Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
Zmiany, zmiany, zmiany... Nowe mechaniki w grach wideo rodzą się i umierają chwilę później. Niektóre zostają zapomniane, a jeszcze inne wracają do łask po latach nieobecności. Przyjrzyjmy się kilku z nich, odbywając nostalgiczną podróż w minione czasy.
Spis treści
- Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
- God games – zostań Bogiem
- Sekretne pomieszczenia
- Płacenie postaciom NPC za pracę
- Jednostki piechoty z imionami
- Mimika twarzy, którą musimy obserwować
- Podkopy pod wrogie fortyfikacje
- Portale jak w Portalu
- Ścieżki a la The Settlers
- Punkty akcji
- Cheaty i kody
- Jesteś najlepszy! High Scores
God games – zostań Bogiem
Pod koniec lat 80. i w latach 90. ubiegłego wieku niezwykle popularnym rodzajem strategii były tzw. god games. Nie będziemy w tym miejscu szukać ich protoplastów, ale na pewno do tytułów, które najbardziej spopularyzowały ten gatunek, należą Populous – pierwsza znacząca gra przygotowana przez słynnego Petera Molyneux – oraz Mega Lo Mania. Drugą ze wspomnianych produkcji często również uważa się za pierwszego RTS-a z prawdziwego zdarzenia, ale jest to niemające wiele wspólnego z prawdą twierdzenie. Niemniej to temat na inną okazję.
Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie