Dying Light: Ewakuacja (Extraction) - część 2
Aktualizacja:
15: Ewakuacja (Extraction) - część 2
Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 14 - Klinika (Stare Miasto).
Poziom trudności: wysoki
Uwaga - Zadanie to dodane zostało do Twojego dziennika jeszcze w trakcie pobutu w Starym Mieście, a konkretnie po opuszczeniu kliniki doktora Camdena. W celu zaliczenia jego najważniejszej części należy jednak powrócić właśnie do slumsów, bo to właśnie tu znajduje się główna siedziba Raisa.

Jeżeli wybrałeś główne przejście kanałami to rozpoczniesz w odwiedzanym już wcześniej tunelu (punkt 7a na mapie), a jeżeli wybrałeś polecane przeze mnie alternatywne przejście (to sąsiadujące z tunelem w obszarze z anteną) to miejscem startu będzie bezpieczna strefa w północnej części slumsów (punkt 7b na mapie). W obu przypadkach aktualny cel podróży jest taki sam - musisz dotrzeć do wieżowca będącego główną siedzibą Raisa (punkt 7c na mapie). Po znalezieniu się przy wieżowcu odszukaj czerwone drzwi i wejdź z nimi w interakcję żeby przenieść się do odrębnego obszaru.

Podążaj ku wyższym piętrom i ignoruj początkowe zniekształcenia obrazu, bo wkrótce sytuacja się unormuje. Po dotarciu do nowego większego obszaru załączy się scenka z rozmowy z Raisem i naśle on na Crane'a hordę zombiaków. Nie próbuj walczyć z zarażonymi, bo na miejsce zabijanych potworów od razu będą pojawiały się kolejne (i to w większych ilościach). Zamiast tego od razu rzuć się do ucieczki, rozpoczynając długą scenę, w trakcie której będziesz musiał pozostawać w ciągłym ruchu. Na początek wdrap się na metalowe rusztowania, co pozwoli wydostać się ze swego rodzaju areny.

Podczas przemierzania placu budowy uważaj na mutanta oraz na inne elitarne zombiaki (m.in. na biegających zarażonych). Cały czas biegnij, docierając po kilku chwilach do wejścia do niewielkiego tunelu. Przebiegnij przez ten tunel i wskocz do dziury. Po znalezieniu się w kanałach jak najszybciej podbiegnij do przebywającego w tym miejscu wyjca. Ucisz tego potwora i dopiero wtedy wyrusz dalej.

Począwszy od tego miejsca wokół Crane'a będą pojawiały się nocne zombiaki. Tak jak wcześniej nie powinieneś tracić czasu ani zasobów na próby eliminowania tych potworów. Możesz jednak używać latarki UV czy flar UV do tego żeby je spowalniać i zmniejszać ryzyko odnoszenia obrażeń. Najważniejszy jest mimo wszystko bezbłędny bieg - po drodze przeskakuj na kolejne niewielkie platformy i chwytaj się wyżej położonych półek oraz żółtych rur. Po znalezieniu się w części kanałów z dwoma rozwieszonymi linami warto ponadto jednej z nich się chwycić i w prostszy sposób ominąć dzięki temu dużą grupę zombiaków. Na sam koniec tego pościgu wykonaj daleki skok w stronę drabiny zlokalizowanej nieco po prawej stronie. Wyjdź po tej drabinie na samą górę.

Po opuszczeniu kanałów udaj się prosto. Wdrap się na przewrócony kontener i następnie zacznij korzystać z okolicznych rusztowań żeby kontynuować wspinaczkę (w razie potrzeby obracaj się i odnajduj nowe interaktywne krawędzie). Po dotarciu na wyższą półkę wejdź do czerwonej windy, wciśnij przycisk i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany na górę. Wyjdź z windy i wznów przemarsz. Nie musisz tu już uciekać, ale mimo wszystko radzę unikać niepotrzebnych starć z zombiakami. Zlokalizuj schody i po ustawieniu się przy ich zniszczonej części doskocz do górnego piętra. Odszukaj w tym miejscu ciężko rannego Karima i wysłuchaj rozmowy z tą postacią.

Podejdź do krawędzi i sprawdź okoliczny dźwig - musisz nabrać rozbiegu i następnie bezbłędnie wylądować na niebieskich workach. Po zaliczeniu udanego lądowania pozbądź się tutejszego zombiaka, wdrap się na dźwig i wyrusz prosto. Zatrzymaj się w miejscu, w którym będziesz mógł doskoczyć do rusztowania sąsiedniego budynku. Zlikwiduj tutejszego wybuchowego zombiaka i dopiero wtedy wyrusz dalej, ponownie odnajdując uszkodzone schody. Kontynuuj eksplorację okolicy. Po drodze zmuszony zostaniesz do wykonania serii precyzyjnych skoków na kolejne betonowe elementy. Dobrze jest zatrzymywać się przed każdym kolejnym skokiem żeby go sobie poprawnie wymierzyć.

