Wyszukiwarka gier
Final Fantasy VIII

Final Fantasy VIII

PCPlayStation
po premierze

Data wydania: 11 lutego 1999

RPG, TPP, Fantasy, Science fiction, jRPG, PSOne Classics, Urban fantasy, Singleplayer

Ósma odsłona popularnego cyklu japońskich gier RPG. Tym razem jej bohaterem jest Squall Leonhart - kadet akademii wojskowej, zamieszany w działania wojenne z sąsiednim państwem Galbadia. Walka rozgrywana jest w systemie turowym, a gra kładzie nacisk przede wszystkim na rozbudowaną warstwę fabularną.

7.8

GRYOnline

8.4

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny

Óśma odsłona bestsellerowego japońskiego cyklu gier RPG, za który od momentu powstania odpowiada studio Square, mające na koncie również takie tytuły jak Chrono Trigger czy seria Front Mission. Gra jest drugą częścią cyklu stworzoną z myślą o konsoli PlayStation oraz domowych komputerach PC i oferującą w pełni trójwymiarową oprawę wizualną.

Główną postacią Final Fantasy VIII na PC, PS3 itd. jest niejaki Squall Leonheart – kadet jednej z trzech słynnych akademii wojskowych, znanej jako Ogród Balamb. Ostatnim zadaniem bohatera przed przyjęciem do elitarnych służb specjalnych SeeD jest sprawdzenie doniesień o agresji militarnej w wykonaniu wojsk sąsiedniej krainy Galbadia. Wkrótce rozpoczyna się wielka wojna, a Squall oraz jego nowo poznani towarzysze wplątani zostają w skomplikowaną intrygę z udziałem samego prezydenta Galbadii oraz tajemniczej czarodziejki, Edei Kramer, która okazuje się główną sprawczynią zamieszania.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 26 stycznia 2000Angielskie napisy i dialogi

PlayStation 3

PlayStation 3 24 września 2009Angielskie napisy i dialogi

PlayStation Portable

PlayStation Portable 24 września 2009Angielskie napisy i dialogi

PlayStation Vita

PlayStation Vita 28 sierpnia 2012Angielskie napisy i dialogi

PlayStation 1

PlayStation 1 11 lutego 1999Angielskie napisy i dialogi

Producent: Square Enix

Wydawca: Electronic Arts Inc.

Polski wydawca: Cenega S.A.

Gry z serii

Final Fantasy VIII
Final Fantasy VIII
Final Fantasy VIII

81GIER

Gry z serii Final Fantasy

Seria gier jRPG, osadzonych w rozmaitych uniwersach łączących elementy fantasy i science fiction. Cykl został wykreowany przez japońskie studio Square i stanowi jedną z najważniejszych marek w portfolio koncernu wydawniczego Square Enix.

Gry z serii Final Fantasy

Publicystyka

7.0
dobra

Recenzja GRYOnline

Final Fantasy VIII

Mało kto potrafi pozostać obojętnym na konsolowe RPG-i. Można za nimi przepadać lub je nienawidzić, jednak prawie zawsze wzbudzają jakieś emocje. Czołowym przykładem takich gier jest seria Final Fantasy. Jakie jest jej ostatnie wcielenie? Zobaczcie sami..

Final Fantasy VIII - recenzja gry
Recenzujący:
Fajek
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
21 grudnia 2000
Opinie

17 lutego 2025

Na ratunek pięknym opowieściom - jak jeden człowiek uratował jRPG na Zachodzie

Kto wie, czy dzisiaj gry jRPG byłyby tak popularne na Zachodzie, gdyby nie jeden człowiek – Richard Honeywood. Jego wysiłki uratowały niezliczoną liczbę fenomenalnych historii, które w wyniku koślawych tłumaczeń prawdopodobnie utraciłyby swoją magię.

Na ratunek pięknym opowieściom - jak jeden człowiek uratował jRPG na Zachodzie
Na ratunek pięknym opowieściom - jak jeden człowiek uratował jRPG na Zachodzie
Opinie

9 maja 2020

Nie tylko gwint – najlepsze minigry w historii gier

W większych grach często pojawiają się mniejsze, stanowiąc przyjemne urozmaicenie standardowej zabawy. Wiedźmin 3, GTA czy Mortal Kombat - łączą je prześwietne minigry, o których Wam dzisiaj więcej opowiemy.

Nie tylko gwint – najlepsze minigry w historii gier
Nie tylko gwint – najlepsze minigry w historii gier
Opinie

31 marca 2018

Autoskalowanie zabija RPG-i – mechanika, której nikt nie lubi

Po co spędzać dziesiątki godzin na pieczołowitym rozwijaniu postaci i poznawaniu niuansów systemu walki gry RPG, jeśli szczur piwniczny stanowi takie samo wyzwanie na początku, jak i na końcu gry?

Autoskalowanie zabija RPG-i – mechanika, której nikt nie lubi
Autoskalowanie zabija RPG-i – mechanika, której nikt nie lubi

Wiadomości

Ci muzycy z gier mogliby przyciągnąć tłumy na prawdziwych koncertach - muzyczny cykl Adama

Ci muzycy z gier mogliby przyciągnąć tłumy na prawdziwych koncertach - muzyczny cykl Adama

Być może na myśl przychodzi Wam teraz Johnny Silverhand, ale to nie jedyny taki przykład - oto sylwetki kilku najlepszych moim zdaniem muzyków z gier, na których koncert z pewnością kupiłbym bilet w prawdziwym życiu.

opinie

Adam Adamczyk

24 października 2024 16:49

Ci muzycy z gier mogliby przyciągnąć tłumy na prawdziwych koncertach - muzyczny cykl Adama
Wiele gier zasługuje na to, by ich muzyka była grana przez orkiestrę. Cykl RPG Final Fantasy to sztandarowy przykład - cykl muzyczny Adama

Wiele gier zasługuje na to, by ich muzyka była grana przez orkiestrę. Cykl RPG Final Fantasy to sztandarowy przykład - cykl muzyczny Adama

Muzyka zawsze była jedną z mocniejszych stron serii Final Fantasy, a niektóre kompozycje doskonale odgrywają zawodowe orkiestry. Oto kilka tego typu utworów, które możecie usłyszycie na żywo, jeśli się pospieszycie.

gry

Adam Adamczyk

13 sierpnia 2024 12:05

Wiele gier zasługuje na to, by ich muzyka była grana przez orkiestrę. Cykl RPG Final Fantasy to sztandarowy przykład - cykl muzyczny Adama
Już niedługo odbędzie się Final Symphony 2. Dla największych fanów japońskiej serii Final Fantasy czeka też panel dyskusyjny

Już niedługo odbędzie się Final Symphony 2. Dla największych fanów japońskiej serii Final Fantasy czeka też panel dyskusyjny

Koncert Final Symphony 2 odbędzie się 21 września we Wrocławiu. Tuż przed nim będzie miał miejsce panel dyskusyjny poświęcony muzyce z serii Final Fantasy i jej wpływowi na branżę gier.

Materiały promocyjne

Marcin Bukowski

9 sierpnia 2024 12:00

Już niedługo odbędzie się Final Symphony 2. Dla największych fanów japońskiej serii Final Fantasy czeka też panel dyskusyjny

Zapowiedziano Final Fantasy VIII: Remastered - premiera w 2019 roku

Firma Square Enix zapowiedziała na swojej konferencji Final Fantasy VIII: Remastered. Odświeżona wizualnie ósma odsłona cyklu trafi na PC oraz konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch jeszcze w tym roku.

gry

Jakub Błażewicz

11 czerwca 2019 04:30

Zapowiedziano Final Fantasy VIII: Remastered - premiera w 2019 roku

Final Fantasy VII z milionem kopii sprzedanych na Steamie

Na początku tego roku gra Final Fantasy VII przekroczyła pułap miliona sprzedanych kopii w serwisie Steam. Równie dobrze radzą sobie inni przedstawiciele cyklu obecni w sklepie Valve, np. Final Fantasy XIII znalazło ponad pół miliona nabywców.

gry

Michał Kułakowski

7 stycznia 2016 22:00

Final Fantasy VII z milionem kopii sprzedanych na Steamie

Wieści ze świata (Super Street Fighter IV, Final Fantasy VIII, Electronic Arts) 21/12/09

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: EA największym wydawcą w Europie, Final Fantasy VIII w ofercie amerykańskiego PSN, dziesięciu nowych wojowników w Super Street Fighter IV i inne. Zapraszamy do lektury.

gry

Piotr Doroń

21 grudnia 2009 13:19

Wieści ze świata (Super Street Fighter IV, Final Fantasy VIII, Electronic Arts) 21/12/09

Tajemniczy Bahamut od Square Enix - odliczanie

Japońskie studio Square Enix, znane przede wszystkim z wspaniałej serii gier rpg – Final Fantasy, szykuje graczom kolejną niespodziankę. Jaką? Wszystko okaże się za cztery dni ...

gry

Przemysław Bartula

13 listopada 2008 09:26

Tajemniczy Bahamut od Square Enix - odliczanie

Square Enix uruchomi sklep dla fanów

Japońska korporacja Square Enix pracuje nad internetowym sklepem dla fanów. Już niebawem zostaną utworzone japońskie i amerykańskie oddziały, ale przedstawiciele firmy myślą też o Europie.

