PoE The White March Part 2: Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne
Aktualizacja:
Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne
Sposób odblokowania: zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Deryanem w ramach zadania Zapomniana Armia (The Forgotten Army).

Podobnie jak zadanie Żelazne cepy (The Iron Flail), tak i to zadanie zostanie dodane do twojego dziennika automatycznie po skończonej rozmowie z Deryanem w ramach misji Zapomniana armia (The Forgotten Army). Musisz udać się do Baterii Durgana (M4) i sprawdzić jak idą pracę nad renowacją dział potrzebnych do obrony.
Gdy już będziesz na miejscu poszukaj Wengry (M4,1). Stoi ona zaraz przy wejściu do twierdzy. Dowiesz się od niej, że działa znajdują się w zachodniej wieży, jednak nie można się do nich dostać w powodu potworów. Musisz oczywiście się ich pozbyć. Wejdź w tym celu do środka twierdzy (M5). Zaraz za drzwiami skręć w lewo i skorzystaj ze schodów. Teraz musisz przejść kawałek w lewo aby dostać się do wieży.

Będąc w środku musisz odnaleźć Windę Artyleryjską (Artillery Lift) (M5,8). Niestety, okaże się ona zepsuta. Aby przywrócić jej użyteczność musisz naprawić 3 elementy:
- Po prawej stronie windy brakuje dźwigni, którą ją uruchamia. Możesz ją zastąpić trzema rzeczami: Pochodnią, Łomem lub też Krasnoludzką dźwignią (Dwarven Lever), którą znajdziesz w Pomieszczeniu Konserwatorskim (Maintenance Room) (M5,9).
- Łańcuch po lewej jest zardzewiały. Aby go odblokować potrzebować będziesz Pargrunowego Odrdzewiacza (Pargur Rust-Dissolver). Znajduje się on w Kwaterach Mistrza Mikstur (Potionmaster's Quarter) (M5,10) w biblioteczce. Aby jednak dostać się do tego pomieszczenia musisz znaleźć odpowiedni klucz (M5,6).

- Na górze musisz naprawić mechanizm poruszający windą. Potrzebować będziesz w tym celu Nawęglony tryb (Patinated Cog), który znajduje się w Komorze Nawęglania (M5,12), w skrzyni po lewej.
Gdy naprawisz już wszystkie elementy musisz tylko pociągnąć za dźwignię. Rozpocznie się dosyć długa sekwencja paragrafowa.
- Najbezpieczniej jest cały czas stać na środku platformy. Po jakimś czasie zatrzyma się, a ty będziesz musiał pokonać kilku przeciwników. Po pojedynku wystarczy ponownie przełączyć dźwignię i zostaniesz przeniesiony na szczyt zachodniej wieży.

- Jeśli zdecydujesz się bronić na obrzeżach platformy jeden z twoich towarzyszy może bezpowrotnie zginąć. Nawet jeśli go uratujesz czekać cię będzie walka z wrogami.
- Jeśli posiadasz postać z Mechaniką na poziomie 10 możesz naprawić platformę, chociaż uda ci się to zrobić dopiero za 3-4 razem. Unikniesz dzięki temu walki z jakimkolwiek przeciwnikiem.

Będąc na szczycie zachodniej wieży musisz przejść kawałek w prawo, a następnie na podwyższenie na środku. Musisz uważać, gdyż w tym miejscu czeka cię walka z finałowym przeciwnikiem - Starszym Skuldrakiem oraz kilkunastoma słabszymi wrogami. Po wygranym pojedynku zabierz z ciała bossa unikalną Tarczę Smoczej Paszczy (Dragon's Maw Shield), która musi zostać związana z jakimś wojownikiem lub barbarzyńcą.

Teraz wystarczy, że użyjesz pokrętła na środku. Rozpocznie się krótka sekwencja paragrafowa. Po jej przeczytaniu musisz zejść do Wengry (M4,1) i powiedzieć jej o rozwiązaniu problemu. Otrzymasz trochę punktów doświadczenia oraz poprawisz swoją reputację w Krzepie.
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- PoE The White March Part 2: Krzepa (Stalwart Village) mapa
- PoE The White March Part 2: Kopalnie Krzepy (Stalwart Mines) mapa
- PoE The White March Part 2: Lśniące Jaskinie (Luminescent Cave) mapa
- PoE The White March Part 2: Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne
- PoE The White March Part 2: Ryzykowna inwestycja (Risk Tolerance) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazo i ogień (Iron and Flame) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Dzika Mylla (Wild Mylla) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Posępna przysięga (Bleak Oath) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Brzemię wspomnień (The Burden of Memory) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Obietnica filakterium (The Phylactery's Promise) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Pozostałe zadania poboczne w Krzepie
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz
W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).
Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.
Warto dodać, że jeśli nie chcemy poświęcić żadnego towarzysza, powinniśmy wybrać do walenia młotem głównego bohatera. Nie wiem czy działa to w innych wypadkach, ale jeśli w pierwszej Białej Marchii uwolniliśmy dusze krasnoludów w Baterii Durgana, to, zamieszkując obecnie ciała lagufatów, pomogą one bohaterowi wydostać się z spod wody .
Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.
my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.
Brak też poradniku questu A Call To Court, od posłańca w twierdzy.
W tym rozszerzeniu Zahua ma swój quest - Tajemnice Tacan - żeby go rozpocząć trzeba z nim porozmwiać
taifang --> Dzięki. Robię sejwy dosyć często, więc bez problemu odtworzę rozmowę. Dzięki temu co napisałeś szybciej mi to pójdzie ;)
flash2, taifang --> Dzięki za info. W takim wypadku postaram się jeszcze kilka razy spróbować i opisać pokojowe rozwiązanie.
Nikow1987 --> opis układania paneli jest już przygotowany, ale na stronie będzie dopiero za kilka dni. Na szybko mogę napisać interesującą Cię rzecz:
• Pierwszym panelem powinno być płonące miasto (City in flames);
• Drugim panelem powinna być wielka fala (Tidal wave);
• Trzecim panelem powinno być puste wybrzeże (Barren shore);
• Czwartym panelem powinno być kwitnące miasto (Flourishing city).
@Knudarr W rozmowie chodzi głównie o to, że Adaryk także jest Widzącym i w snach również widział to samo co nasz bohater, czyli zniszczenie Krzepy i Caed Nua. Należy go o to wypytać i dążyć do przekonania go, że jego śmierć nie pomoże jego społeczności oraz powiedzieć, że dwóch Widzących może zdziałać więcej, aby temu zapobiec. To tak z grubsza, bo nie mam już tego autozapisu.
Dzięki, ale dałem radę chwile po napisaniu posta. Powiedz mi tylko, czy ten boss przed krysztalem - nie mowie co, zeby nie spoilerowac - to juz koniec dodatku? Bo wlasnie go powalilem, zadna misja glowna juz sie nie odpalila i... jakos tak smutno :)
Nikow1987 --> Niestety tak, nic już potem nie ma. Sprawdź jedynie czy odwiedziłeś jedną dodatkową mapkę w Jelenioborzu, gdyż możesz ją odblokować dopiero po powrocie z Fortu Żelaznych Cepów. Szukaj ciała mordercy na zachód od Namiotu Hamonda w Krzepie.
Tam nie byłem - dzięki. Zostanie mi tylko jeszcze jedno zlecenie i po zawodach. Niby krótko - nie było sensu dzielić - ale i tak miło będę wspominał. Szczególnie ostatnią decyzję - o dziwo nie miałem z nią problemu :)
W opactwie, przy korytarzu zalewowym - jak poukładać panele? Ktoś już tam był? Ułożył? Bo nie wiem, czy coś się stanie na miejscu, czy po efekty muszę się gdzieś udać? Może dobrze ułożyłem, a tego nie wiem...
Potwierdzam to co napisał flash2 . Właśnie rozwiązałem to pokojowo.
Nie wiem o co chodzi ale w zadaniu Szepty w ciemności
nie mogę się dostać do Wspólnego domu witraków, ponieważ nie mogę zebrać kryształu witraków z posągu pomimo bycia w trybie skradania...ktoś wie jak zaradzić? :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
