Strażnicy zaatakują cię gdy podejdziesz zbyt blisko. Nie możesz ich przekonać aby cię przepuścili.
Bramę możesz zniszczyć za pomocą drewnianych bali (03). Drugi sposób odblokujesz po wykonaniu zadania "Przygotuj działa" (M1,1).
Możesz ich użyć do wyważenia bramy (02).
Możesz dostać się tędy do fortu, pod warunkiem, że posiadasz Linę z kotwiczką.
Możesz z niej zabrać Szczenię Bojowe, które może być twoim zwierzakiem.
W środku spotkasz Adaryca oraz uwolnisz dyplomatów - zadanie główne "Żelazne cepy".
PoE The White March Part 2: Fort Żelaznych Cepów (Iron Flail Fort) mapa
Aktualizacja:
Fort Żelaznych Cepów - opis i mapa lokacji
Fort Żelaznych Cepów jest niedużą lokacją, pojawiającą się automatycznie na mapie podczas wykonywania pierwszej misji z wątku fabularnego dodatku. Nie musisz odkrywać do niego drogi, wystarczy, że przeniesiesz się tam z poziomu mapy głównej. Lokacja wypełniona jest wrogimi żołnierzami. Niestety, z większością z nich będziesz musiał walczyć. Z miejscem tym wiąże się przede wszystkim jedno zadanie - Żelazne Cepy (The Iron Flail), które polega na pozbyciu się komendanta obozu.
Ważne miejsca w Forcie Żelaznych Cepów
6. Sztab (Command Post)
Wewnątrz dużego namiotu spotkasz Adaryca oraz kilku jego żołnierzy. W zależności od tego jak poprowadzisz rozmowę, dojdzie do walki lub pokojowo rozwiążesz konflikt. Posiadając już Klucz będziesz mógł uwolnić dyplomatów z Krzepy.
Nie zapomnij także przeszukać całego pomieszczenia, znajduje się tutaj sporo pojemników. Gdy wyjdziesz na zewnątrz zostaniesz zaatakowany przez dwóch bardzo silnych przeciwników - Młoty Bezokich.
Zadania do odblokowania w Forcie Żelaznych Cepów
Zadanie główne: Przypływ (The Rising Tide) - zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji Żelazne Cepy (The Iron Flail);
Ważne postacie niezależne w Forcie Żelaznych Cepów
Adaryc (M7,6) - Przywódca żołnierzy;
Inne ważne informacje związane z Fortem Żelaznych Cepów
Chodząc wewnątrz fortu warto co jakiś czas naciskać klawisz "Tab". Podświetlone zostaną w ten sposób wszystkie pojemniki w okolicy, a znajduje się ich tutaj naprawdę sporo.
Przed wejściem do Sztabu i rozprawieniem się z Adarycem warto się przespać i odnowić pełną pulę czarów i zdolności. Przydadzą się nie tylko w walce z komendantem, ale przede wszystkim z dwoma gigantami pojawiającymi się po ukończeniu zadania Żelazne Cepy (The Iron Flail).
Komentarze czytelników
w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz
W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).
Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.
Warto dodać, że jeśli nie chcemy poświęcić żadnego towarzysza, powinniśmy wybrać do walenia młotem głównego bohatera. Nie wiem czy działa to w innych wypadkach, ale jeśli w pierwszej Białej Marchii uwolniliśmy dusze krasnoludów w Baterii Durgana, to, zamieszkując obecnie ciała lagufatów, pomogą one bohaterowi wydostać się z spod wody .
Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.
my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.
Brak też poradniku questu A Call To Court, od posłańca w twierdzy.
W tym rozszerzeniu Zahua ma swój quest - Tajemnice Tacan - żeby go rozpocząć trzeba z nim porozmwiać
taifang --> Dzięki. Robię sejwy dosyć często, więc bez problemu odtworzę rozmowę. Dzięki temu co napisałeś szybciej mi to pójdzie ;)
flash2, taifang --> Dzięki za info. W takim wypadku postaram się jeszcze kilka razy spróbować i opisać pokojowe rozwiązanie.
Nikow1987 --> opis układania paneli jest już przygotowany, ale na stronie będzie dopiero za kilka dni. Na szybko mogę napisać interesującą Cię rzecz:
• Pierwszym panelem powinno być płonące miasto (City in flames);
• Drugim panelem powinna być wielka fala (Tidal wave);
• Trzecim panelem powinno być puste wybrzeże (Barren shore);
• Czwartym panelem powinno być kwitnące miasto (Flourishing city).
@Knudarr W rozmowie chodzi głównie o to, że Adaryk także jest Widzącym i w snach również widział to samo co nasz bohater, czyli zniszczenie Krzepy i Caed Nua. Należy go o to wypytać i dążyć do przekonania go, że jego śmierć nie pomoże jego społeczności oraz powiedzieć, że dwóch Widzących może zdziałać więcej, aby temu zapobiec. To tak z grubsza, bo nie mam już tego autozapisu.
Dzięki, ale dałem radę chwile po napisaniu posta. Powiedz mi tylko, czy ten boss przed krysztalem - nie mowie co, zeby nie spoilerowac - to juz koniec dodatku? Bo wlasnie go powalilem, zadna misja glowna juz sie nie odpalila i... jakos tak smutno :)
Nikow1987 --> Niestety tak, nic już potem nie ma. Sprawdź jedynie czy odwiedziłeś jedną dodatkową mapkę w Jelenioborzu, gdyż możesz ją odblokować dopiero po powrocie z Fortu Żelaznych Cepów. Szukaj ciała mordercy na zachód od Namiotu Hamonda w Krzepie.
Tam nie byłem - dzięki. Zostanie mi tylko jeszcze jedno zlecenie i po zawodach. Niby krótko - nie było sensu dzielić - ale i tak miło będę wspominał. Szczególnie ostatnią decyzję - o dziwo nie miałem z nią problemu :)
W opactwie, przy korytarzu zalewowym - jak poukładać panele? Ktoś już tam był? Ułożył? Bo nie wiem, czy coś się stanie na miejscu, czy po efekty muszę się gdzieś udać? Może dobrze ułożyłem, a tego nie wiem...
Potwierdzam to co napisał flash2 . Właśnie rozwiązałem to pokojowo.
Nie wiem o co chodzi ale w zadaniu Szepty w ciemności
nie mogę się dostać do Wspólnego domu witraków, ponieważ nie mogę zebrać kryształu witraków z posągu pomimo bycia w trybie skradania...ktoś wie jak zaradzić? :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
