Dying Light: Skradanie się i unikanie walk
Aktualizacja:
Dying Light nie jest typem gry, w której pozostawanie w ukryciu i unikanie bezpośrednich starć są dobrą taktyką na mało stresujące dotrwanie do finału przygody. Możesz oczywiście postawić na taki styl gry i wykorzystywać to, że większość wrogów jest powolnych i głupich, ale sporo będziesz przez to tracił. Warto przede wszystkim przypomnieć, że korzystanie z broni przyczynia się do podwyższania Siły (jedna z biegłości bohatera) i odblokowywania nowych umiejętności (więcej o nich w rozdziale Rozwój postaci), dzięki którym sterowana postać staje się silniejsza. Co więcej, niektórzy zabici przeciwnicy pozostawiają po sobie cenne przedmioty (np. rzadką broń białą) lub pilnują dostępu do obszarów z rzadkimi skarbami. Z opcji skradania radzę więc korzystać tylko w dwóch sytuacjach:
- Gdy jesteś maksymalnie osłabiony, tj. nie posiadasz na wyposażeniu żadnych apteczek. Niepotrzebne konfrontacje mogą łatwo doprowadzić bohatera na skraj śmierci i w konsekwencji przyczynić się do utraty punktów Poziomu Przetrwania po tym jak przedwcześnie zginie.
- Gdy przemierzasz świat gry nocną porą. Przemieńcy patrolujący ulice miasta po nastaniu zmroku są bardzo wymagającymi i niebezpiecznymi przeciwnikami, ale i zwykłe zombiaki stają się wtedy silniejsze. Do momentu uczynienia postaci silniejszą i wyposażenia jej w lepszy oręż nie powinieneś wdawać się w niepotrzebne walki.

Jednym z najprostszych sposobów unikania starć i przekradania się za plecami przeciwników jest wykorzystywanie dachów budynków oraz wysoko położonych półek (także tych skalnych). Dodatkową zachętą do prowadzenia takiego sposobu gry jest to, że dzięki dużej zwinności bohatera trzymanie się z dala od ziemi wcale nie musi go spowalniać, a wręcz może pozwalać mu szybciej docierać do kolejnych celów podróży.
Ważna uwaga - Niektóre elitarne odmiany zarażonych (m.in. przemieńcy oraz łowcy napotykani wyłącznie nocą) czatują właśnie na dachach i innych wysokich punktach obserwacyjnych. Musisz o tym pamiętać i dokładnie obserwować okolicę także podczas badania trudniej dostępnych miejsc, bo w przeciwnym wypadku możesz zostać nieprzyjemnie zaskoczony. Jesli znajdziesz się w niebezpiecznej sytuacji to spróbuj zepchnąć przeciwnika z okupowanej przez niego platformy, gdyż dzięki upadkowi z dużej wysokości może on zginąć na miejscu lub zostać poważnie zraniony.

Tak jak już wyżej wspomniałem pozostawanie w ukryciu jest bardzo wskazane po nastaniu nocy, gdyż z uwagi na obecność silniejszych i bardziej czujnych przeciwników łatwo można zostać przez nich okrążonym i zabitym. Staraj się unikać za wszelką cenę oświetlania sobie drogi latarką, bo możesz zostać w ten sposób szybko rozpoznany. Rozwiązaniem problemu ograniczonej widoczności jest zażycie wspomagacza nocnej wizji (Night Vision Booster), dzięki któremu zmienia się tymczasowo tryb widzenia bohatera i nie ma on już tak dużych problemów z nawigacją (wspomagacze omówione zostały w rozdziale Crafting). Jako że wspomniany wspomagacz szybko się wyczerpuje staraj się zawsze mieć ich co najmniej dziesięć w zapasie, przygotowując je sobie jeszcze za dnia (odnalezienie potrzebnych ziół może być bardzo trudne w nocy).
Oprócz nocnej wizji koniecznie polegaj też na Zmyśle Przetrwania (Survivor Sense), który dostępny jest od samego początku gry. Zmysłu tego za dnia używa się do skanowania okolicy w poszukiwaniu interaktywnych przedmiotów, aczkolwiek po nastaniu nocy zyskuje on dodatkową właściwość. Uaktywnienie zmysłu sprawia mianowicie, że oznaczani są na krótką chwilę silniejsi wrogowie przebywający w pobliżu bohatera. Jest to niezywkle pomocne w unikaniu znalezienia się w zasięgu ich wzroku. Standardowo możesz też oczywiście polegać na mini-mapie, na której pokazywane są lokalizacje wrogów oraz stożki symbolizujące ich pola widzenia.
Uwaga - Jeśli skradasz się w nocy to zwracaj uwagę na ikonę oka, która może pojawiać się na ekranie przy danym przeciwniku. Jej zapełnianie się oznacza, że dany wróg zauważył sylwetkę bohatera i próbuje go namierzyć. Jak najszybciej schowaj się wtedy za zasłoną lub oddal się od przeciwnika.

Unikać wykrycia i niechcianych walk możesz również dzięki skutecznemu odwracaniu uwagi przeciwników. Warto dodać, że mowa tu jedynie o zarażonych, gdyż z dość oczywistych względów żywych wrogów nie uda ci się prymitywnymi metodami oszukiwać. Najprostszym sposobem na dezorientowanie wrogów jest korzystanie z petard. Odnajduje się je i otrzymuje (m.in. od kwatermistrzów) w dużych ilościach, tak więc możesz ich dość często używać. Co ciekawe, na wybuchające petardy nabiorą się zarówno zwykłe warianty zarażonych, jak i ich bardziej rozwinięte odmiany takie jak przemieńcy czy łowcy.
Uwaga - Petard możesz używać nie tylko do odciągania przeciwników w inne miejsce (po to żeby zapewnić sobie bezpieczne przejście czy uzyskać dostęp do jakiegoś strzeżonego budynku), ale również w formie pułapki. Po tym jak zombiaki zgromadzą się wokół petardy możesz im podrzucić granat czy koktajl Mołotowa.

Nieco bardziej złożoną metodą działania od rozrzucania petard jest aktywowanie pułapek świetlnych zbudowanych z lamp emitujących światło UV. Pułapki możesz podłączać do prądu za dnia i następnie korzystać z nich w nocy (wciśnięcie klawisza zdalnego ich odpalenia po znalezieniu się w pobliżu nich). Ich dodatkową zaletą jest to, że one również mogą doskonale sprawdzać się do eliminowania wrogów, a to dlatego, że przemieńcy i łowcy cechują się obniżoną odpornością na promienie UV. Po załączeniu pułapki możesz więc wykorzystać to, że potwory są chwilowo bezbronne i z większą łatwością je zamordować.
Komentarze czytelników
mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade
Najpierw byś musiał skończyć główną fabułę. Potem w bezpiecznej strefie w wieży masz teleport do slumsów.
Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.
po prsotu jestes jebanym botem ktory nie umie grac w gry. to nie gra jest spierdolona tylko ty
W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej
Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście
a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole
Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?
Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?
Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.
Cześć SebalMaxo,
poradnik do Dying Light to projekt z 2015 roku. Ciężko jest dziś wrócić do tak starej gry, bo autor musiałby przechodzić grę od początku. Jeśli masz na myśli jakieś konkretne rzeczy, wypisz je tu, a spróbuję się nad tym pochylić.
jesli sie ma procesor core i3
M380 @ 2.53GHz
to mapa z zagubionymi zrzutami a raczej tą 4 co znam
skrzynie z zagubionych zrzutach biegając po slamsach można natrafić na skrzynie z zrzutów które po opróżnieniu co jakiś czas się odnawiają ma ktoś mapę z zaznaczonymi punktami ja znam 4 jak na razie tam jak się wpływa do groty za grzybami dla wiedzmy 2 jest jak się płynie w linni prostej do tej małej wysepki do planów excalibura 3 jak się idzie z wioski rybackiej na barkę pomiędzy nimi tak bardziej po lewej jest przepompownia wody albo oczyszczalnia nie wiem tam w zbiorniku jest kolejna a 4 jest parę metrów dalej jak się schodzi od tej oczyszczalni do wody pod małym mostem koło zatopionego auta jak ktoś zna resztę to prosze o wiadomość będę starał sie zrobić mapę tych skrzyń to łatwy sposób na zebranie doświadczenia [email protected]
Witam
Ej ludzie pomóżcie bo mam problem z Kotwiczką mam ją odblokowaną mam ja w dziale Sprzętu i gdy tylko chce jej użyć pokazuje sie napis Z POWODU NADMIERNEGO ZMĘCZENIA NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KOYWICZKI czy ktoś wie o co chodzi gram na ps4 Pomóżcie Panowie
ZNALAZŁEM NAJSZYBSZY POWRÓT DO SLAMSÓW W OSTATNIEJ MISJI. TRZEBA UDAĆ SIĘ DO WIEŻY ŻARU I PO WSKOCZENIU DO NIEJ PO LEWEJ STRONIE JEST PLAKAT Z KTÓRYM WCHODZIMY W INTERAKCJE I PRZENOSIMY SIE DO WIEŻY W SLUMSACH. SZYBKO I BEZBOLEŚNIE:)
Nie dodano jeszcze misji związanej z odkręcaniem kurków z gazem dla tego wojskowego, który chciał zrobić płonący mur.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