gry

Bartłomiej Kossakowski

19 czerwca 2007 16:40

Square Enix uruchomi sklep dla fanów

Final Fantasy I i II na PSP jeszcze tego lata w sklepach Ameryki Północnej

Firma Square Enix poinformowała, że latem 2007 roku wyda na terenie Ameryki Płn. konwersje dwóch pierwszych odsłon serii Final Fantasy. Poprawione i wzbogacone Final Fantasy oraz Final Fantasy II powstają z myślą o przenośnym PSP.

gry

Piotr Doroń

18 kwietnia 2007 09:16

Final Fantasy I i II na PSP jeszcze tego lata w sklepach Ameryki Północnej

Square Enix szykuje prezent dla graczy z okazji dwudziestych urodzin Final Fantasy

Blisko siedemdziesiąt milionów sprzedanych gier – takim wynikiem może poszczycić się kultowa seria Final Fantasy, składająca się jak dotąd z dwunastu odsłon głównych i licznych epizodów pobocznych. Dokładnie 18 grudnia bieżącego roku minie dwadzieścia lat od chwili premiery pierwszej części "Ostatecznej Fantazji". Z tej okazji korporacja Square Enix sprawi nam prezent-niespodziankę.

gry

Radosław Grabowski

12 stycznia 2007 09:44

Square Enix szykuje prezent dla graczy z okazji dwudziestych urodzin Final Fantasy
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Final Fantasy VIII.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Final Fantasy VIII:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 300 MHz, 64 MB RAM, akcelerator 3D.

Sony PlayStation 3

PlayStation 3

Wspiera:
PlayStation Network

PlayStation Portable

PlayStation Portable

Wspiera:
PlayStation Network

PlayStation Vita

PlayStation Vita

Wspiera:
PlayStation Network

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.8

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.4

Ocena Graczy

Średnia z 1412 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.8

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 9213 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
PC

Fajek

Recenzent GRYOnline.pl

2000.12.21

Mało kto potrafi pozostać obojętnym na konsolowe RPG-i. Można za nimi przepadać lub je nienawidzić, jednak prawie zawsze wzbudzają jakieś emocje. Czołowym przykładem takich gier jest seria Final Fantasy. Jakie jest jej ostatnie wcielenie? Zobaczcie sami..

