Dying Light: Wykorzystywanie elementów parkour i obiektów z otoczenia
Aktualizacja:
Wykorzystywanie elementów parkour i obiektów z otoczenia

Opisany w poprzednim rozdziale poradnika parkour to nie tylko możliwość sprawniejszego przemieszczania się i pozostawania w defensywie. Dużą zwinność bohatera możesz też wykorzystywać do działań czysto ofensywnych i z jej pomocą starać się spowalniać przeciwników lub w efektowny sposób ich likwidować. Polecam zainteresować się przede wszystkim opisanymi w rozdziale Rozwój postaci umiejętnościami z kategorii Zwinność (Agility), którą mogą wzbogacić wachlarz dostępnych ciosów o wiele nowych interesujących pozycji. Możesz na przykład nauczyć się odbijać się od wrogów, lądować na nich w połączeniu z wykonywaniem na nich egzekucji czy podcinać im nogi łamiąc im przy tym nogi. Dodatkową zaletą tego typu akcji jest to, że nie zużywają one żadnych zapasów tak jak ma to miejsce w przypadku standardowego oręża.

Nie musisz polegać wyłącznie na złożonych akcjach, bo wrogom możesz równie dobrze przeszkadzać na mniej wyszukane sposoby. Polecam w szczególności zainteresować się kopniakiem (takim samym jak w grach z serii Dead Island), który można wyprowadzać od samego początku gry. Jest on bardzo pomocny, zwłaszcza że nie zużywa on punktów wytrzymałości (staminy) bohatera. Kopniaka warto używać głównie do odpychania przeciwników, a także do zrzucania ich z dachów budynków i innych wyżej położonych półek. Istnieje duża szansa na to, że zepchnięty wróg w wyniku upadku zginie lub połamie część swoich kończyn.
Uwaga - Jeśli zauważyłeś, że jakiś zwykły zombiak stoi na wysokiej półce to możesz zwrócić na siebie jego uwagę, dzięki czemu automatycznie wyruszy on w Twoją stronę. Potwór może dzięki temu zanotować upadek bez konieczności wspinania się na daną półkę żeby go własnoręcznie zepchnąć.

Podczas eliminowania przeciwników możesz również wykorzystywać na swoją korzyść obiekty z otoczenia. Najważniejsze z nich to:
- Kolce - Zazwyczaj odnajduje się je na beczkach, na pojazdach przygotowanych przez ocalałych, na barykadach oraz na ścianach budynków. Staraj się spychać przeciwników (najlepiej kopniakami), gdyż nabicie ich na kolce oznacza ich natychmiastową śmierć.
- Butle z gazem - Po odnalezieniu butli możesz ją podnieść, podrzucić w wybrane miejsce i następnie zdetonować (np. z wykorzystaniem broni palnej lub jakiejś broni do rzucania). Eksplozja butli potrafi zlikwidować grupę wrogów, ale musisz pamiętać o tym, że towarzyszący jej hałas może ściągnąć uwagę biegających zarażonych i innych elitarnych zombiaków.
- Rozlana benzyna - Po zauważeniu kałuży rozlanej benzyny możesz ją podpalić (np. wystrzałem z broni). Dobrze jest ustawić się w taki sposób żeby zarażeni zmierzający w stronę bohatera przechodzili przez płonącą kałużę.
- Kałuże i zbiorniki wodne - W pobliżu niektórych kałuż i niewielkich zbiorników wodnych możesz odnaleźć przełączniki przywracające dostawy prądu. Warto za nie pociągać i odczekiwać aż potwory zostaną porążone prądem.

Na osobny opis zasługują specjalne pułapki, które możesz zdalnie aktywować po tym jak znajdziesz się w ich pobliżu. Nie są one domyślnie dostępne i żeby je odblokować musisz nabyć stosowne umiejętności z drzewka Poziom Przetrwania (Survivor). Mowa tu o:
- Samochodach-pułapkach (wymagana umiejętność Exploding Cars - Wybuchające samochody) - Możesz załączyć alarm w samochodzie, dzięki czemu okoliczne zombiaki stracą zainteresowanie dalszym pościgiem za Crane'em i podejdą do auta. Ładunek jest detonowany po kilku sekundach. Pułapka ta daje najlepsze efekty gdy w pobliżu samochodu przebywa duża grupa potworów. Na alarm samochodowy reagują także bardziej elitarne odmiany zarażonych
- Płotach pod napięciem (wymagana umiejętność Electric Fences - Płoty pod napięciem) - Zasada działania jest tu podobna do aut-pułapek, przy czym w tym przypadku chodzi o to żeby po zdalnym uaktywnieniu płotu nakłonić okoliczne zombiaki do przejścia przez niego. Zadbaj w rezultacie o to żeby znajdować się w ich polu widzenia.
Komentarze czytelników
mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade
Najpierw byś musiał skończyć główną fabułę. Potem w bezpiecznej strefie w wieży masz teleport do slumsów.
Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.
po prsotu jestes jebanym botem ktory nie umie grac w gry. to nie gra jest spierdolona tylko ty
W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej
Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście
a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole
Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?
Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?
Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.
Cześć SebalMaxo,
poradnik do Dying Light to projekt z 2015 roku. Ciężko jest dziś wrócić do tak starej gry, bo autor musiałby przechodzić grę od początku. Jeśli masz na myśli jakieś konkretne rzeczy, wypisz je tu, a spróbuję się nad tym pochylić.
jesli sie ma procesor core i3
M380 @ 2.53GHz
to mapa z zagubionymi zrzutami a raczej tą 4 co znam
skrzynie z zagubionych zrzutach biegając po slamsach można natrafić na skrzynie z zrzutów które po opróżnieniu co jakiś czas się odnawiają ma ktoś mapę z zaznaczonymi punktami ja znam 4 jak na razie tam jak się wpływa do groty za grzybami dla wiedzmy 2 jest jak się płynie w linni prostej do tej małej wysepki do planów excalibura 3 jak się idzie z wioski rybackiej na barkę pomiędzy nimi tak bardziej po lewej jest przepompownia wody albo oczyszczalnia nie wiem tam w zbiorniku jest kolejna a 4 jest parę metrów dalej jak się schodzi od tej oczyszczalni do wody pod małym mostem koło zatopionego auta jak ktoś zna resztę to prosze o wiadomość będę starał sie zrobić mapę tych skrzyń to łatwy sposób na zebranie doświadczenia [email protected]
Witam
Ej ludzie pomóżcie bo mam problem z Kotwiczką mam ją odblokowaną mam ja w dziale Sprzętu i gdy tylko chce jej użyć pokazuje sie napis Z POWODU NADMIERNEGO ZMĘCZENIA NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KOYWICZKI czy ktoś wie o co chodzi gram na ps4 Pomóżcie Panowie
ZNALAZŁEM NAJSZYBSZY POWRÓT DO SLAMSÓW W OSTATNIEJ MISJI. TRZEBA UDAĆ SIĘ DO WIEŻY ŻARU I PO WSKOCZENIU DO NIEJ PO LEWEJ STRONIE JEST PLAKAT Z KTÓRYM WCHODZIMY W INTERAKCJE I PRZENOSIMY SIE DO WIEŻY W SLUMSACH. SZYBKO I BEZBOLEŚNIE:)
Nie dodano jeszcze misji związanej z odkręcaniem kurków z gazem dla tego wojskowego, który chciał zrobić płonący mur.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
