Dying Light: Główne kryjówki i bezpieczne strefy
Aktualizacja:
Główne kryjówki i bezpieczne strefy

Bardzo istotną rolę w każdej z dwóch głównych lokacji świata gry odgrywają siedziby ocalałych. Mowa tu między innymi o wieży, w której skrywają się cywile Brackera (rozpoczynasz w niej grę) czy o garnizonie gdzie przebywają najemnicy podlegli Raisowi. Najważniejszą funkcją tych miejscówek jest to, że oferują one bezpieczną przystań. W trakcie pobytu w tych lokacjach nie musisz obawiać się, że zostaniesz zaatakowany przez zombiaki czy przez wrogo nastawione żywe postacie. Nie jest to jednak ich jedyne zastosowanie, bo możesz także:
- Podejmować się opcjonalnych zadań (rozglądaj się za znacznikami na mini-mapie, między innymi za białymi wykrzyknikami)
- Spotykać się z handlarzami i kwatermistrzami (opisani zostali poniżej)
- Odnajdywać sekrety i inne wartościowe przedmioty
- Składować niepotrzebne w danym momencie przedmioty w schowku gracza (dobry pomysł jeśli masz przepełniony inwentarz i nie chcesz sprzedać np. posiadanych broni)
- Skorzystać z łóżka (więcej na ten temat na kolejnej stronie poradnika)
Polecam regularnie powracać do tego typu miejsc, dzięki czemu będziesz mógł wypocząć, uzupełnić zapasy i ewentualnie odblokować sobie nowe opcjonalne wyzwania.
Uwaga - Niektóre pomieszczenia w siedzibach ocalałych są początkowo niedostępne. Nie trać nadziei jeśli zmysł przetrwania pokazuje ci, że po drugiej stronie drzwi są jakieś wartościowe przedmioty. Dostęp do tych miejsc możesz zagwarantować sobie w wyniku postępów w grze (np. dzięki zaliczeniu jakiejś misji).

Handlarze przebywają przede wszystkim w opisanych powyżej głównych siedzibach ocalałych, ale osoby te możesz także odnajdywać w wybranych bezpiecznych strefach czy podczas swobodnej eksploracji świata gry (rozglądaj się na mapie za ikoną dolara). Po wejściu w interakcję z handlarzem możesz przystąpić do zakupów lub pozbyć się niepotrzebnych rzeczy.
Od handlarzy radzę przede wszystkim nabywać unikalne plany, których znaczenie opisane zostało w rozdziale Crafting, zwłaszcza że wiele z nich nie ma zaporowych cen. Oprócz tego możesz szukać okazji do pozyskiwania unikalnych broni, ale na taki krok zdecyduj się dopiero po spędzeniu co najmniej kilku godzin z grą i wyraźnym wzbogaceniu się. Nie radzę kupować zwykłych przedmiotów (np. apteczek, wytrychów czy petard), bo możesz je bez większych problemów odnaleźć w świecie gry lub własnoręcznie wytworzyć. Co do sprzedawania własnych dóbr, pozbywaj się głównie papierosów, kawy i sakiewek, bo przedmioty te nie mają żadnego innego zastosowania. Możesz też sprzedawać niepotrzebne bronie, których uzbierałeś zbyt dużo. Zdecydowanie nie decyduj się na sprzedaż ulepszeń broni oraz przedmiotów wykorzystywanych w craftingu.
Uwaga - Dobrym pomysłem jest wstrzymanie się z pierwszymi poważnymi zakupami do momentu odblokowania co najmniej jednej umiejętności obniżającej ceny u handlarzy. Obiekty zajmujące sloty w inwentarzu możesz przechować w schowku gracza i pozbyć się ich dopiero gdy zapewnisz sobie lepsze ceny u kupców.

Oprócz odwiedzania handlarzy regularnie staraj się też spotykać z kwatermistrzami przebywającymi w głównych schronieniach. Spotkania ta mają same zalety, bo każdego kolejnego dnia od danego kwatermistrza możesz otrzymać zestaw DARMOWYCH przedmiotów. Zazwyczaj są to 1-2 bronie i kilka przedmiotów jednorazowego użytku (np. petardy czy wytrychy). To bardzo cenna pomoc, gdyż w przeciwnym wypadku musiałbyś wydać pieniądze lub zapasy na pozyskanie tych samych przedmiotów.

Główne siedziby ocalałych to nie jedyne miejsca w świecie gry, w których możesz czuć się w pełni bezpiecznie. W każdej z dwóch części miasta Harran znajdują się także potencjalne bezpieczne strefy, które na mapie oznaczone są czerwoną ikonką domu. Możesz podjąć wyzwanie i spróbować przejąć każdą z tych bezpiecznych stref. Zyska ona w ten sposób część cech głównej kryjówki (możliwość skorzystania z łóżka, schowka, w niektórych przypadkach spotkania się z ocalałymi). Bezpieczne strefy mogą być też wykorzystywane gdy zależy ci na szybkiej ucieczce przed przeciwnikami (od najbliższej głównej kryjówki może Cię dzieli duża odległość). Najbardziej zyskuje to na znaczeniu po nastaniu nocy, dzięki czemu ewentualny pościg z udziałem przemieńców i łowców nie będzie musiał być zbyt długi.

Schemat działania podczas przejmowania kontroli nad kolejnymi bezpiecznymi strefami jest zawsze podobny i przedstawia się on następująco:
1) Usunięciu wszystkich wrogów przebywających w niezajętej strefie - Jeśli są to zwykłe zombiaki to możesz je pokonać w bezpośredniej walce. Jeśli z kolei masz do czynienia z elitarnymi odmianami zarażonych (np. ze zbójami czy ropuchami) to postaraj się odciągnąć potwory od strefy, dzięki czemu nie będziesz musiał zużywać zapasów i ryzykować swoim życiem. Możesz na przykład pokazywać się zarażonym i liczyć na to, że wyruszą za bohaterem czy skorzystać z petard.
2) Zamknięcie wszystkich wejść do strefy - Mowa tu przede wszystkim o bramkach, które trzeba przesunąć lub opuścić. Ważne jest to żeby nie śpieszyć się z tym krokiem i zająć się nim dopiero po zabezpieczeniu okolicy (lub odciągnięciu zombiaków). Wiedz też, że wykonanie czynności związanej z zabezpieczeniem danego przejścia może potrwać czasami nawet kilka sekund, tak więc upewnij się, że w międzyczasie nie zostaniesz zaatakowany.
3) Odnalezienie jednego lub kilku przełączników i przywrócenie dostaw prądu - To najprostszy krok. Nie powinieneś mieć żadnych problemów ze zlokalizowaniem dźwigni.
Uwaga - Niektóre bezpieczne strefy znajdują się wewnątrz budynków. Jeśli masz problemy z przedostaniem się do nich to sprawdź czy nie ma gdzieś włazu na dachu budynku czy otwartej okiennicy, przez którą można wskoczyć do środka.
Komentarze czytelników
mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade
Najpierw byś musiał skończyć główną fabułę. Potem w bezpiecznej strefie w wieży masz teleport do slumsów.
Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.
po prsotu jestes jebanym botem ktory nie umie grac w gry. to nie gra jest spierdolona tylko ty
W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej
Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście
a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole
Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?
Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?
Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.
Cześć SebalMaxo,
poradnik do Dying Light to projekt z 2015 roku. Ciężko jest dziś wrócić do tak starej gry, bo autor musiałby przechodzić grę od początku. Jeśli masz na myśli jakieś konkretne rzeczy, wypisz je tu, a spróbuję się nad tym pochylić.
jesli sie ma procesor core i3
M380 @ 2.53GHz
to mapa z zagubionymi zrzutami a raczej tą 4 co znam
skrzynie z zagubionych zrzutach biegając po slamsach można natrafić na skrzynie z zrzutów które po opróżnieniu co jakiś czas się odnawiają ma ktoś mapę z zaznaczonymi punktami ja znam 4 jak na razie tam jak się wpływa do groty za grzybami dla wiedzmy 2 jest jak się płynie w linni prostej do tej małej wysepki do planów excalibura 3 jak się idzie z wioski rybackiej na barkę pomiędzy nimi tak bardziej po lewej jest przepompownia wody albo oczyszczalnia nie wiem tam w zbiorniku jest kolejna a 4 jest parę metrów dalej jak się schodzi od tej oczyszczalni do wody pod małym mostem koło zatopionego auta jak ktoś zna resztę to prosze o wiadomość będę starał sie zrobić mapę tych skrzyń to łatwy sposób na zebranie doświadczenia [email protected]
Witam
Ej ludzie pomóżcie bo mam problem z Kotwiczką mam ją odblokowaną mam ja w dziale Sprzętu i gdy tylko chce jej użyć pokazuje sie napis Z POWODU NADMIERNEGO ZMĘCZENIA NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KOYWICZKI czy ktoś wie o co chodzi gram na ps4 Pomóżcie Panowie
ZNALAZŁEM NAJSZYBSZY POWRÓT DO SLAMSÓW W OSTATNIEJ MISJI. TRZEBA UDAĆ SIĘ DO WIEŻY ŻARU I PO WSKOCZENIU DO NIEJ PO LEWEJ STRONIE JEST PLAKAT Z KTÓRYM WCHODZIMY W INTERAKCJE I PRZENOSIMY SIE DO WIEŻY W SLUMSACH. SZYBKO I BEZBOLEŚNIE:)
Nie dodano jeszcze misji związanej z odkręcaniem kurków z gazem dla tego wojskowego, który chciał zrobić płonący mur.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
