Dying Light: Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

13: Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2

Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 12 - Muzeum (Stare Miasto).

Nagroda: 20000 punktów doświadczenia

Uwaga - Zadanie to pojawia się w dzienniku podczas pobytu w Starym Mieście, a konkretnie w wyniku jednego ze spotkań z Troy. W celu zaliczenia jego najważniejszej części musisz dotrzeć właśnie do oddzielnej lokacji świata z wielką anteną znajdującą się na jednym ze wzgórz.

Wyeliminuj nowego zombiaka-wyjca - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Wyeliminuj nowego zombiaka-wyjca

Po załadowaniu przez grę nowego obszaru nie rozpoczniesz od razu przy antenie, tylko najpierw będziesz musiał przejść przez kanały (punkt 1a na mapie). W trakcie przemierzania kanałów po raz kolejny odnajdziesz dwururkę (Double-barrel Shotgun) i jeśli nie zdobyłeś jej w poprzedniej misji to teraz warto ją podnieść, bo już wkrótce bardzo ci się przyda. W jednym z kolejnych pomieszczeń główny bohater wpadnie na wyjca. Gwoli przypomnienia, musisz podbiec do potwora i jak najszybciej (zanim stracisz zbyt dużo punktów zdrowia) wcisnąć klawisz/przycisk interakcji żeby pozbawić go życia.

Wycofaj się w okolice miejsca gdzie zdobyłeś dwururkę i zacznij eliminować zarażonych - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Wycofaj się w okolice miejsca gdzie zdobyłeś dwururkę i zacznij eliminować zarażonych

Tuż po zabiciu wyjca spróbuj zbliżyć się do północno-zachodniej barykady (punkt 1b na mapie), tak by przebił się przez nią ogromny mutant. SZYBKO wycofaj się teraz w okolice miejsca, w którym wcześniej odnalazłeś strzelbę. Ustaw się na tutejszym górnym balkoniku i zaczekaj na pojawienie się mutanta oraz licznych biegających potworów, które zostały przyciągnięte w to miejsce krzykiem zamordowanego przed kilkoma chwilami wyjca. Wykorzystaj to, że przeciwnicy mają problemy ze wspięciem się na tutejszą platformę i ostrzeluj ich właśnie z wyższej półki. Najlepiej jest do tego celu wykorzystywać dwururkę i celować w miarę możliwości w głowy zombiaków. Zabij przede wszystkim mutanta i postaraj się dodatkowo zlikwidować większość pozostałych potworów.

Jedno z dwóch możliwych przejść do kolejnej części kanałów - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Jedno z dwóch możliwych przejść do kolejnej części kanałów

Nie radzę zbyt długo pozostawać na górnym balkoniku, bo niestety na miejsce zabitych zarażonych nieustannie będą pojawiali się kolejni. Wyrusz w stronę barykady, przez którą przebił się zabity przez Ciebie duży mutant i udaj się dalej na północny-zachód. Dotrzesz do dwóch krat prowadzących do kolejnej części kanałów. Ustaw się przy dowolnej z nich i wejdź w interakcję z pokrętłem. Na taką akcję zdecyduj się w przerwach między atakami biegających zarażonych, bo musisz mieć co najmniej kilka sekund żeby przekręcić zawór. Skorzystaj z nowego przejścia i po znalezieniu się w kolejnej sali zacznij od jak najszybszego wymordowania wszystkich zarażonych-ropuch przebywających w tej okolicy (warto celować w czerwone beczki).

Półka, na którą musisz się wspiąć żeby rozpocząć wspinaczkę - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Półka, na którą musisz się wspiąć żeby rozpocząć wspinaczkę

Twoje kolejne zadanie to dotarcie na pozornie niedostępne górne balkoniki, bo tylko w ten sposób opuścisz tę część kanałów. Udaj się na północny-zachód i zlokalizuj półkę, na którą Crane będzie mógł się wdrapać (punkt 1c na mapie) i rozpocząć tym samym wspinaczkę. Dotrzyj do metalowych balkoników i przeskocz na sąsiednią platformę. Musisz następnie przejść po niebieskiej rurze. Pozwoli ci to dotrzeć do niewielkiego, wysoko położonego balkoniku.

Popatrz do góry i złap się pokazanej na powyższym obrazku żółtej rury - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry

Popatrz do góry i złap się pokazanej na powyższym obrazku żółtej rury. Przesuwaj się po tej rurze sukcesywnie w prawo i często sprawdzaj swoje położenie. Puść się rury po tym jak znajdziesz się dokładnie nad nową niewielką platformą. Odwróć się i wykonaj skok w stronę nieco bardziej oddalonego balkoniku (przytrzymaj dla pewności klawisz/przycisk skoku). Ruszaj dalej. Po kilku chwilach zmuszony zostaniesz do tego żeby ponownie skorzystać z rur. Tym razem będą to dwie niebieskie rury, z pomocą których dotrzesz do nowej platformy. Możesz już zwrócić się w stronę ostatniego balkoniku i wykonać jeszcze jeden wymagający skok. Wyjdź z tego pomieszczenia i skorzystaj z pobliskich schodów. W kolejnych pomieszczeniach będziesz wpadał na zarażonych i jeśli tylko dysponujesz umiejętnością Ciche zabójstwo (Takedown) dobrze jest zachodzić ich od tyłu i po cichu zabijać. Staraj się nie korzystać początkowo z broni palnej, bo zaalarmuje to wszystkie zombiaki.

Pierwszy z dwóch obszarów nadających się do zbadania - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Pierwszy z dwóch obszarów nadających się do zbadania

Wkrótce dotrzesz do wyjścia z kanałów (punkt 1d na mapie). Ustaw się przy krawędzi półki, zwróć się w stronę widocznych na dole niebieskich worków i postaraj się na nich wylądować, dzięki czemu unikniesz obrażeń. Twoje kolejne zadanie to odnalezienie karty dostępu i musisz w tym celu zbadać dwa oznaczone przez grę obszary. Zacznij od dotarcia do obszaru zlokalizowanego bliżej miejsca startu, a konkretnie na północny-wschód od niego (punkt 1e na mapie). Tutejszych zombiaków nie musisz w ogóle atakować, choć uważaj oczywiście na zbója, na wybuchających zarażonych oraz na zarażonego-ropuchę. Zajmij się zbadaniem czterech niebieskich kontenerów - dwóch na dole i dwóch na górze. Pozwoli to ustalić Crane'owi, że nie ma tu karty dostępu.

Karta dostępu jest w południowym kontenerze - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Karta dostępu jest w południowym kontenerze

Teraz wyrusz w stronę drugiego żółtego obszaru zlokalizowanego w centralnej części mapy (punkt 1f na mapie). W miejscu tym musisz się o wiele bardziej pilnować. Postaraj się przede wszystkim zlikwidować zarażonych-ropuchy stojących na kontenerach i unikaj w międzyczasie dużych fragmentów betonu rzucanych przez mutantów. Z samymi mutantami nie musisz walczyć i możesz zająć się jedynie zbadaniem okolicy. Do kolejnych niebieskich kontenerów wskakuj przez otwory w dachu i poszukiwaną kartę dostępu (Access Card) odnajdziesz przy zwłokach w południowym kontenerze.

Miejsce gdzie musisz użyć karty dostępu - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Miejsce gdzie musisz użyć karty dostępu

Kolejny cel podróży to podstacja znajdująca się w północno-zachodniej części mapy. Najlepiej jest zdecydować się na przeprawę główną drogą prowadzącą na wzgórze. Do odgrodzonego obszaru zbliż się od południowej strony (punkt 1g na mapie) i przeskocz przez bramkę w miejscu, w którym nie ma zasieków. Tak jak wcześniej musisz zachować w tym miejscu odpowiednie środki ostrożności. Postaraj się szybko dotrzeć na dachy pobliskich budynków i pozabijać zarażonych-ropuchy. Rozpraw się też ze wszystkimi biegającymi i wybuchowymi zarażonymi. Mutantów możesz zignorować, choć oczywiście uważaj na ich ataki (rzucanie fragmentami betonu i wykonywanie szarż). Zdobytej niedawno karty dostępu użyj do otwarcia środkowego budynku (punkt 1h na mapie). Wejdź do drugiego pomieszczenia i zlokalizuj skrzynkę z bezpiecznikami.

Wyjdź z budynku, odciągnij zombiaki gdzieś na południe i następnie szybko zbliż się do podstawy anteny komunikacyjnej (punkt 1i na mapie) - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry

Wyjdź z budynku, odciągnij zombiaki gdzieś na południe i następnie szybko zbliż się do podstawy anteny komunikacyjnej (punkt 1i na mapie). Musisz tu wejść w interakcję z panelem kontrolnym. Oddal się i zaczekaj aż winda rozbije się na parterze. Wykorzystaj to, że powstała dziura i przedostań się do środka metalowej konstrukcji z zamiarem skorzystania z tutejszej drabiny. Wyjdź po drabinie maksymalnie na górę, obróć się w lewo i doskocz do pokazanej na powyższym obrazku platformy. Możesz już skorzystać ze schodów i kontynuować wspinaczkę.

Ostrożnie doskakuj do kolejnych elementów wieży - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Ostrożnie doskakuj do kolejnych elementów wieży

W drodze na szczyt wieży czeka Cię niestety kilka trudniejszych momentów. Mowa tu w głównej mierze o sytuacjach, w których konieczne okaże się doskakiwanie do czerwonych i szarych elementów konstrukcji wieży. Za każdym razem dobrze wymierz sobie skok i miej przytrzymany do końca klawisz/przycisk skoku. Po drodze zmuszony też zostaniesz do ustawienia się na jednym z bocznych balkoników i dopiero po odwróceniu się zauważysz nad sobą nowe interaktywne krawędzie. Na jednej z metalowych platform zauważysz kilka ciał i warto zaatakować zombiaki zanim pozbierają się z ziemi (jeśli nie zdążysz to spróbuj zepchnąć potwory z półki kopniakami). Wkrótce dotrzesz w wyznaczone przez grę miejsce. Otwórz tu nową skrzynkę i nadaj komunikat. Przed Tobą rozmowy z G.R.E. oraz z Savvym, po zaliczeniu których otrzymasz dalsze wytyczne.

Możesz atakować zwykłych zarażonych z tunelu lub ich omijać - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Możesz atakować zwykłych zarażonych z tunelu lub ich omijać

Musisz teraz dotrzeć do tunelu znajdującego się w środkowej części mapy (punkt 1j na mapie). Rozpocznij od złapania się liny i po przedwczesnym puszczeniu się jej wypłyń na powierzchnię. Po znalezieniu się w tunelu zlokalizuj po lewej stronie niewielkie białe drzwi i je otwórz. Na nowe zombiaki zaczniesz wpadać tuż po tym jak powrócisz do głównej części tunelu. Dobrze byłoby część z nich eliminować (w szczególności uważaj na wybuchających zarażonych!) i w realizacji tego celu mogą ci pomóc chociażby koktajle Mołotowa. Kieruj się cały czas na południe.

Możesz używać światła UV do spowalniania pościgu - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Możesz używać światła UV do spowalniania pościgu

W końcowej części tunelu Crane zostanie zaatakowany przez liczną grupę przemieńców, czyli nocnych zarażonych. NIE ATAKUJ ICH, bo byłaby to przegrana walka. Zamiast tego jak najszybciej rzuć się do ucieczki. W trakcie rozgrywania tej sceny możesz pomagać sobie latarką UV lub flarami UV do spowalniania ścigających Crane'a potworów. Pościg powinien dobiec końca niedługo po wspięciu się na przyczepę cięzarówki i dotarciu do nowych drzwi. Rozpocznij nowy liniowy przemarsz, przepływając po drodze przez podwodny tunel. Wkrótce dotrzesz do drzwi prowadzących do Starego Miasta (punkt 1k na mapie). Po wysłuchaniu rozmowy z doktorem Camdenem (już po znalezieniu się z powrotem w Starym Mieście) quest ten dobiegnie końca.

Dying Light

27 stycznia 2015

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2023-02-07
22:06

user348122823d Junior

mam pytanie. czy jeżeli jestem w sektorze 0, to czy mogę wrócić do slumsów? jestem ciekaw, wielu misji tam nie zrobiłem, a tak naprawdę dopiero przybyłem do sektora 0, szukam Jade

Komentarz: user348122823d
2024-05-31
16:03

The_Sniper_PL Junior

Najpierw byś musiał skończyć główną fabułę. Potem w bezpiecznej strefie w wieży masz teleport do slumsów.

Komentarz: The_Sniper_PL
2023-01-19
12:56

Zapluty karzeł reakcji Junior

1

Przeciwnicy są kompletnie nie dopasowani do poziomu gracza, co sprawia, że to najbardziej spierdolona gra w jaką kiedykolwiek w życiu grałem. Części 2 na pewno nie kupię, bo szkoda hajsu na ten szajs.

Komentarz: Zapluty karzeł reakcji
2024-06-03
01:41

fleymyy Junior

po prsotu jestes jebanym botem ktory nie umie grac w gry. to nie gra jest spierdolona tylko ty

Komentarz: fleymyy
2023-01-02
23:15

maciejb2 Junior

1

W zasadzie gra jest skopana. Im głębiej w las tym gorzej Np. Nie ma możliwości ucieczki z tkanką zombiaka. Musiałem włączyć trainera. Po kiego licha trzykrotnie "muszę" odwiedzać strefę kwarantanny, ta sama gonitwa i ten sam problem z towarem oraz zombiakami. Olałem tunel tak jak JÓZEK2. Mam sklep. Sala z towarem od prądem i nie mam poję jak go wyłączyć. Itd, itd.Powiadam gra jest niezwykła i dobrze przemyślana ale jak to zwykle bywa błędy w tworzeniu questów powodują rozdrażnienie a nie zadowolenie. Maciej

Komentarz: maciejb2
2022-02-01
21:22

lolpolo2002 Junior

Witam kto wie co jest z grom bo respiom się sami biegacze i nie wiem co się dzieje proszę pomóście

Komentarz: lolpolo2002
2021-05-06
12:13

WaifRem Junior

a jak zdobyć notatkę numer 15 bo nie mam jej na stole

Komentarz: WaifRem
2020-08-27
11:39

SebalMaxo Junior

w poradniku brakuje zadania "Fontanna"

Komentarz: SebalMaxo
2020-02-14
15:36

Sam B Junior

Czy to możliwe że wraz z nowymi aktualizacjami miejsca notatek zostały zmienione ?

Komentarz: Sam B
2018-09-26
18:14

Akkarin1992 Junior

Widzę że i w 2018 roku dobre duszyczki odpowiadają :)
Mógłby mi ktoś zdradzić pewien sekret, przez który nie mogę przejść gry na 100%?
Otóż nie umiem znaleźć "Małego Domku" po przejściu kanałów i znaleźć figurki drugiej numer 45. Nie mam pojęcia gdzie szukać, bo w kanałach poza jednym mieszkaniem do którego można wejść ( w którym w sumie nie ma nic ciekawego), nie ma w ogóle innych miejsc do eksploracji...Pomógłby ktoś mnie naprowadzić, albo dać jakiś screen gdzie się figurka zombie znajduje?

Komentarz: Akkarin1992
2018-07-17
12:58

SebalMaxo Junior

Czy można prosić o aktualizację poradnika? Wiele nazw zadań w jego treści się nie zgadza się z aktualnym stanem.

Komentarz: SebalMaxo
2018-07-17
13:25

Zmroku Konsul

Zmroku

Cześć SebalMaxo,
poradnik do Dying Light to projekt z 2015 roku. Ciężko jest dziś wrócić do tak starej gry, bo autor musiałby przechodzić grę od początku. Jeśli masz na myśli jakieś konkretne rzeczy, wypisz je tu, a spróbuję się nad tym pochylić.

Komentarz: Zmroku
2016-07-12
00:48

FelixPoland Junior

Na karcie graficznej 540M pójdzie?

Komentarz: FelixPoland
2016-05-03
21:39

MALINA1922 Junior

jesli sie ma procesor core i3
M380 @ 2.53GHz

Komentarz: MALINA1922
2016-02-17
17:25

wawrzuch1 Junior

to mapa z zagubionymi zrzutami a raczej tą 4 co znam

Komentarz: wawrzuch1
2016-02-17
17:30

wawrzuch1 Junior

proszę

Komentarz: wawrzuch1
2016-02-17
14:32

wawrzuch1 Junior

skrzynie z zagubionych zrzutach biegając po slamsach można natrafić na skrzynie z zrzutów które po opróżnieniu co jakiś czas się odnawiają ma ktoś mapę z zaznaczonymi punktami ja znam 4 jak na razie tam jak się wpływa do groty za grzybami dla wiedzmy 2 jest jak się płynie w linni prostej do tej małej wysepki do planów excalibura 3 jak się idzie z wioski rybackiej na barkę pomiędzy nimi tak bardziej po lewej jest przepompownia wody albo oczyszczalnia nie wiem tam w zbiorniku jest kolejna a 4 jest parę metrów dalej jak się schodzi od tej oczyszczalni do wody pod małym mostem koło zatopionego auta jak ktoś zna resztę to prosze o wiadomość będę starał sie zrobić mapę tych skrzyń to łatwy sposób na zebranie doświadczenia [email protected]

Komentarz: wawrzuch1
2015-05-20
17:59

zanonimizowany1094208 Junior

Witam
Ej ludzie pomóżcie bo mam problem z Kotwiczką mam ją odblokowaną mam ja w dziale Sprzętu i gdy tylko chce jej użyć pokazuje sie napis Z POWODU NADMIERNEGO ZMĘCZENIA NIE MOŻESZ UŻYWAĆ KOYWICZKI czy ktoś wie o co chodzi gram na ps4 Pomóżcie Panowie

Komentarz: zanonimizowany1094208
2015-05-06
23:11

juriiii Junior

ZNALAZŁEM NAJSZYBSZY POWRÓT DO SLAMSÓW W OSTATNIEJ MISJI. TRZEBA UDAĆ SIĘ DO WIEŻY ŻARU I PO WSKOCZENIU DO NIEJ PO LEWEJ STRONIE JEST PLAKAT Z KTÓRYM WCHODZIMY W INTERAKCJE I PRZENOSIMY SIE DO WIEŻY W SLUMSACH. SZYBKO I BEZBOLEŚNIE:)

Komentarz: juriiii
2015-04-04
10:53

zanonimizowany966482 Junior

Nie dodano jeszcze misji związanej z odkręcaniem kurków z gazem dla tego wojskowego, który chciał zrobić płonący mur.

Komentarz: zanonimizowany966482

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl