Zadanie główne: "Żelazne cepy"
Zadanie poboczne: "Przygotuj działa"
Yduran posiada w swoim asortymencie kilka przedmiotów każdego rodzaju - broni, mikstur, pierścieni, czarów, składników alchemicznych czy przedmiotów użytkowych.
Zadanie poboczne: "Risk Tolerance" - porozmawiaj z Tarfosem
Na zachód od świątyni spotkasz Manehę - nowego potencjalnego członka drużyny.
Zadanie poboczne: "Żelazo i ogień"
W środku spotkasz Clerka, który sprzedaje ryby, olej oraz figurkę pozwalającą przyzwać Draka (6000 monet).
Zadanie poboczne: "Zlecenie: Wierni Magrany"
Zadanie poboczne: "Zlecenie: Postrach Białej Kotliny"
Po wykonaniu tych zadań otrzymasz dostęp do kolejnych.
Zadanie poboczne: "Zlecenie: Brynlod"
Zadanie poboczne: "Zlecenie: Krasnowodne Lagufaty"
W miejscu spalonego domu powstał ogromny namiot. W środku spotkasz Hamonda, od którego możesz kupić bardzo dobre i bardzo drogie przedmioty, m.in. broń, napierśniki, hełmy, pułapki oraz mikstury.
Zadanie poboczne: "Wild Mylla"
Możesz tutaj uzupełnić zapasy, przespać się lub wynająć towarzysza.
Zadanie poboczne: "Posępna przysięga"
Pojawi się dopiero po powrocie z Fortu Żelaznych Cepów - zadanie poboczne "Obietnica Filakterium".
PoE The White March Part 2: Krzepa (Stalwart Village) mapa
Aktualizacja:
Krzepa - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa prezentuje wioskę Krzepa (Stalwart Village), czyli pierwszą lokację z dodatku White March jaką odwiedzisz. Jest to jednocześnie najważniejsze miejsce, w którym przyjmiesz większość zadań pobocznych, spotkasz ciekawych bohaterów, uzupełnisz zapasy oraz prześpisz się w wygodnym łóżku. Od czasów pierwszej części dodatku wioska przeszła niewielkie zmiany. Spalone budynki zostały zastąpione namiotami, zmienił się burmistrz oraz pojawiło się sporo nowych twarzy. W północno-wschodniej części lokacji pojawiło się przejście do ponownie otwartej kopalni.
Ważne miejsca w Krzepie
3. Świątynia Abydona (Temple of Abydon)
W pierwszej części dodatku budynek ten poświęcony był Ondrze. Teraz jest świątynią Abydona.
Wewnątrz budynku spotkasz Mascę, od której możesz przyjąć zadanie Żelazo i ogień (Iron and Flame). Znajdziesz tutaj także skrzynię na 9 poziomie trudności. W środku znajdować się będą 3 sztuki durgańskiej stali oraz książka z naukami Abydona.
7. Spoczynek Grefa (Gref's Rest)
Wewnątrz karczmy możesz uzupełnić swoje zapasy, wynająć nowego kompana lub przespać się.
W karczmie spotkasz Byrhtwena oraz Andreda, z którym możesz zagrać w rzucanie nożem. Rozpoczęcie gry wiązać się będzie z zapłatą 50 sztuk złota. Twoim celem jest trafić w nos przeciwnika na tarczy. W piwnicy dodatkowo znajdziesz Teanleycga, z którym za taką samą stawkę możesz zagrać w kości.
Zadania do odblokowania w Krzepie
Zadanie główne: Żelazne cepy (The Iron Flail) - Porozmawiaj z Deryanem (M1,1);
Zadanie poboczne: Przygotuj działa (Ready the Cannons) - Porozmawiaj z Deryanem (M1,1);
Zadanie poboczne: Ryzykowna inwestycja (Risk Tolerance) - Porozmawiaj z Tarfosem (M1,2);
Zadanie poboczne: Brzemię wspomnień (The Burden of Memory) - Dołącz Menehę do drużyny (M1,3);
Zadanie poboczne: Żelazo i ogień (Iron and Flame) - Porozmawiaj z Mascą (M1,3);
Zadanie poboczne: Zlecenie: Wierni Magrany (Bounty: Magran's Faithful) - Porozmawiaj z Ascą (M1,4);
Zadanie poboczne: Zlecenie: Postrach Białej Kotliny (Bounty: The Terror of Whitestone Hollow) - Porozmawiaj z Ascą (M1,4);
Zadanie poboczne: Zlecenie: Brynlod (Bounty: Brynlod) - Porozmawiaj z Ascą (M1,4);
Zadanie poboczne: Zlecenie: Krasnowodne Lagufaty (Bounty: Redwater Lagufaeth) - Porozmawiaj z Ascą (M1,4);
Zadanie poboczne: Dzika Mylla (Wild Mylla) - Porozmawiaj z Royse (M1,6);
Zadanie poboczne: Posępna przysięga (Bleak Oath) - Porozmawiaj z Kernem (M1,7);
Zadanie poboczne: Obietnica filakterium (The Phylactery's Promise) - Porozmawiaj ze strażnikami (M1,8);
Ważne postacie niezależne w Krzepie
Deryan (M1,1) - Namawia mieszkańców wioski do obrony. Zleca ci zadania związane z głównym wątkiem fabularnym dodatku;
Yduran (M1,2) - Handlarz, posiada bardzo szeroki asortyment towarów;
Tarfos (M1,2) - Burmistrz miasta, może zlecić ci zadanie negocjacji umowy handlowej z Zatoką Buntu;
Maneha (M1,3) - Barbarzynka, która może stać się twoim kolejnym towarzyszem;
Masca (M1,3) - Nowicjuszka Abydona, od której możesz przyjąć zadanie;
Clerk (M1,4) - Handlarz, od którego możesz kupić cenną figurkę;
Asca (M1,4) - Krasnolud, który zleca ci kilka prostych zadań;
Hamond (M1,5) - Sprzedawca legendarnych przedmiotów;
Royse (M1,6) - Matka poszukująca swojej córki;
Kern (M1,7) - Krasnolud mający problem z pewnym paladynem;
Nesta (M1,7) - Wysłanniczka Zatoki Buntu, która ma wynegocjować traktat handlowy;
Inne ważne informacje związane z Krzepą
Przez kilka tygodni, które dzielą czas akcji pierwszej oraz drugiej części Białej Marchii, sporo się w wiosce wydarzyło. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć: postawienie w miejscu spalonych domów nowych namiotów, zmiana burmistrza wioski, otwarcie kopalni w północno-wschodniej części lokacji oraz zmianę Świątyni Ondry na Świątynię Abydona.
Przechadzając się po wiosce staraj się rozmawiać ze wszystkimi postaciami, które mają unikalne imię. Bohaterowie znani z poprzedniej części przeważnie mają ci coś ciekawego do powiedzenia, a nowoprzybyli prawie zawsze dadzą ci jakieś zadanie do wykonania.
Warto wybrać się do Kopalni Krzepy, które są lokacją podrzędną w stosunku do wioski i znajdują się w północno-wschodniej jej części. W środku będziesz mógł wykonać dosyć długie, ale za to ciekawe zadanie poboczne.
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- PoE The White March Part 2: Krzepa (Stalwart Village) mapa
- PoE The White March Part 2: Kopalnie Krzepy (Stalwart Mines) mapa
- PoE The White March Part 2: Lśniące Jaskinie (Luminescent Cave) mapa
- PoE The White March Part 2: Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne
- PoE The White March Part 2: Ryzykowna inwestycja (Risk Tolerance) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazo i ogień (Iron and Flame) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Dzika Mylla (Wild Mylla) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Posępna przysięga (Bleak Oath) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Brzemię wspomnień (The Burden of Memory) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Obietnica filakterium (The Phylactery's Promise) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Pozostałe zadania poboczne w Krzepie
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz
W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).
Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.
Warto dodać, że jeśli nie chcemy poświęcić żadnego towarzysza, powinniśmy wybrać do walenia młotem głównego bohatera. Nie wiem czy działa to w innych wypadkach, ale jeśli w pierwszej Białej Marchii uwolniliśmy dusze krasnoludów w Baterii Durgana, to, zamieszkując obecnie ciała lagufatów, pomogą one bohaterowi wydostać się z spod wody .
Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.
my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.
Brak też poradniku questu A Call To Court, od posłańca w twierdzy.
W tym rozszerzeniu Zahua ma swój quest - Tajemnice Tacan - żeby go rozpocząć trzeba z nim porozmwiać
taifang --> Dzięki. Robię sejwy dosyć często, więc bez problemu odtworzę rozmowę. Dzięki temu co napisałeś szybciej mi to pójdzie ;)
flash2, taifang --> Dzięki za info. W takim wypadku postaram się jeszcze kilka razy spróbować i opisać pokojowe rozwiązanie.
Nikow1987 --> opis układania paneli jest już przygotowany, ale na stronie będzie dopiero za kilka dni. Na szybko mogę napisać interesującą Cię rzecz:
• Pierwszym panelem powinno być płonące miasto (City in flames);
• Drugim panelem powinna być wielka fala (Tidal wave);
• Trzecim panelem powinno być puste wybrzeże (Barren shore);
• Czwartym panelem powinno być kwitnące miasto (Flourishing city).
@Knudarr W rozmowie chodzi głównie o to, że Adaryk także jest Widzącym i w snach również widział to samo co nasz bohater, czyli zniszczenie Krzepy i Caed Nua. Należy go o to wypytać i dążyć do przekonania go, że jego śmierć nie pomoże jego społeczności oraz powiedzieć, że dwóch Widzących może zdziałać więcej, aby temu zapobiec. To tak z grubsza, bo nie mam już tego autozapisu.
Dzięki, ale dałem radę chwile po napisaniu posta. Powiedz mi tylko, czy ten boss przed krysztalem - nie mowie co, zeby nie spoilerowac - to juz koniec dodatku? Bo wlasnie go powalilem, zadna misja glowna juz sie nie odpalila i... jakos tak smutno :)
Nikow1987 --> Niestety tak, nic już potem nie ma. Sprawdź jedynie czy odwiedziłeś jedną dodatkową mapkę w Jelenioborzu, gdyż możesz ją odblokować dopiero po powrocie z Fortu Żelaznych Cepów. Szukaj ciała mordercy na zachód od Namiotu Hamonda w Krzepie.
Tam nie byłem - dzięki. Zostanie mi tylko jeszcze jedno zlecenie i po zawodach. Niby krótko - nie było sensu dzielić - ale i tak miło będę wspominał. Szczególnie ostatnią decyzję - o dziwo nie miałem z nią problemu :)
W opactwie, przy korytarzu zalewowym - jak poukładać panele? Ktoś już tam był? Ułożył? Bo nie wiem, czy coś się stanie na miejscu, czy po efekty muszę się gdzieś udać? Może dobrze ułożyłem, a tego nie wiem...
Potwierdzam to co napisał flash2 . Właśnie rozwiązałem to pokojowo.
Nie wiem o co chodzi ale w zadaniu Szepty w ciemności
nie mogę się dostać do Wspólnego domu witraków, ponieważ nie mogę zebrać kryształu witraków z posągu pomimo bycia w trybie skradania...ktoś wie jak zaradzić? :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
