Zwinność (Agility) w Dying Light | Rozwój postaci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zwinność (Agility)

Zwinność zwiększa się głównie dzięki przemieszczaniu w oparciu o parkour - Zwinność (Agility) w Dying Light | Rozwój postaci - Dying Light - poradnik do gry
Zwinność zwiększa się głównie dzięki przemieszczaniu w oparciu o parkour

Zwinność to jedna z trzech biegłości dostępnych w grze. Oto główne metody gromadzenia punktów doświadczenia potrzebnych do jej rozwijania:

  • Przemieszczanie się w oparciu o system parkour (skoki, wspinaczka itp.)
  • Pokonywanie przeciwników w oparciu o techniki parkour (kopniaki z rozbiegu, podcinanie, lądowanie na wrogach itp.)
  • Korzystanie z odblokowanych umiejętności z drzewka Zwinności
  • Rozgrywanie pościgów z udziałem zarażonych po zapadnięciu zmroku (punkty są przyznawane tylko jeśli ucieczka zakończyła się sukcesem)

Uwaga! Możesz poprawić tempo zdobywania punktów doświadczenia decydując się na nocne wypady. Po zapadnięciu zmroku będziesz otrzymywał 2x więcej punktów doświadczenia do tej biegłości.

Poniżej znajduje się lista najbardziej przydatnych umiejętności z drzewka Zwinności. Warto zaopatrzyć się w nie gdy tylko stanie się to możliwe (tj. po awansowaniu na wymagany poziom biegłości).

Grapple (Chwyt) - Głównym zastosowaniem dla tej aktywnej zdolności jest skuteczniejsza obrona przed gryzoniami, czyli przed zombiakami rzucającymi się na głównego bohatera z zamiarem jego pogryzienia. Niezależnie od typu przeciwnika możesz wykorzystać jego atak przeciw niemu, wystawiając go na kontrę ze strony bohatera. Polecam poćwiczyć ten ruch na słabszych wrogach, tak by mieć go dobrze opanowanym przez trudniejszymi starciami.

Slide (Wślizg) - Wślizg w swojej podstawowej postaci nie jest jeszcze przełomową aktywną umiejętnością, ale bardzo wyraźnie zyskuje na znaczeniu dzięki opisanemu poniżej ulepszeniu, do którego odblokowania jest on wymagany.

Leg Breaker (Łamacz nóg) - To jedna z najbardziej przydatnych aktywnych umiejętności z drzewka Zwinności, którą uaktywnia się dopiero po rozpoczęciu wykonywania wślizgu. Jej ogromną zaletą jest jej bardzo duża wszechstronność. Możesz z jej pomocą zatrzymywać zarówno zwykłe zombiaki, jak i silniejszych wrogów, m.in. biegających zarażonych i żywych przeciwników. Wróg z połamanymi nogami jest dodatkowo bardzo łatwym celem do wykończenia.

Dropkick (Kopnięcie z wyskoku) - To jedna z wielu umiejętności aktywnych związanych z parkour, które wykorzystywane są do działań ofensywnych. Po wykonaniu skoku możesz wcisnąć klawisz/przycisk ataku żeby uderzyć obiema nogami w przeciwnika/ów znajdujących się bezpośrednio przed bohaterem. W zależności od sytuacji możesz to wykorzystywać do tego żeby zatrzymać chwilowo ich ataki lub w łatwy sposób przewrócić i następnie dobić gdy są osłabieni.

Health Regen (Regeneracja zdrowia) - Wydłużenie paska zdrowia jest bardzo wskazane i to już na wczesnym stadium gry. Dzięki odblokowaniu tej pasywnej umiejętności rzadziej będzie dochodziło do sytuacji znalezienia się na skraju śmierci.

Freerunning Adept (Adept biegu) - Jak najwcześniej odblokuj tę pasywną umiejętność. Usprawnia ona przede wszystkim ruchy bohatera, dzięki czemu akcje parkour (wspinaczka, skoki itp.) przychodzą mu z większą łatwością. Oprócz tego odblokowuje ona dostęp do całej masy nowych zdolności.

Escape (Ucieczka) - Podobnie jak w przypadku Chwytu umiejętność tę możesz wykorzystywać w sytuacjach bliskich kontaktów z zarażonymi zwanymi gryzoniami. Pozwala ona na szybsze oswobodzenie się po tym jak główny bohater zostanie złapany przez zombiaka, zmniejszając w rezultacie ubytek punktów zdrowia w wyniku pogryzienia.

Light Drop (Łagodny upadek) - To niezwykle przydatna pasywna umiejętność jeśli regularnie polegasz na przemieszczaniu się po świecie gry w oparciu o techniki parkour. Zmniejsza ona o połowę ubytek punktów zdrowia wynikający z upadków z dużych wysokości i bardzo często uchroni Cię to przed poważnymi obrażeniami czy śmiercią.

Forward Roll (Przewrotka) - Jest to umiejętność aktywna o podobnym zastosowaniu do opisanej powyżej, a więc mająca na celu zmniejszyć kary za upadki z dużych wysokości. Zasadnicza różnica polega na tym, że jest ona aktywna, tj. tuż przed kontaktem z ziemią musisz wcisnąć klawisz/przycisk kucania żeby wykonać przewrót i uniknąć ewentualnych obrażeń.

Tackle (Szturchnięcie) - Umiejętność ta ma kilka przydatnych zastosowań. Możesz jej przede wszystkim używać wtedy gdy podczas biegu przez obszary okupowane przez zwykłych zarażonych nie chcesz tracić czasu na ich omijanie czy na przeskakiwanie nad nimi. Opcjonalnie możesz też ją wykorzystywać do przewracania silniejszych wrogów, odsłaniając ich na kolejne ataki.

Freerunning Expert (Ekspert biegu) - Podobnie jak w przypadku pasywnej umiejętności Adept biegu możesz usprawnić proces przemieszczania się po okolicy z wykorzystaniem technik parkour. Oprócz tego zagwarantujesz sobie dostęp do zestawu nowych umiejętności z drzewka Zwinności.

Tic Tac (Tik tak) - Dysponowanie tą aktywną umiejętnością zwiększa możliwości głównego bohatera gdy wykonuje on parkour, albowiem może on biegać po ścianach i w rezultacie łatwiej docierać do wyżej położonych półek i krawędzi. Zdolność ta jest aktywna, tak więc musisz zawsze wciskać odpowiednie klawisze żeby poprawnie zadziałała.

Ultimate Runner (Ostateczny biegacz) - Jest to ostatnia pozycja z drzewka Zwinności. Spróbuj powalczyć o jak najszybsze dotarcie do niej, gdyż dzięki jej nabyciu będziesz o wiele sprawniej poruszał się w świecie gry. Może ci to wyraźnie pomóc np. w uciekaniu zombiakom czy zaliczaniu wyzwań biegu.

Podobało się?

0

Dying Light

27 stycznia 2015

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-07-12
00:48

FelixPoland Junior

Na karcie graficznej 540M pójdzie?

Komentarz: FelixPoland
2018-07-17
12:58

SebalMaxo Junior

Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.

Komentarz: SebalMaxo
2018-09-26
18:14

Akkarin1992 Junior

Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?

Komentarz: Akkarin1992
2020-02-14
15:36

Sam B Junior

Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?

Komentarz: Sam B
2020-08-27
11:39

SebalMaxo Junior

w poradniku brakuje zadania "Fontanna"

Komentarz: SebalMaxo
2021-05-06
12:13

WaifRem Junior

a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole

Komentarz: WaifRem
2022-02-01
21:22

lolpolo2002 Junior

Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście

Komentarz: lolpolo2002
2023-01-02
23:15

maciejb2 Junior

W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej

Komentarz: maciejb2
2023-01-19
12:56

Zapluty karzeł reakcji Junior

Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.

Komentarz: Zapluty karzeł reakcji
2023-02-07
22:06

user348122823d Junior

mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade

Komentarz: user348122823d

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl