Siła (Power) w Dying Light | Rozwój postaci
Aktualizacja:
Siła (Power)

Siła to jedna z trzech biegłości dostępnych w grze. Oto główne metody gromadzenia punktów doświadczenia potrzebnych do jej rozwijania:
- Zabijanie przeciwników
- Wykorzystywanie elementów otoczenia do pozbywania się wrogów w kreatywny sposób (kolce, kałuże benzyny itp.)
- Korzystanie z odblokowanych umiejętności z drzewka Siły
Uwaga! Możesz poprawić tempo zdobywania punktów doświadczenia decydując się na nocne wypady. Po zapadnięciu zmroku będziesz otrzymywał 2x więcej punktów doświadczenia do tej biegłości.
Poniżej znajduje się lista najbardziej przydatnych umiejętności z drzewka Siły. Warto zaopatrzyć się w nie gdy tylko stanie się to możliwe (tj. po awansowaniu na wymagany poziom biegłości).
Stun Kill (Zabijanie ogłuszonych) - Korzystanie z tej aktywnej umiejętności jest przydatne w szybszym eliminowaniu przeciwników. Pamiętaj jednak o tym żeby po ogłuszeniu jakiegoś wroga zaprzestać standardowych ataków, tylko podbiec do takiej postaci i szybko wcisnąć klawisz/przycisk egzekucji.
Sturdiness (Krzepa) - Zwiększona wytrzymałość na odnoszone obrażenia to jedyna cecha tej pasywnej umiejętności, ale jest ona wystarczającą zachętą do dokonania zakupu. Dzięki jej odblokowaniu rzadziej będziesz ginął i korzystał z apteczek.
Melee Throw (Rzut bronią białą) - To doskonała aktywna umiejętność jeśli zależy ci na zadaniu danemu przeciwnikowi bardzo dużych obrażeń. Nie zapomnij o tym żeby po udanej akcji odszukać i zabrać ponownie broń, gdyż w przeciwieństwie np. do gwiazdek czy toporków nie traci się jej bezpowrotnie po wykonanym rzucie.
Combat Adept (Adept sztuk walki) - Jak najwcześniej odblokuj tę pasywną umiejętność. Poprawia ona skuteczność bohatera w staczanych walkach, przydziela mu więcej punktów wytrzymałości (staminy) i odblokowuje dostęp do całej masy nowych zdolności.
Conserve Weapons (Oszczędzanie broni) - Dysponowanie tą pasywną umiejętnością jest szczególnie istotne po tym jak nieco dalej awansujesz w grze i zaczniesz zdobywać lepsze bronie. Jej nabycie pozwoli ci dłużej korzystać z ulubionych broni zanim staną się całkowicie bezużyteczne (wykorzystanie limitu napraw - szczegóły w rozdziale Crafting).
Power Attack (Silny atak) - Ta aktywna umiejętność jest szczególnie pomocna gdy do zabicia jest zbój lub jakiś inny silniejszy przeciwnik, pozwalając na wyprowadzenie jednego mocnego ciosu (jest on ładowany poprzez przytrzymywanie przycisku ataku). Zdolność ta współpracuje niestety wyłącznie z broniami jednoręcznymi, ale mimo wszystko warto ją nabyć.
Windmill (Wiatrak) - To podobna aktywna umiejętność do tej wymienionej powyżej, bo ona również wymagana naładowania. Różnica polega na tym, że atakowani są wszyscy przeciwnicy znajdujący się wokół bohatera. Współpracuje ona wyłącznie z broniami dwuręcznymi i polecam mieć odblokowane obie umiejętności, dobierając je w zależności od potrzeb.
Ground Pound (Uderzenie w ziemię) - To jeszcze jedna bardzo przydatna aktywna umiejętność z drzewka Siły. Najlepiej współpracuje ona z akcjami parkour, gdyż musisz ją uaktywnić w powietrzu. Możesz więc odbić się od dachu lub wyższej półki i na spokojnie w locie wymierzyć w grupę przeciwników, których chcesz osłabić i/lub przewrócić. Uwaga - Musisz używać broni dwuręcznej żeby umiejętość zadziałała.
Drop Attack (Atak z powietrza) - Także i ta aktywna umiejętność bardzo ładnie współpracuje z przemieszczaniem się po świecie gry w oparciu o techniki parkour. Za każdym razem gdy znajdziesz się nad jakimś przeciwnikiem możesz wykorzystać okazję do tego żeby się go pozbyć atakiem z zaskoczenia. Uwaga - Musisz używać broni jednoręcznej żeby umiejętość zadziałała.
Stomp (Rozdeptanie) - Zdecydowanie polecam zainteresować się tą aktywną zdolnością, gdyż dzięki opcji rozgniatania czaszek powalonych wrogów (mowa tu głównie o zwykłych zombiakach) będziesz mógł ich O WIELE SZYBCIEJ zabijać, oszczędzając dzięki temu swój czas oraz zapasy.
Combat Expert (Ekspert sztuk walki) - Podobnie jak w przypadku pasywnej umiejętności Adept sztuk walki możesz uczynić bohatera skuteczniejszym w eliminowaniu wrogów, wydłużyć jego pasek wytrzymałości i odblokować zestaw nowych umiejętności z drzewka Siły.
Takedown (Ciche zabójstwo) - To bardzo dobra aktywna umiejętność do pozbywania się przeciwników bez alarmowania całej okolicy i do bezproblemowego eliminowania tych wrogów, którzy po rozpoczęciu tradycyjnych walk mogliby sprawić głównemu bohaterowi więcej problemów (mowa tu zarówno o potworach jak i o żywych przeciwnikach).
Ultimate Combatant (Ostateczny wojownik) - Jest to ostatnia pozycja z drzewka Siły. Spróbuj powalczyć o jak najszybsze dotarcie do niej, gdyż dzięki jej nabyciu nie będziesz w ogóle musiał przejmować się zużywaniem punktów wytrzymałości na potrzeby wyprowadzanych ataków.
0
Komentarze czytelników
SebalMaxo Junior
Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.
Akkarin1992 Junior
Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?
Sam B Junior
Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?
WaifRem Junior
a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole
lolpolo2002 Junior
Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście
maciejb2 Junior
W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej
Zapluty karzeł reakcji Junior
Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.
user348122823d Junior
mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
