Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
Zmiany, zmiany, zmiany... Nowe mechaniki w grach wideo rodzą się i umierają chwilę później. Niektóre zostają zapomniane, a jeszcze inne wracają do łask po latach nieobecności. Przyjrzyjmy się kilku z nich, odbywając nostalgiczną podróż w minione czasy.
Spis treści
- Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
- God games – zostań Bogiem
- Sekretne pomieszczenia
- Płacenie postaciom NPC za pracę
- Jednostki piechoty z imionami
- Mimika twarzy, którą musimy obserwować
- Podkopy pod wrogie fortyfikacje
- Portale jak w Portalu
- Ścieżki a la The Settlers
- Punkty akcji
- Cheaty i kody
- Jesteś najlepszy! High Scores
Jesteś najlepszy! High Scores
No dobra, w tym miejscu trochę oszukamy system. Tablice wyników punktowych są prawie tak stare jak branża gier. Już w latach 70. ubiegłego wieku mogliśmy porównywać swoje umiejętności z najlepszymi, którzy zapisali swój high score na coraz liczniej pojawiających się w pubach w USA pierwszych automatach. Kto nie słyszał nigdy o królu Pac-Mana i Donkey Konga, Billym Mitchellu, i jego rywalizacji z niesamowitym Steve’em Wiebe, która doczekała się w 2007 roku nawet filmu dokumentalnego zatytułowanego The King of Kong: A Fistful of Quarters? Ale przecież nawet my, zwykłe szaraczki, rywalizowaliśmy na wyniki zarówno w tzw. wozach Drzymały wypełnionych automatami arcade po sam dach, jak i na własnych 8- czy 16-bitowcach.
Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie