Dying Light: Parkour
Aktualizacja:
Obecność elementów parkour to jedna z ważniejszych cech gry Dying Light i zarazem czynnik odróżniający ją od tytułów z serii Dead Island. Sterowana przez nas postać jest bardzo wysportowana i wykorzystywanie jej dużej zwinności jest niezwykle pomocne. Co więcej, czasami poleganie na ruchach parkour może wręcz okazać się obowiązkowe jeśli np. jesteśmy ścigani przez jakiegoś silnego przeciwnika, którego nie można pokonać w bezpośrednim starciu. Poniżej znajduje się zestawienie kilku najważniejszych zastosowań dla parkour. Część z opisanych na tej stronie akcji dostępnych jest od samego początku gry, inne muszą zostać odblokowane dzięki postępom w głównej fabule lub dzięki odblokowaniu stosownych umiejętności.

W trakcie rozgrywania prologu gry zaznajomiony zostaniesz ze wszystkimi najważniejszymi założeniami parkour, takimi jak bieg połączony z omijaniem przeszkód, doskakiwanie do oddalonych półek czy wreszcie wspinaczka. Bardzo ważne jest to żeby zawsze zwracać się w stronę krawędzi lub półki, do której masz zamiar doskoczyć lub na którą masz zamiar się wspiąć. Tylko wtedy masz szanse na to żeby dana akcja zakończyła się sukcesem.
Opisane wyżej czynności "w warunkach bojowych" mogą ci się przysłużyć przede wszystkim do szybkiego i płynnego przemieszczania się po mieście. Dzięki parkour możesz między innymi omijać rozstawione na ulicach blokady czy docierać do pozornie niedostępnych, wysoko położonych miejsc, które oferują lepszy podgląd okolicznych terenów i niejednokrotnie skrywają dodatkowe skarby (wiele skrzynek i innych pojemników jest porozmieszczanych na dachach budynków). Oprócz tego dzięki parkour możesz bezproblemowo omijać "zwykłe" zombiaki szwędzające się po ulicach miasta, nie ryzykując, że zostaniesz złapany i pogryziony przez któregoś z zarażonych.
Uwaga - Każda akcja oparta o parkour nagradzana jest punktami Zwinności (Agility). Więcej informacji na temat tej biegłości oraz powiązanych z nią umiejętności znajduje się w rozdziale Rozwój postaci.

Parkour jest doskonałą zachętą do tego żeby w efektowny sposób się poruszać i wykonywać wiele ryzykownych akcji, aczkolwiek musisz cały czas pamiętać o tym, że główny bohater nie jest nadczłowiekiem. Wystrzegaj się zwłaszcza upadków z dużych wysokości, albowiem mogą one poważnie uszczuplić pasek zdrowia sterowanej postaci lub wręcz przyczynić się do jej natychmiastowej śmierci.
Staraj się przede wszystkim unikać wykonywania skoków do bardziej oddalonych obiektów z otoczenia, bo możesz źle wymierzyć skok i nie zdołać chwycić się pożądanej krawędzi. Jeśli masz taką możliwość to zawsze sprawdzaj też obszar wokół siebie, tak by dobrze wymierzyć każdy zeskok. Przydatną informacją jest to, że możesz amortyzować upadki z dużych wysokości dzięki lądowaniu na dachach samochodów, workach, w kontenerach na śmieci czy bezpośrednio na zarażonych (dzięki odpowiednim umiejętnościom pojawia się dodatkowo okazja do uśmiercania ich w ten sposób). Dobrze jest też utrzymywać pasek zdrowia bohatera na rozsądnym poziomie (minimum 50% jego wartości), dzięki czemu minimalna pomyłka nie będzie równoznaczna ze zgonem i utratą części postępów.

Przez większość czasu gra nie pogania Cię i możesz kolejne skoki oraz wspinaczki przeprowadzać w relatywnym spokoju i z dużą dokładnością. Zdarza się jednak tak, że możesz być zmuszany do pośpiechu. Dzieje się tak między innymi wtedy gdy musisz w ramach danej misji błyskawicznie dotrzeć do oddalonego punktu na mapie czy np. zaliczyć opcjonalne wyzwanie związane z parkour. W takich sytuacjach próbuj pozostawać w ciągłym ruchu i z odpowiednio dużym wyprzedzeniem planować kolejne kroki. W miarę możliwości unikaj przede wszystkim powolnych wspinaczek, zamiast tego decydując się na częstsze wykonywanie skoków i przebieganie po także po węższych obiektach z otoczenia (np. po deskach rozstawionych między budynkami czy wąskich murkach).
Jeszcze inaczej sprawa przemieszczania się okolicy przedstawia się jeśli sterowana postać jest ścigana przez szybsze odmiany zombiaków. Za dnia możesz mianowicie zostać zaatakowany przez biegających zarażonych, a nocną porą przez równie zwinnych przemieńców i łowców. Jeśli nie masz w planach stoczenia walki z danym potworem to jedynym rozwiązaniem jest ucieczka właśnie z wykorzystaniem elementów parkour. W trakcie rozgrywania sceny ucieczki staraj się maksymalnie utrudniać przeciwnikom doścignięcie bohatera, tak więc wykonuj dalekie skoki i próbuj jak najwięcej czasu spędzać podróżując po dachach budynków. Przydatną cechą gry jest możliwość obracania się za siebie. W połączeniu ze wskazaniami mini-mapy może ci to pomagać w ustaleniu jak daleko znajdują się od Ciebie wrogowie i czy jesteś już bliski zgubienia pościgu.

Po tym jak dostatecznie rozwiniesz głównego bohatera pojawi się okazja do nabycia umiejętności Kotwiczka (Grappling Hook) z drzewka Poziomu przetrwania (Survivor). Gadżet ten za każdym razem musisz manualnie aktywować i wymaga on kilku sekund na "regenerację" po użyciu. Pomimo tych ograniczeń warto zainteresować się kotwiczką, bo pomaga ona w szybkim docieraniu do kolejnych półek (także tych trudniej dostępnych) czy w uciekaniu elitarnym odmianom zarażonych. Kotwiczka nie ulega zużyciu tak jak ma to miejsce w przypadku standardowych broni. Jeżeli z jakiegoś powodu ją utracisz (np. przez przypadek wyrzucisz z inwentarza) to możesz za darmo odebrać nowy egzemplarz od dowolnego kwatermistrza.
Komentarze czytelników
mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade
Najpierw byś musiał skończyć główną fabułę. Potem w bezpiecznej strefie w wieży masz teleport do slumsów.
Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.
po prsotu jestes jebanym botem ktory nie umie grac w gry. to nie gra jest spierdolona tylko ty
W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej
Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście
a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole
Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?
Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?
Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.
Cześć SebalMaxo,
poradnik do Dying Light to projekt z 2015 roku. Ciężko jest dziś wrócić do tak starej gry, bo autor musiałby przechodzić grę od początku. Jeśli masz na myśli jakieś konkretne rzeczy, wypisz je tu, a spróbuję się nad tym pochylić.
jesli sie ma procesor core i3
M380 @ 2.53GHz
to mapa z zagubionymi zrzutami a raczej tą 4 co znam
skrzynie z zagubionych zrzutach biegając po slamsach można natrafić na skrzynie z zrzutów które po opróżnieniu co jakiś czas się odnawiają ma ktoś mapę z zaznaczonymi punktami ja znam 4 jak na razie tam jak się wpływa do groty za grzybami dla wiedzmy 2 jest jak się płynie w linni prostej do tej małej wysepki do planów excalibura 3 jak się idzie z wioski rybackiej na barkę pomiędzy nimi tak bardziej po lewej jest przepompownia wody albo oczyszczalnia nie wiem tam w zbiorniku jest kolejna a 4 jest parę metrów dalej jak się schodzi od tej oczyszczalni do wody pod małym mostem koło zatopionego auta jak ktoś zna resztę to prosze o wiadomość będę starał sie zrobić mapę tych skrzyń to łatwy sposób na zebranie doświadczenia [email protected]
Witam
Ej ludzie pomóżcie bo mam problem z Kotwiczką mam ją odblokowaną mam ja w dziale Sprzętu i gdy tylko chce jej użyć pokazuje sie napis Z POWODU NADMIERNEGO ZMĘCZENIA NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KOYWICZKI czy ktoś wie o co chodzi gram na ps4 Pomóżcie Panowie
ZNALAZŁEM NAJSZYBSZY POWRÓT DO SLAMSÓW W OSTATNIEJ MISJI. TRZEBA UDAĆ SIĘ DO WIEŻY ŻARU I PO WSKOCZENIU DO NIEJ PO LEWEJ STRONIE JEST PLAKAT Z KTÓRYM WCHODZIMY W INTERAKCJE I PRZENOSIMY SIE DO WIEŻY W SLUMSACH. SZYBKO I BEZBOLEŚNIE:)
Nie dodano jeszcze misji związanej z odkręcaniem kurków z gazem dla tego wojskowego, który chciał zrobić płonący mur.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
