PoE The White March Part 2: Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne
Aktualizacja:
Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne
Sposób odblokowania: zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Deryanem (M1,1) w ramach misji Zapomniana armia (The Forgotten Army).
Zadanie Żelazne cepy (The Iron Flail) rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Deryanem, którą odbędziesz w ramach pierwszej głównej misji fabularnej z drugiej części dodatku. Musisz udać się do lokacji, w której przebywa Adaryc Cendamyr, a następnie się go pozbyć.
W pierwszej kolejności wyjdź z Krzepy i odszukaj na mapie Fort Żelaznych Cepów (Iron Flail Fort) (M7). Znajduje się on na północ od wioski i nieco na zachód od Baterii Durgana. Możesz się tam dostać z każdego miejsca, bez konieczności wcześniejszego odkrywania drogi.
Będąc na terytorium wroga musisz dostać się do środka fortu. Strażnicy (M7,1) zaatakują cię gdy tylko za bardzo się zbliżysz. Do środka możesz dostać się na kilka sposobów:
- Jeśli wykonałeś wcześniej zadanie Przygotuj działa (Ready the Cannons) (M1,1) będziesz mógł przyzwać ostrzał artyleryjski, który zniszczy główną bramę (M7,2).

- Główną bramę (M7,2) możesz także zniszczyć wykorzystując leżące niedaleko bale drewniane (M7,3). Wystarczy, że klikniesz na nie i przeczytasz krótką sekwencję paragrafową.
- Użyj linki z kotwiczką na Zachodniej Bramie (M7,4), a następnie wyślij tam kogoś z wysoką kondycją.
Gdy dostaniesz się do środka, czekać cię będzie walka przynajmniej z kilkunastoma przeciwnikami. Możesz uniknąć części wrogów i skierować się bezpośrednio do Sztabu (Command Post) (M7,6), warto jednak przejść się po całym obozie, gdyż znajdziesz tam sporo cennych przedmiotów.

Wewnątrz namiotu spotkasz Adaryca. Rozmowa rozpocznie się automatycznie gdy tylko wejdziesz do środka. Większość opcji dialogowych prowadzić będzie do walki, która nie powinna jednak być zbyt trudna.

Po wygranej walce twoja główna postać otrzyma zdolność Rozerwanie Duszy (Sever the Soul), która osłabia obronę przeciwników. Z ciała Adaryca zabierz klucz do celi (Cell Key) oraz dobry napierśnik. Nie zapomnij też dokładnie przeszukać całego namiotu. Pod koniec otwórz celę znajdującą się na samym środku. Jeden z dyplomatów, po chwili rozmowy, zabije się. Musisz "dotknąć" jego duszy.

W czasie twojej wizji coś się zaczęło dziać na zewnątrz. Gdy wyjdziesz zostaniesz zaatakowany przez dwa ogromne potwory - Młoty Bezokich (Eyeless Hammer). Nie ma prostego sposobu na ich pokonanie. Najważniejsze abyś najpierw wykończył jednego, a następnie drugiego. Nie możesz atakować dwóch jednocześnie. Po walce otrzymasz trochę doświadczenia i rozpocznie się krótka wizja. Po wszystkim zadanie się zakończy i automatycznie rozpocznie następne - Przypływ (The Rising Tide).
Alternatywne wybory:
- Podczas rozmowy z Adarycem możesz tak poprowadzić dialog, że unikniesz walki. Musisz jedynie starać się przekonać go, że w gruncie rzeczy jesteście do siebie bardzo podobni, mieliście tę samą wizję itp.
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- PoE The White March Part 2: Krzepa (Stalwart Village) mapa
- PoE The White March Part 2: Kopalnie Krzepy (Stalwart Mines) mapa
- PoE The White March Part 2: Lśniące Jaskinie (Luminescent Cave) mapa
- PoE The White March Part 2: Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne
- PoE The White March Part 2: Ryzykowna inwestycja (Risk Tolerance) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazo i ogień (Iron and Flame) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Dzika Mylla (Wild Mylla) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Posępna przysięga (Bleak Oath) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Brzemię wspomnień (The Burden of Memory) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Obietnica filakterium (The Phylactery's Promise) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Pozostałe zadania poboczne w Krzepie
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz
W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).
Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.
Warto dodać, że jeśli nie chcemy poświęcić żadnego towarzysza, powinniśmy wybrać do walenia młotem głównego bohatera. Nie wiem czy działa to w innych wypadkach, ale jeśli w pierwszej Białej Marchii uwolniliśmy dusze krasnoludów w Baterii Durgana, to, zamieszkując obecnie ciała lagufatów, pomogą one bohaterowi wydostać się z spod wody .
Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.
my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.
Brak też poradniku questu A Call To Court, od posłańca w twierdzy.
W tym rozszerzeniu Zahua ma swój quest - Tajemnice Tacan - żeby go rozpocząć trzeba z nim porozmwiać
taifang --> Dzięki. Robię sejwy dosyć często, więc bez problemu odtworzę rozmowę. Dzięki temu co napisałeś szybciej mi to pójdzie ;)
flash2, taifang --> Dzięki za info. W takim wypadku postaram się jeszcze kilka razy spróbować i opisać pokojowe rozwiązanie.
Nikow1987 --> opis układania paneli jest już przygotowany, ale na stronie będzie dopiero za kilka dni. Na szybko mogę napisać interesującą Cię rzecz:
• Pierwszym panelem powinno być płonące miasto (City in flames);
• Drugim panelem powinna być wielka fala (Tidal wave);
• Trzecim panelem powinno być puste wybrzeże (Barren shore);
• Czwartym panelem powinno być kwitnące miasto (Flourishing city).
@Knudarr W rozmowie chodzi głównie o to, że Adaryk także jest Widzącym i w snach również widział to samo co nasz bohater, czyli zniszczenie Krzepy i Caed Nua. Należy go o to wypytać i dążyć do przekonania go, że jego śmierć nie pomoże jego społeczności oraz powiedzieć, że dwóch Widzących może zdziałać więcej, aby temu zapobiec. To tak z grubsza, bo nie mam już tego autozapisu.
Dzięki, ale dałem radę chwile po napisaniu posta. Powiedz mi tylko, czy ten boss przed krysztalem - nie mowie co, zeby nie spoilerowac - to juz koniec dodatku? Bo wlasnie go powalilem, zadna misja glowna juz sie nie odpalila i... jakos tak smutno :)
Nikow1987 --> Niestety tak, nic już potem nie ma. Sprawdź jedynie czy odwiedziłeś jedną dodatkową mapkę w Jelenioborzu, gdyż możesz ją odblokować dopiero po powrocie z Fortu Żelaznych Cepów. Szukaj ciała mordercy na zachód od Namiotu Hamonda w Krzepie.
Tam nie byłem - dzięki. Zostanie mi tylko jeszcze jedno zlecenie i po zawodach. Niby krótko - nie było sensu dzielić - ale i tak miło będę wspominał. Szczególnie ostatnią decyzję - o dziwo nie miałem z nią problemu :)
W opactwie, przy korytarzu zalewowym - jak poukładać panele? Ktoś już tam był? Ułożył? Bo nie wiem, czy coś się stanie na miejscu, czy po efekty muszę się gdzieś udać? Może dobrze ułożyłem, a tego nie wiem...
Potwierdzam to co napisał flash2 . Właśnie rozwiązałem to pokojowo.
Nie wiem o co chodzi ale w zadaniu Szepty w ciemności
nie mogę się dostać do Wspólnego domu witraków, ponieważ nie mogę zebrać kryształu witraków z posągu pomimo bycia w trybie skradania...ktoś wie jak zaradzić? :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
