PoE The White March Part 2: Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne
Aktualizacja:
Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne
Sposób odblokowania: Po wejściu do Kopalni Krzepy (M2,1) porozmawiaj z Ismeyą.

Gdy wejdziesz do Kopalni Krzepy będziesz świadkiem sceny, w której pojmany zostaje jeden z górników. Oskarżony zostaje on o zabójstwo swojego kolegi po fachu. Podczas rozmowy sztygarka Ismey poprosi cię o dokładniejsze zbadanie sprawy.
W pierwszej kolejności powinieneś udać się do Kwater Przodownika (M2,2) i przepytać Gamela. Nie dowiesz się niestety od niego zbyt wiele. Poleci ci on natomiast poszukać górnika w tunelu na północy. Zanim tam pójdziesz wstąp jeszcze na chwilę obejrzeć ciało zamordowanego (M2,3).

W tym momencie możesz udać się na północ do Zawału (M2,4) i przepytać Teryca lub iść bezpośrednio do kolejnego punktu na mapie - Kopalni Siarki (M2,6). Podczas drogi czeka cię kilka pojedynków, z czego najtrudniejszy będzie z Lodowym Trollem i kilkoma xoripami. W Kopalniach Siarki spotkasz Cillan (M2,6), z którą musisz porozmawiać. Bez względu na twoje wybory, będziesz musiał stoczyć z nią i towarzyszącymi jej dwoma konstruktami pojedynek. W pierwszej kolejności powinieneś zająć się samą Cillan, a dopiero potem skupić na konstruktach.
W tym samym pomieszczeniu, na górze, znajdziesz wejście do tuneli. Aby przedostać się na drugą stronę musisz wykonać następujące czynności:
- Wejść do tuneli
- Skorzystać z lewego korytarza
- Skorzystać z prawego korytarza
- Użyć młotka i dłuta, które znalazłeś w szybie górniczym (M2,5)
- Skorzystać z lewego korytarza

W korytarzach tych możesz także znaleźć skarb (300 monet oraz bardzo dobre rękawice). Aby się do niego dostać musisz wykonać następujące czynności:
- Wejdź do tuneli
- Skorzystaj z prawego korytarza
- Skorzystaj z prawego korytarza
- Zapal pochodnię
- Idź przed siebie
- Skręć w prawo
- Zabierz skarb
Tunele zaprowadzą cię do Lśniących Jaskiń. Gdy tylko wejdziesz do lokacji zobaczysz zaginionych górników i stojącego nad nimi witraka. Zaatakują, gdy tylko cię zobaczą. Po pojedynku podejdź do Wspólnego Domu Witraków (Vithrack Common House) (M3,1), pokonaj kolejne trzy witraki i kilka pająków oraz podejdź do drzwi. Niestety, drzwi zabezpieczone są magiczną barierą. Musisz znaleźć sposób aby dostać się do środka.

Przejdź się nieco na zachód, a następnie na południe do Gniazda witraków (Vithrack Nests) (M3,2). Po drodze będziesz musiał pokonać sporą grupę wrogów i przejść przez szereg pułapek. Będąc w trybie skradania podejdź do posągu i zabierz z niego Kryształ witraków (Vithrack Crystal). Teraz możesz wrócić do Wspólnego domu witraków (M3,1). Bariera zniknie automatycznie gdy tylko podejdziesz.

W środku czeka cię finałowa walka ze Świecącym zarodnikiem. Podczas rozmowy, jeśli posiadasz 18 punktów Kondycji lub 15 punktów Stanowczości możesz uwolnić dwójkę witraków, przez co pojedynek będzie prostszy. Aby to zrobić musisz najpierw nawdychać się zarodników. Pojedynek, nawet z osłabionym wrogiem, nie będzie prosty. Przede wszystkim musisz w pierwszej fazie walki trzymać się z dala od zarodnika i zająć się słabszymi przeciwnikami. Staraj się też trzymać swoją drużynę rozproszoną, aby ataki obszarowe nie miały na ciebie dużego wpływu.
Po wygranym pojedynku nie zapomnij zabrać z pomieszczenia wszystkich cennych przedmiotów (na stole leży np. bardzo dobry pistolet). Chcąc wyjść możesz skorzystać z tunelu w górnej części pomieszczenia. Teraz musisz wrócić do Sztygarki Ismey (M2,2) i z nią porozmawiać. Niezależnie od tego co powiesz, żeby zrobiła z Gamelem, otrzymasz 2000 sztuk monet, sporo doświadczenia oraz poprawisz reputację w Krzepie.
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- PoE The White March Part 2: Krzepa (Stalwart Village) mapa
- PoE The White March Part 2: Kopalnie Krzepy (Stalwart Mines) mapa
- PoE The White March Part 2: Lśniące Jaskinie (Luminescent Cave) mapa
- PoE The White March Part 2: Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Szepty w ciemności (Whispers in the Dark) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazne cepy (The Iron Flail) - zadanie główne
- PoE The White March Part 2: Ryzykowna inwestycja (Risk Tolerance) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Żelazo i ogień (Iron and Flame) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Dzika Mylla (Wild Mylla) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Posępna przysięga (Bleak Oath) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Brzemię wspomnień (The Burden of Memory) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Obietnica filakterium (The Phylactery's Promise) - zadanie poboczne
- PoE The White March Part 2: Pozostałe zadania poboczne w Krzepie
- PoE The White March Part 2: Krzepa
- Pillars of Eternity: The White March Part II - poradnik do gry
Komentarze czytelników
w ostatnim zadaniu głównym z dodatku jeśli posiadasz hełm nurkowy to nie giniesz
W Fragmencie lonii Brathr dobrze opisaliście walkę z bossem - Krakenem, jednak podczas działania z kryształem nie trzeba poświęcać towarzysza. Wystarczy mieć w drużynie Diablice z Caroc i wysłać ją do zniszczenia kryształu. Jest ona konstruktem, więc nie utonie a po wyprowadzeniu drużyny z jaskini dołączy automatycznie (nie trzeba jej nigdzie szukać ani nic, od razu jest dołączona do obecnej drużyny).
Garść informacji o Szramie Caryona. Oprócz Wengry i jej Ostrzału Artyleryjskiego w walce z Bezokimi wspomóc nas mogą też (pojawią się na spotkaniu Deryanem w Białej Kuźni): Ogrza Matrona Beregan jeśli w pierwszej części dodatku doprowadziliśmy do pokoju ogrów i ludzi - da nam róg pozwalający przyzwać ogry; oraz Adaryk jeżeli nie zabiliśmy go w zadaniu Żelazne Cepy. Od Adaryka również dostaniemy specjalną umiejętność - bodajże ostrzał płonącymi beczkami (niestety nie jestem pewny nazwy i nie mam tego jak sprawdzić).
Inna sprawa, podczas niszczenia kryształu jeżeli nie chcemy stracić nikogo to najlepiej wyznaczyć do tego postać mającą 19 Kondycji, gdyż uratuje się wypływając na powierzchnię.
Warto dodać, że jeśli nie chcemy poświęcić żadnego towarzysza, powinniśmy wybrać do walenia młotem głównego bohatera. Nie wiem czy działa to w innych wypadkach, ale jeśli w pierwszej Białej Marchii uwolniliśmy dusze krasnoludów w Baterii Durgana, to, zamieszkując obecnie ciała lagufatów, pomogą one bohaterowi wydostać się z spod wody .
Zadanie Obietnica filakterium można rozwiązać w sposób pokojowy (jednak nie dostaniemy wtedy odpowiedniego osiągnięcia). Potrzeba do tego 17 Inteligencji. Nagroda to pasywna zdolność dodająca +1 do trzech statystyk.
my_summertime, Sir Elton --> Questy te zostaną uzupełnione w odpowiednich poradnikach do podstawki, jak i do pierwszej części White March. Wprowadził je patch 3.0, a nie dodatek, tak więc nie chcemy za bardzo mieszać.
Brak też poradniku questu A Call To Court, od posłańca w twierdzy.
W tym rozszerzeniu Zahua ma swój quest - Tajemnice Tacan - żeby go rozpocząć trzeba z nim porozmwiać
taifang --> Dzięki. Robię sejwy dosyć często, więc bez problemu odtworzę rozmowę. Dzięki temu co napisałeś szybciej mi to pójdzie ;)
flash2, taifang --> Dzięki za info. W takim wypadku postaram się jeszcze kilka razy spróbować i opisać pokojowe rozwiązanie.
Nikow1987 --> opis układania paneli jest już przygotowany, ale na stronie będzie dopiero za kilka dni. Na szybko mogę napisać interesującą Cię rzecz:
• Pierwszym panelem powinno być płonące miasto (City in flames);
• Drugim panelem powinna być wielka fala (Tidal wave);
• Trzecim panelem powinno być puste wybrzeże (Barren shore);
• Czwartym panelem powinno być kwitnące miasto (Flourishing city).
@Knudarr W rozmowie chodzi głównie o to, że Adaryk także jest Widzącym i w snach również widział to samo co nasz bohater, czyli zniszczenie Krzepy i Caed Nua. Należy go o to wypytać i dążyć do przekonania go, że jego śmierć nie pomoże jego społeczności oraz powiedzieć, że dwóch Widzących może zdziałać więcej, aby temu zapobiec. To tak z grubsza, bo nie mam już tego autozapisu.
Dzięki, ale dałem radę chwile po napisaniu posta. Powiedz mi tylko, czy ten boss przed krysztalem - nie mowie co, zeby nie spoilerowac - to juz koniec dodatku? Bo wlasnie go powalilem, zadna misja glowna juz sie nie odpalila i... jakos tak smutno :)
Nikow1987 --> Niestety tak, nic już potem nie ma. Sprawdź jedynie czy odwiedziłeś jedną dodatkową mapkę w Jelenioborzu, gdyż możesz ją odblokować dopiero po powrocie z Fortu Żelaznych Cepów. Szukaj ciała mordercy na zachód od Namiotu Hamonda w Krzepie.
Tam nie byłem - dzięki. Zostanie mi tylko jeszcze jedno zlecenie i po zawodach. Niby krótko - nie było sensu dzielić - ale i tak miło będę wspominał. Szczególnie ostatnią decyzję - o dziwo nie miałem z nią problemu :)
W opactwie, przy korytarzu zalewowym - jak poukładać panele? Ktoś już tam był? Ułożył? Bo nie wiem, czy coś się stanie na miejscu, czy po efekty muszę się gdzieś udać? Może dobrze ułożyłem, a tego nie wiem...
Potwierdzam to co napisał flash2 . Właśnie rozwiązałem to pokojowo.
Nie wiem o co chodzi ale w zadaniu Szepty w ciemności
nie mogę się dostać do Wspólnego domu witraków, ponieważ nie mogę zebrać kryształu witraków z posągu pomimo bycia w trybie skradania...ktoś wie jak zaradzić? :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