Po dotarciu do pionowego szybu zacznij doskakiwać do stalowych elementów i wspinać się na wyższe balkoniki. Skorzystaj następnie z kilku drabin, które zaprowadzą Cię na sam szczyt nowego dźwigu. Musisz tu rozpocząć bieg, bo dźwig znajdzie się na celowniku Raisa. Twoje zadanie to zdążenie z dotarciem do końcowej części dźwigu zanim zostanie on zniszczony. Doskocz do interaktywnych krawędzi znajdujących się na ścianie nowego budynku i z ich pomocą przedostań się na wyższe piętro. Przed Tobą cała seria wymagających akrobacji - przechodź po wąskich elementach wieżowca i doskakuj do sąsiędnich krawędzi. W końcowej części wspinaczki rozważ przykucnięcie żeby przejść pod kilkoma nowymi przeszkodami, dzięki czemu nie będziesz musiał podejmować niepotrzebnego ryzyka.

Wkrótce dotrzesz na dach wieżowca. Skorzystaj tu z ostatniej drabiny żeby dotrzeć do miejsca, w którym przebywa Rais. Przygotuj się, bo w trakcie oglądania scenki przerywnikowej ze spotkania z szaleńcem będziesz musiał co pewien czas wciskać szybko pokazywane na ekranie klawisze/przyciski żeby utrzymać Crane'a przy życiu. Na koniec zacznij dodatkowo wciskać szybko klawisz interakcji.

Po zaliczeniu wszystkich sekwencji QTE obejrzyj nowy filmik. To jeszcze nie wszystko, bo na koniec będziesz musiał wyciągnąć sztylet z ciała Crane'a (wciskanie klawisza interakcji) i z jego pomocą ostatecznie wyeliminować Raisa. Gratulacje, to już koniec!
Komentarze czytelników
mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade
Najpierw byś musiał skończyć główną fabułę. Potem w bezpiecznej strefie w wieży masz teleport do slumsów.
Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.
po prsotu jestes jebanym botem ktory nie umie grac w gry. to nie gra jest spierdolona tylko ty
W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej
Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście
a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole
Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?
Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?
Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.
Cześć SebalMaxo,
poradnik do Dying Light to projekt z 2015 roku. Ciężko jest dziś wrócić do tak starej gry, bo autor musiałby przechodzić grę od początku. Jeśli masz na myśli jakieś konkretne rzeczy, wypisz je tu, a spróbuję się nad tym pochylić.
jesli sie ma procesor core i3
M380 @ 2.53GHz
to mapa z zagubionymi zrzutami a raczej tą 4 co znam
skrzynie z zagubionych zrzutach biegając po slamsach można natrafić na skrzynie z zrzutów które po opróżnieniu co jakiś czas się odnawiają ma ktoś mapę z zaznaczonymi punktami ja znam 4 jak na razie tam jak się wpływa do groty za grzybami dla wiedzmy 2 jest jak się płynie w linni prostej do tej małej wysepki do planów excalibura 3 jak się idzie z wioski rybackiej na barkę pomiędzy nimi tak bardziej po lewej jest przepompownia wody albo oczyszczalnia nie wiem tam w zbiorniku jest kolejna a 4 jest parę metrów dalej jak się schodzi od tej oczyszczalni do wody pod małym mostem koło zatopionego auta jak ktoś zna resztę to prosze o wiadomość będę starał sie zrobić mapę tych skrzyń to łatwy sposób na zebranie doświadczenia [email protected]
Witam
Ej ludzie pomóżcie bo mam problem z Kotwiczką mam ją odblokowaną mam ja w dziale Sprzętu i gdy tylko chce jej użyć pokazuje sie napis Z POWODU NADMIERNEGO ZMĘCZENIA NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KOYWICZKI czy ktoś wie o co chodzi gram na ps4 Pomóżcie Panowie
ZNALAZŁEM NAJSZYBSZY POWRÓT DO SLAMSÓW W OSTATNIEJ MISJI. TRZEBA UDAĆ SIĘ DO WIEŻY ŻARU I PO WSKOCZENIU DO NIEJ PO LEWEJ STRONIE JEST PLAKAT Z KTÓRYM WCHODZIMY W INTERAKCJE I PRZENOSIMY SIE DO WIEŻY W SLUMSACH. SZYBKO I BEZBOLEŚNIE:)
Nie dodano jeszcze misji związanej z odkręcaniem kurków z gazem dla tego wojskowego, który chciał zrobić płonący mur.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
