Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne | Krzepa M1

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne

Sposób odblokowania: Po wejściu do Kopalni Krzepy (M2,1) porozmawiaj z Ismeyą.

Gdy wejdziesz do Kopalni Krzepy będziesz świadkiem sceny, w której pojmany zostaje jeden z górników - Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne - Krzepa (Stalwart Village) M1 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Od wykonania zadania oraz twojej decyzji zależeć będzie życie Gamela.

Gdy wejdziesz do Kopalni Krzepy będziesz świadkiem sceny, w której pojmany zostaje jeden z górników. Oskarżony zostaje on o zabójstwo swojego kolegi po fachu. Podczas rozmowy sztygarka Ismey poprosi cię o dokładniejsze zbadanie sprawy.

W pierwszej kolejności powinieneś udać się do Kwater Przodownika (M2,2) i przepytać Gamela. Nie dowiesz się niestety od niego zbyt wiele. Poleci ci on natomiast poszukać górnika w tunelu na północy. Zanim tam pójdziesz wstąp jeszcze na chwilę obejrzeć ciało zamordowanego (M2,3).

W tym momencie możesz udać się na północ do Zawału (M2,4) i przepytać Teryca lub iść bezpośrednio do kolejnego punktu na mapie - Kopalni Siarki (M2,6) - Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne - Krzepa (Stalwart Village) M1 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Podczas pojedynku z Lodowym Trollem uważaj na łuczników stojących na podeście.

W tym momencie możesz udać się na północ do Zawału (M2,4) i przepytać Teryca lub iść bezpośrednio do kolejnego punktu na mapie - Kopalni Siarki (M2,6). Podczas drogi czeka cię kilka pojedynków, z czego najtrudniejszy będzie z Lodowym Trollem i kilkoma xoripami. W Kopalniach Siarki spotkasz Cillan (M2,6), z którą musisz porozmawiać. Bez względu na twoje wybory, będziesz musiał stoczyć z nią i towarzyszącymi jej dwoma konstruktami pojedynek. W pierwszej kolejności powinieneś zająć się samą Cillan, a dopiero potem skupić na konstruktach.

W tym samym pomieszczeniu, na górze, znajdziesz wejście do tuneli. Aby przedostać się na drugą stronę musisz wykonać następujące czynności:

  • Wejść do tuneli
  • Skorzystać z lewego korytarza
  • Skorzystać z prawego korytarza
  • Użyć młotka i dłuta, które znalazłeś w szybie górniczym (M2,5)
  • Skorzystać z lewego korytarza
W korytarzach tych możesz także znaleźć skarb (300 monet oraz bardzo dobre rękawice) - Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne - Krzepa (Stalwart Village) M1 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry

W korytarzach tych możesz także znaleźć skarb (300 monet oraz bardzo dobre rękawice). Aby się do niego dostać musisz wykonać następujące czynności:

  • Wejdź do tuneli
  • Skorzystaj z prawego korytarza
  • Skorzystaj z prawego korytarza
  • Zapal pochodnię
  • Idź przed siebie
  • Skręć w prawo
  • Zabierz skarb

Tunele zaprowadzą cię do Lśniących Jaskiń. Gdy tylko wejdziesz do lokacji zobaczysz zaginionych górników i stojącego nad nimi witraka. Zaatakują, gdy tylko cię zobaczą. Po pojedynku podejdź do Wspólnego Domu Witraków (Vithrack Common House) (M3,1), pokonaj kolejne trzy witraki i kilka pająków oraz podejdź do drzwi. Niestety, drzwi zabezpieczone są magiczną barierą. Musisz znaleźć sposób aby dostać się do środka.

Przejdź się nieco na zachód, a następnie na południe do Gniazda witraków (Vithrack Nests) (M3,2) - Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne - Krzepa (Stalwart Village) M1 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Aby odkryć kryształ musisz przejść w tryb skradania.

Przejdź się nieco na zachód, a następnie na południe do Gniazda witraków (Vithrack Nests) (M3,2). Po drodze będziesz musiał pokonać sporą grupę wrogów i przejść przez szereg pułapek. Będąc w trybie skradania podejdź do posągu i zabierz z niego Kryształ witraków (Vithrack Crystal). Teraz możesz wrócić do Wspólnego domu witraków (M3,1). Bariera zniknie automatycznie gdy tylko podejdziesz.

W środku czeka cię finałowa walka ze Świecącym zarodnikiem - Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne - Krzepa (Stalwart Village) M1 - Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Gdy zabijesz głównego przeciwnika, dwa pnącza po bokach także znikną.

W środku czeka cię finałowa walka ze Świecącym zarodnikiem. Podczas rozmowy, jeśli posiadasz 18 punktów Kondycji lub 15 punktów Stanowczości możesz uwolnić dwójkę witraków, przez co pojedynek będzie prostszy. Aby to zrobić musisz najpierw nawdychać się zarodników. Pojedynek, nawet z osłabionym wrogiem, nie będzie prosty. Przede wszystkim musisz w pierwszej fazie walki trzymać się z dala od zarodnika i zająć się słabszymi przeciwnikami. Staraj się też trzymać swoją drużynę rozproszoną, aby ataki obszarowe nie miały na ciebie dużego wpływu.

Po wygranym pojedynku nie zapomnij zabrać z pomieszczenia wszystkich cennych przedmiotów (na stole leży np. bardzo dobry pistolet). Chcąc wyjść możesz skorzystać z tunelu w górnej części pomieszczenia. Teraz musisz wrócić do Sztygarki Ismey (M2,2) i z nią porozmawiać. Niezależnie od tego co powiesz, żeby zrobiła z Gamelem, otrzymasz 2000 sztuk monet, sporo doświadczenia oraz poprawisz reputację w Krzepie.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-03-03
14:05

Knudarr Legionista

Knudarr

my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.

Komentarz: Knudarr
2016-03-03
15:40

taifang Chorąży

Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.

Komentarz: taifang
2016-03-06
18:58

taifang Chorąży

Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.

Komentarz: taifang
2016-07-08
12:12

KobyBryant Chorąży

KobyBryant

W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).

Komentarz: KobyBryant
2017-01-09
14:10

Xantor Legionista

w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz

Komentarz: Xantor

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl