[Opis] Mars City cz.2 | Doom III poradnik Doom III
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Marine Comm Center
Po wyjściu z windy zauważysz, że droga, którą tu przyszedłeś jest zablokowana (zniszczone schody). Gdy podejdziesz w okolice szafki otwieranej kodem, usłyszysz technika, który odblokuje drabinę. Po wdrapaniu się na górę, poczekaj aż wystraszony pracownik opowie o potworach i skieruj się do kanału wentylacyjnego. Krótki spacer w ciasnym dukcie doprowadzi Cię do jednego z pomieszczeń bazy.
Zacznij od zapoznania się z zawartością PDA Marcusa Stantona, który leży na biurku (#15) i wyjdź z pomieszczenia. Po lewej znajdują się drzwi (#16), które można otworzyć tylko za pomocą odpowiedniej karty (kliknij na panelu).
![]() | ![]() |
ACO Card
Aby ją zdobyć, będziesz musiał pofatygować się do pomieszczenia, znajdującego się na drugim końcu korytarza. Karta leży spokojnie na biurku. Gdy będzie już w Twoim posiadaniu, skieruj się do zlokalizowanych wcześniej drzwi i użyj jej na panelu kontrolnym. Teraz czeka Cię krótki rajd po kolejnych komnatach, połączony z sukcesywnym oczyszczaniem bazy z diabelskiego pomiotu. Na Twojej drodze staną żywe trupy, opętani komandosi a także płonący zombie - nowość w asortymencie sił wroga.
Zatrzymaj się dopiero w szpitalu (Infirmary - #17). Zabierz leżący na stole PDA Marca Caseona i odsłuchaj wiadomości. W jednej z nich podany będzie kod do szafki (347), która stoi pod ścianą i czeka na otwarcie (w środku apteczka oraz zbroja). W szpitalu jest jeszcze jedno pomieszczenie, po przedarciu się przez niego, znajdziesz się w korytarzu. Skręć w lewo, na kolejnym rozwidleniu przeczołgaj się pod buchającym ogniem i biegnij przed siebie. Znajduje się tu jeden z martwych żołnierzy (Bill Tyson) a obok jego ciała leży PDA (#18). Wracaj w okolice szpitala i skieruj się w dalszą część korytarza. Po chwili napotkasz kolejne skrzyżowanie. Zapamiętaj to miejsce i ruszaj na wprost.
![]() | ![]() |
W końcu dotarłeś do Marine Command i wykonałeś zadanie. Podejdź do jednego z monitorów (#19) i wysłuchaj rozkazów sierżanta Kelly'ego. Dowódca rozkaże Ci skontaktować się z drużyną Bravo, która eksploruje właśnie kompleks Alpha Labs.
Alpha Labs Administration
Na wprost wejścia do Marine HQ znajduje się znana Ci już zbrojownia ("Combat Prep"). Wejdź do środka, skorzystaj z umieszczonego obok drzwi panelu i wprowadź kod, o którym mówi Bill Tyson w jednym ze swoich nagrań (584). Wewnątrz znajdziesz dużą ilość amunicji, medykamenty oraz zbroję.
Wróć się do skrzyżowania i wybierz odnogę prowadzącą do drzwi. Dzięki większym uprawnieniom uzyskanym od sierżanta Kelly'ego, będziesz mógł je otworzyć. Znajdziesz się w znajomej części bazy. Idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do głównego holu. Po drodze możesz zahaczyć o ubikację (Restroom), w której po podejściu do lustra, zobaczysz pierwszą wizję.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
W holu zobaczysz, że jeden z robotów (taki sam, który wskazywał Ci drogę na początku gry), będzie stawiał aktywny opór siłom wroga. Pozwól, aby maszyna poprowadziła Cię w kierunku poszukiwanej windy do kompleksu administracyjnego. Staraj się nie wdawać w walkę z nadciągającymi licznie przeciwnikami. Robot jest wyposażony w karabin maszynowy, którym będzie siał prawdziwe zniszczenie w ich szeregach. Kiedy wszyscy wrogowie będą już tylko wspomnieniem a Ty znajdziesz się już w dużym pomieszczeniu z windą, rozglądnij się po ścianach w poszukiwaniu kanału wentylacyjnego (#20).
W środku znajdziesz drabinę, która doprowadzi Cię na górę. Możesz pozbierać tu medykamenty oraz zbroję, ale przede wszystkim powinien Cię zainteresować leżący tu PDA Duncana Matthewsa (#21). Gdy będzie już w Twoim posiadaniu, zejdź na dół i opuść pomieszczenie z windą. Drzwi na wprost (#22 - znaleziony PDA pozwolił Ci uzyskać autoryzację) prowadzą do małego biura, gdzie znajdziesz duży Armor, apteczkę oraz amunicję. Gdy podreperujesz swoje zdrowie, wracaj do windy i jedź na dół.