Project Gotham Racing 2 – Geometry Wars. Nie tylko gwint – top minigry w historii gier

Project Gotham Racing 2 – Geometry Wars

INFORMACJE

  1. Jaka gra: Project Gotham Racing 2
  2. Rodzaj dodatkowej zabawy: minigra ukryta w dostępnym w tej produkcji garażu

Zanim seria Forza zdominowała rynek xboksowych gier wyścigowych, na konsoli Microsoftu rządził rozwijany przez Bizarre Creations cykl Project Gotham Racing. W latach 2001–2007 doczekał się czterech głównych odsłon i do dziś wspominany jest przez fanów zręcznościowego ścigania się z rozrzewnieniem. Dłużej od niego (i od Bizarre Creations, które zamknięto w 2011 roku) pożyła natomiast seria Geometry Wars, której najnowsza jak dotąd odsłona zadebiutowała w 2014 roku. Wywodzi się ona z Projectu Gotham Racing, a ściślej z jego drugiej części.

Spacer po garażu w Projekcie Gotham Racing 2 i zbliżenie się do dostępnego w nim automatu pozwala odpalić grę będącą wariacją na temat klasycznego Asteroids. Zabawa polega na lataniu niewielkim statkiem kosmicznym po dwuwymiarowej planszy imitującej przestrzeń międzygwiezdną i likwidowaniu mrowia pojawiających się na ekranie obiektów.

Komercyjne wersje Geometry Wars prezentują się znacznie efektowniej od swego pierwowzoru. - Najlepsze minigry w historii gier - dokument - 2020-05-09
Komercyjne wersje Geometry Wars prezentują się znacznie efektowniej od swego pierwowzoru.

Minigrę zrealizowano na tyle dobrze, że w swoich czasach cieszyła się olbrzymią popularnością – nie brakło fanów PGR2, którzy spędzili przy automacie z nią więcej czasu, niż faktycznie jeżdżąc samochodami. Widząc pozytywny odzew społeczności, Bizarre Creations rozbudowało swe dzieło do rangi pełnoprawnej gry, wypuściło ją jako Geometry Wars: Retro Evolved… i pobiło rekord najchętniej pobieranego tytułu w usłudze Microsoftu. Produkcja ta doczekała się kilku sequeli, ale nie zapomniano o jej korzeniach i ich uproszczone wersje umieszczano w kolejnych odsłonach PGR.

  1. Więcej o grze Project Gotham Racing 2
  2. Więcej o grze Geometry Wars: Retro Evolved

35

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Która wersja Gwinta bardziej ci się podobała?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl