Doom 3: Hell cz.1
Aktualizacja:
Piekło jest jedną z najtrudniejszych lokacji w grze, zwłaszcza jeśli nie posiadło się dobrych taktyk na eksterminację potworów. Spotkamy tu dużą ilość Hell-Knightów oraz Mancubusów - bestii niezwykle wytrzymałych - dodatkową przeszkodą jest mała ilość broni oraz amunicji. Dobrze jest pamiętać, że większość spośród przedstawicieli diabelskiego pomiotu jest bardzo czuła na uderzenia w głowę. Celne trafienia w słaby punkt mogą znacznie ułatwić wędrówkę przez piekielną krainę.
Zapewne zauważyłeś już, że nie masz przy sobie żadnej broni, dlatego dobrze byłoby jakąś znaleźć. Niewielka ilość środków zagłady leży tuż obok zniszczonego portalu, wystarczy się dobrze rozejrzeć. Gdy będziesz już gotowy do akcji, idź przed siebie jedyną dostępną drogą - ścieżką przez lawę. Po skorzystaniu ze schodów znajdziesz portal, który przeniesie Cię w inny rejon Piekła.
![]() | ![]() |
Zabij Impy i poczekaj, aż zostanie utworzone kolejne przejście. Chwilę później będziesz musiał uporać się z pierwszym Hell-Knightem (#179). Pojedynek może być trudny, zwłaszcza jeśli nie radzisz sobie dobrze z Shotgunem. Gdy wreszcie pokonasz potwora, udaj się przed siebie i zwiedź dokładnie okolicę. W jednym z małych pomieszczeń będzie leżeć Chain Gun.
W kolejnej lokacji zobaczysz dużą ilość skał lewitujących w otchłani (#180). Poruszaj się ostrożnie i unikaj stawania na iskrzących się runach. Niektóre z nich powodują przyzwanie Lost Soulów, które atakując z dystansu, potrafią zrzucić Cię z platformy w przepaść.
![]() | ![]() |
Po przedarciu się przez platformy, trafisz do pomieszczenia, w których wszystkie przejścia zablokowane są metalowymi prętami (#181). Aby je otworzyć, będziesz musiał pokonać wszystkie pojawiające się potwory (Impy i Hell-Knighty). Dalej również nie będzie łatwo, gdyż na Twojej drodze staną Mancubus oraz niezwykle upierdliwe Cheruby. Uciążliwa walka przyniesie jednak wymierne korzyści - na końcu pomieszczenia będziesz mógł wziąć karabin plazmowy.
Idąc jedyną dostępną drogą, dotrzesz do olbrzymiej jaskini. Weź Berserk (#182) i postaraj się rozprawić się ze wszystkimi demonami, które pojawią się wokół Ciebie (po wzięciu tego artefaktu, potwory giną od jednego uderzenia pięścią). Zwiedź dokładnie wszystkie części jaskini i wyeliminuj także pozostałych przeciwników. Gdy nikt nie będzie Ci już zagrażał, skieruj się szlakiem run (#183), które rozbłysły na podłodze. Doprowadzą Cię one do pomieszczenia, gdzie znajdziesz PDA należący do Simona Garlicka, wyrzutnię rakiet oraz dużo amunicji.
![]() | ![]() |
Po przejściu przez znajdujące się na wprost drzwi, znajdziesz się w olbrzymim pomieszczeniu, w którym głaz będzie spadał i uderzał o podłogę (#184). Jeśli podejdziesz wystarczająco blisko, po bokach zaczną pojawiać się Mancubusy, które będą próbowały Cię zgładzić, strzelając rakietami. Generalnie możesz je zabić już teraz, ale na niewielkiej powierzchni będzie to trudne. Lepiej jest poczekać, aż głaz zostanie poderwany do góry, przejść pod nim i skoczyć na odległą ścieżkę. Po wyjściu na górę, będziesz mógł spokojnie wyeliminować Mancubusy, w krytycznych sytuacjach wycofując się do tyłu. Kiedy potwory będą wspomnieniem, możesz przeskoczyć na zajmowane niegdyś przez nie platformy i pozbierać walające się tam przedmioty. Jakkolwiek rozwiążesz tą sytuację, musisz udać się na górę, gdyż tam znajduję się kolejny korytarz, którym należy się udać.
0
- Doom III - poradnik do gry
- Doom 3: Poradnik do gry
- Doom 3: Arsenał cz.1
- Doom 3: Arsenał cz.2
- Doom 3: Przeciwnicy cz.1
- Doom 3: Przeciwnicy cz.2
- Doom 3: Porady ogólne
- Doom 3: Mars City cz.1
- Doom 3: Mars City Underground cz.1
- Doom 3: Mars City Underground cz.2
- Doom 3: Mars City cz.2
- Doom 3: Administration
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 1 cz.1
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 1 cz.2
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 2 cz.1
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 2 cz.2
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 3
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 4 cz.1
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 4 cz.2
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 4 cz.3
- Doom 3: EnPro Plant
- Doom 3: Communications Transfer cz.1
- Doom 3: Communications Transfer cz.2
- Doom 3: Communications cz.1
- Doom 3: Communications cz.2
- Doom 3: Monorail Skybridge, Recycling - Sector 1 cz.1
- Doom 3: Monorail Skybridge, Recycling - Sector 1 cz.2
- Doom 3: Recycling - Sector 2
- Doom 3: Monorail
- Doom 3: Delta Labs - Level 1
- Doom 3: Delta Labs - Level 2 South cz.1
- Doom 3: Delta Labs - Level 2 South cz.2
- Doom 3: Delta Labs - Level 2 North
- Doom 3: Delta Labs - Level 3
- Doom 3: Delta Labs - Sector 4
- Doom 3: Hell cz.1
- Doom 3: Hell cz.2
- Doom 3: Delta Complex
- Doom 3: Central Processing
- Doom 3: Central Server Banks
- Doom 3: Site 3
- Doom 3: Caverns - Area 1 cz.1
- Doom 3: Caverns - Area 1 cz.2
- Doom 3: Caverns - Area 2
- Doom 3: Primary Excavation Site
- Doom 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany453989 Pretorianin
[39]
pawel87 [ Junior ]
Te latarki, to oczy tego potwora. Strzelaj do nich. Gdy zestrzelisz bodajże 5, to potwór zacznie się "ładować". Taki strumień światła będzie na niego padał. Twoim zadaniem jest strzelać w ten strumień. Najlepiej BFG-em, jeśli już go masz. Powtarzaj czynność do skutku - zabijaj latarki i strzelaj w strumień. Powodzenia.
zanonimizowany460125 Junior
Dzieki , ten potworek z oddzielnymi oczyma to juz przeszlosc , no i wypadl mu soul cube ...
zanonimizowany460846 Junior
Chłopaki jak mozecie to pomuzcie bo utknąłem w CPU Complex i niewiem z kąd wziąść kod do drzwi LAB-a.jak ktoś wie to niech napisze-DZIĘKI
zanonimizowany587394 Junior
witam-potrzebuje pomocy-jestem w central procesing i zdobywam potrzebny panel do otwarcia drzwi ale gdy przez nie przechodze widze lewitujące wielkie głazy-jak to przejsc....???
zanonimizowany687460 Junior
pomocy jak przejsc delte3
AIDIDPl Legend
Doom 3 jest straszny. Nawet przy Fear tak się nie bałem. Wiedziałem że z tego rogu coś wyskoczy, albo ktoś stoi za mną, ale klimat robi swoje....Grafika i dźwięki w sumie też robią swoje...
Rudiko Chorąży
ty AIDIDPl nie znasz się na grach debilu jeden!! FEAR jest straszniejsze i lepsze od Dooma 3
Reendlerer Konsul
Rudiko -------> Widzę że prosimy się o bana.
zanonimizowany282986 Senator
Doom 3 straszny? 3 momenty! TRZY SŁOWNIE. Momenty na samiutkim początku w których można się było z początku przestraszyć. Grałem trzeci raz, właśnie przeszedłem i ani piekło nie jest straszne, ani Delta, ani walki z bossami czy z kimkolwiek. Taki trochę banał. W każdym bądź razie, etap w piekle mocny pod względem emocji :) Niezapomniany. Gra świetna, ale co fakt to fakt. Liniowa maksymalnie. Tylko czekać jak imp wyskoczy. Jednak nie radzę grać na poziomie Koszmar. Już na Marine momentami jest ostro (cztery, pięć impów na raz, dwa Hell Knighty, cztery ,,pomidory" czy trzy grubaski to ciężka przeprawa).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
![1 - [Opis] Hell cz.1 | Doom III - Doom III - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/298/193702125.jpg)
![Zabij Impy i poczekaj, aż zostanie utworzone kolejne przejście - [Opis] Hell cz.1 | Doom III - Doom III - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/298/193702140.jpg)
![2 - [Opis] Hell cz.1 | Doom III - Doom III - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/298/193702156.jpg)
![Po przedarciu się przez platformy, trafisz do pomieszczenia, w których wszystkie przejścia zablokowane są metalowymi prętami (#181) - [Opis] Hell cz.1 | Doom III - Doom III - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/298/193702171.jpg)
![3 - [Opis] Hell cz.1 | Doom III - Doom III - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/298/193702187.jpg)
![Po przejściu przez znajdujące się na wprost drzwi, znajdziesz się w olbrzymim pomieszczeniu, w którym głaz będzie spadał i uderzał o podłogę (#184) - [Opis] Hell cz.1 | Doom III - Doom III - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/298/193702203.jpg)
