąży

KobyBryant

W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).

Komentarz: KobyBryant
2017-01-09
14:10

Xantor Legionista

w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz

Komentarz: Xantor

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl