Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
Zmiany, zmiany, zmiany... Nowe mechaniki w grach wideo rodzą się i umierają chwilę później. Niektóre zostają zapomniane, a jeszcze inne wracają do łask po latach nieobecności. Przyjrzyjmy się kilku z nich, odbywając nostalgiczną podróż w minione czasy.
Spis treści
- Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
- God games – zostań Bogiem
- Sekretne pomieszczenia
- Płacenie postaciom NPC za pracę
- Jednostki piechoty z imionami
- Mimika twarzy, którą musimy obserwować
- Podkopy pod wrogie fortyfikacje
- Portale jak w Portalu
- Ścieżki a la The Settlers
- Punkty akcji
- Cheaty i kody
- Jesteś najlepszy! High Scores
Portale jak w Portalu
Rok przed premierą pierwszej części Portala firmy Valve w końcu zadebiutował Prey, na którego gracze zmuszeni byli czekać kilkanaście lat. Długi proces developingu tego dzieła swego czasu był wręcz przysłowiowy, ale kiedy produkcja ta trafiła w końcu na rynek, okazało się, że... jest naprawdę niezła. I posiada coś, co robiło wtedy wrażenie. Był to mianowicie system portali pozwalający przemieszczać się po konstrukcji zbudowanej przez obcą rasę. I choć tytuł ten na stałe zapisał się w kronikach branży gier, rok po jego debiucie ukazała się gra, która robiła to lepiej. Czyli wspomniany Portal.
Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie