Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Pillars of Eternity: The White March Part II (PC)

Pillars of Eternity: The White March Part II PC

Drugi fabularny dodatek do gry RPG Pillars of Eternity studia Obsidian Entertainment. Rozszerzenie o nazwie The White March Part II kontynuuje historię fabularną, zapoczątkowaną w pierwszej części dodatku i przenosi graczy ponownie na ośnieżone tereny tytułowej Białej Marchii.

To jest dodatek do gry Pillars of Eternity.

RPG | fantasy | widok izometryczny | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Pillars of Eternity: The White March Part II (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

16lutego2016

16lutego2016

Steam

Pillars of Eternity: The White March Part II jest kolejnym rozszerzeniem do wydanej w marcu 2015 roku na PC gry RPG studia Obsidian Entertainment, kontynuującej tradycje tak kultowych przedstawicieli gatunku, jak Baldur’s Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Podobnie jak w przypadku pierwszego DLC, do zabawy wymagane jest posiadanie gry podstawowej, a oba rozszerzenia możemy przy tym nabyć osobno lub w pakiecie.

W rozszerzeniu powracamy na ośnieżone tereny tytułowej Białej Marchii, gdzie kontrolowana przez graczy drużyna trafia z misją odkrycia sekretu legendarnej, durgańskiej stali. Druga część dodatku kontynuuje wątki zapoczątkowane w The White March Part I, rozszerzając świat gry o nowe lokacje oraz misje fabularne i oferując zwiększony do 16 maksymalny poziom postaci oraz niedostępne wcześniej zdolności specjalne bohaterów. Za fabułę dodatku odpowiadają ponownie współtwórcy oryginalnego Pillars of Eternity: Eric Fernstermaker (znany także m.in. z South Park: The Stick of Truth) oraz Carrie Patel – autorka popularnego, steampunkowego cyklu książek Recoletta.

Oprócz typowej zawartości dodatkowej, jedną z największych nowości The White March Part II jest pojawienie się nowej towarzyszki, jakim jest barbarzyńca imieniem Meneha. Twórcy przygotowali także nieobecny wcześniej tryb rozgrywki o nazwie Story Time, pozwalający przebrnąć przez niezwykle rozbudowaną fabułę gry w specjalnym, przyspieszonym tempie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.5 / 10 na podstawie 158 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.3 / 10 na podstawie 25 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Gry podobne do Pillars of Eternity: The White March Part II

Klasyfikacja PEGI Pillars of Eternity: The White March Part II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Pillars of Eternity: The White March Part II

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5 2400 3.10 GHz/AMD Phenom II X6 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 570/Radeon HD 7700 lub lepsza, Windows Vista/7/8
Minimalne: Intel Core i3 2100T 2.5 GHz/AMD Phenom II X3 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT/Radeon HD 4850 lub lepsza, Windows Vista/7/8

Recenzja gry Pillars of Eternity - White March part II - dzielenie dodatków było błędem?

Recenzja 16 lutego 2016, 14:57

Od strony mechaniki i silnika Pillars of Eternity osiągnęło już bowiem limit bieżących możliwości. Nie pomaga nawet fakt, że Obsidian z kolejnymi łatkami nie boi się wprowadzać nowych elementów do układanki – w najnowszym patchu 3.0, który zadebiutuje wraz z White March part II, zmienia się chociażby znaczenie umiejętności survival, pozwalającej dobierać coraz mocniejsze bonusy do statystyk podczas odpoczynku w dziczy. Takie smaczki cieszą – projektanci nie pozwalają zastygnąć mechanice, ciągle nad nią dłubią i ją balansują, choć w przypadku wysokopoziomowych drużyn ma to minimalne znaczenie. Artefakty znalezione w White March są po prostu znacznie potężniejsze niż te z podstawki, a bohaterowie, którzy najpierw zaliczą przygodę z dodatku, będą wyraźniej potężniejsi, niż oryginalnie zakładali twórcy. Rozłożenie White March na dwie części i udostępnienie tej treści już w drugim akcie mocno naruszyło balans całego Pillars of Eternity. Ostatecznie mam wrażenie, że tradycyjne rozwiązanie – dodatek rozgrywający się jednym cięgiem po głównym wątku fabularnym – byłoby i bezpieczniejsze, i lepsze zarazem.