Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne | Krzepa M1
Aktualizacja:
Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne
Sposób odblokowania: zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Deryanem (M1,1) w ramach misji Zapomniana armia (The Forgotten Army).
Zadanie Żelazne cepy (The Iron Flail) rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Deryanem, którą odbędziesz w ramach pierwszej głównej misji fabularnej z drugiej części dodatku. Musisz udać się do lokacji, w której przebywa Adaryc Cendamyr, a następnie się go pozbyć.
W pierwszej kolejności wyjdź z Krzepy i odszukaj na mapie Fort Żelaznych Cepów (Iron Flail Fort) (M7). Znajduje się on na północ od wioski i nieco na zachód od Baterii Durgana. Możesz się tam dostać z każdego miejsca, bez konieczności wcześniejszego odkrywania drogi.
Będąc na terytorium wroga musisz dostać się do środka fortu. Strażnicy (M7,1) zaatakują cię gdy tylko za bardzo się zbliżysz. Do środka możesz dostać się na kilka sposobów:
- Jeśli wykonałeś wcześniej zadanie Przygotuj działa (Ready the Cannons) (M1,1) będziesz mógł przyzwać ostrzał artyleryjski, który zniszczy główną bramę (M7,2).

- Główną bramę (M7,2) możesz także zniszczyć wykorzystując leżące niedaleko bale drewniane (M7,3). Wystarczy, że klikniesz na nie i przeczytasz krótką sekwencję paragrafową.
- Użyj linki z kotwiczką na Zachodniej Bramie (M7,4), a następnie wyślij tam kogoś z wysoką kondycją.
Gdy dostaniesz się do środka, czekać cię będzie walka przynajmniej z kilkunastoma przeciwnikami. Możesz uniknąć części wrogów i skierować się bezpośrednio do Sztabu (Command Post) (M7,6), warto jednak przejść się po całym obozie, gdyż znajdziesz tam sporo cennych przedmiotów.

Wewnątrz namiotu spotkasz Adaryca. Rozmowa rozpocznie się automatycznie gdy tylko wejdziesz do środka. Większość opcji dialogowych prowadzić będzie do walki, która nie powinna jednak być zbyt trudna.

Po wygranej walce twoja główna postać otrzyma zdolność Rozerwanie Duszy (Sever the Soul), która osłabia obronę przeciwników. Z ciała Adaryca zabierz klucz do celi (Cell Key) oraz dobry napierśnik. Nie zapomnij też dokładnie przeszukać całego namiotu. Pod koniec otwórz celę znajdującą się na samym środku. Jeden z dyplomatów, po chwili rozmowy, zabije się. Musisz "dotknąć" jego duszy.

W czasie twojej wizji coś się zaczęło dziać na zewnątrz. Gdy wyjdziesz zostaniesz zaatakowany przez dwa ogromne potwory - Młoty Bezokich (Eyeless Hammer). Nie ma prostego sposobu na ich pokonanie. Najważniejsze abyś najpierw wykończył jednego, a następnie drugiego. Nie możesz atakować dwóch jednocześnie. Po walce otrzymasz trochę doświadczenia i rozpocznie się krótka wizja. Po wszystkim zadanie się zakończy i automatycznie rozpocznie następne - Przypływ (The Rising Tide).
Alternatywne wybory:
- Podczas rozmowy z Adarycem możesz tak poprowadzić dialog, że unikniesz walki. Musisz jedynie starać się przekonać go, że w gruncie rzeczy jesteście do siebie bardzo podobni, mieliście tę samą wizję itp.
0
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- Krzepa (Stalwart Village) M1
- Krzepa (Stalwart Village) M1 | Krzepa M1
- Kopalnie Krzepy (Stalwart Mines) M2 | Krzepa M1
- Lśniące Jaskinie (Luminescent Cave) M3 | Krzepa M1
- Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne | Krzepa M1
- Ryzykowna inwestycja (Risk Tolerance) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Żelazo i ogień (Iron and Flame) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Dzika Mylla (Wild Mylla) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Posępna przysięga (Bleak Oath) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Brzemię wspomnień (The Burden of Memory) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Obietnica filakterium (The Phylactery's Promise) - zadanie poboczne | Krzepa M1
- Pozostałe zadania poboczne w Krzepie | Krzepa M1
- Krzepa (Stalwart Village) M1
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Knudarr Legionista
my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.
taifang Chorąży
Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.
taifang Chorąży
Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.
KobyBryant Chorąży
W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).
Xantor Legionista
w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