7.0
Orzech
PC

Orzech

Ekspert

2023.11.01

Nie pamiętam kiedy ostatnio miałem styczność z grą na którą narzekałbym tak dużo pomimo tego, że grało mi się w nią bardzo dobrze... ale po kolei, dzieląc przemyślenia na związane z rozgrywką i na te odnoszące się do opowiadanej historii.Dyskusja odnośnie rozgrywki w przypadku FF8 w głównej mierze sprowadza się do budzącego skrajne opinie systemu Junction. Osobiście jestem gdzieś pośrodku sporu i tak jak w wielu aspektach tej gry system ten składa się z elementów które irytują i takich które sprawiają że mechanika ta daje dużo frajdy.Zirytowany lub nawet zniechęcony w pierwszych godzinach gry może czuć się dosłownie każdy, zaczynając od beznadziejnie zaplanowanych tutoriali których częstotliwość może przytłoczyć i które mogą dawać wrażenie, że mechaniki w tej grze są dużo bardziej skomplikowane niż ma to miejsce w rzeczywistości. Kolejnym mankamentem jest fakt, że od samego początku jeśli chcemy mieć odpowiednio wysoko podbite statystyki i/lub zaklęcia do wielokrotnego użytku to długimi momentami będziemy zdani na stanie w miejscu i przeklikiwanie komendy Draw (tyczy się to pierwszych godzin gry, później gracz zyskuje więcej sposobów na pozyskiwanie magii i kwestią pozostaje to czy nauczy się z nich korzystać). Wspomniane podwyższanie statystyk rodzi kolejny problem, gdyż jeśli chcemy mieć je na jak najwyższym poziomie to musimy przypisać do nich często najlepsze zaklęcia jakie mamy, a gryzie się to z używaniem tychże zaklęć podczas walki ponieważ robiąc to zmniejszamy ich liczbę co osłabia statystyki przypisane pod dane zaklęcie (w dużym skrócie, np. używanie zaklęcia Fire której jednocześnie jest przypisane do atrybutu SIŁA sprawia że wartość SIŁY będzie nam spadać). Oczywiście po każdej walce możemy uzupełnić ubytek w zaklęciach które używaliśmy podczas potyczki tym samym przywracając statystykom ich poprzednie wartości, jednakże zmusza to gracza do przeklikania kilku dodatkowych okienek lub pozyskania materiałów/zaklęć przy pomocy dostępnych metod. Czy to komuś bardzo przeszkadza to pewnie kwestia indywidualna, w moim przypadku zwyczajnie zniechęcało mnie to do używania wielu mocniejszych zaklęć które wolałem utrzymywać w najwyższych ilościach.Od strony mechaniki kilka pierwszych godzin potrafi być odpychające, nie wszystkie problemy znikają w dalszych etapach jednak gdy już zrozumie się jak ta gra działa można zacząć czerpać przyjemność z tej jasnej strony rozgrywki. Przede wszystkim uwielbiam customizację i elastyczność jaką gra oferuje w ramach zabawy z Guardian Forces. Możemy każdego GF-a rozwinąć w takiej kolejności i tempie jakim chcemy, podpinać ich w dowolnej ilości i konfiguracji pod każdego bohatera. Można by zarzucić takiemu rozwiązaniu, że to sprowadza walczące postacie do roli skinów różniących się jedynie Limit Breakiem (zresztą podobne zależności były w FF6 czy też FF7), jednak to co przypisaliśmy do grywalnych postaci wpływa na rozwój ich statystyk, więc nieustanna żonglerka GF-ami będzie mieć gorszy dalekosiężny skutek niż zaplanowanie i dostosowanie połączeń. Przypisywanie zmiany statusu, żywiołów do ataku/obrony to również świetne narzędzie bawiąc się którym możemy wykorzystywać słabości i mocne strony rywali. Do tego nawet z pozoru prostej karcianki która wydawać by się mogło jest tylko stratą czasu twórcy gry uczynili bardzo wynagradzające zajęcie. Triple Triad to oryginalna alternatywa dla pozyskiwania zasobów która przez całą grę potrafi przynosić korzyści, a poświęcenie jej odpowiednio dużo czasu może nawet sprawić, że gra przestanie być jakimkolwiek wyzwaniem... wszystko w rękach gracza.Z warstwą fabularną i wszystkim dookoła wcale nie jest prościej. Przede wszystkim Final Fantasy 8 miało być wielką historią miłosną i jest to motyw przewodni całej gry. Osobiście kompletnie nie czuję chemii między Squallem i Rinoą. Wręcz przez pierwsze 2 płyty odniosłem wrażenie że Squall zwyczajnie nie jest zainteresowany na poziomie uczuciowym, bo to że Rinoa ma wpływ na rozwój jego osobowości nie ulega wątpliwości, jednak relacja ta długo wydaje się jednostronna i nieodwzajemniana TYM BARDZIEJ że gracz wie co myśli Squall, więc nie można tego wytłumaczyć tym że ma introwertyczny charakter. Przez to niesamowicie nieautentyczna jest ta nagła zmiana w podejściu Squalla wraz ze startem trzeciej płyty, zwyczajnie przez połowę gry nic nie zwiastowało takiego zwrotu w jego podejściu i wszystko wygląda bardzo nienaturalnie.Kolejnym mankamentem są stereotypowi, do bólu tekturowi bohaterowie: Zell, Selphie, Irvine, Quistis, Seifer... pierwszą trójkę można opisać jednym krótkim zdaniem, nikt z nich nie przechodzi żadnej drogi, kończą dokładnie tak bezbarwnie jak zaczynali. Qusistis i Seifera nie wrzuciłem do tego samego worka ponieważ tutaj sytuacja jest minimalnie lepsza - Qustis nieźle zaczyna, wydawać by się mogło że pojawi się chociaż jakiś mały osobisty wątek poświęcony jej osobie, natomiast Seifer mimo że przez niemal całą grę jest jaki jest, to chociaż na końcu w krótkiej cutscence(wspominałem, że sytuacja jest MINIMALNIE korzystniejsza...) widzimy że odnalazł spokój. Niestety, ale przez to oni wszyscy stają się mało znaczącym tłem i funkcjonują bardziej jak pojemniki na GF-y niż pełnoprawne postacie. Dla porównania w takim FF7 również większość postaci po czasie usuwała się w cień i pełniła marginalną rolę, jednak chyba każda (może poza Vincentem) miała swój osobisty wątek i problemy do rozwiązania w konkretnych etapach lub lokacjach, każdy miał chociaż krótki moment dla siebie. Wracając do ósemki, co do reszty - Rinoę siłą rzeczy poznajemy trochę lepiej, Laguna to postać z krwi i kości o ciekawej historii z którą zapoznajemy się w dużej mierze z retrospekcji i to chyba pierwsza postać którą dobrze wspominam, a drugą jest oczywiście Squall - najbardziej złożony charakter który faktycznie ewoluuje pod wpływem wydarzeń i spoczywającej na jego barkach odpowiedzialności.Narracyjnie bywa dość...zawile, jak to bywa w Final Fantasy. Zaczyna się dość "przyziemnie", odnosiłem wrażenie, że z każdą kolejną płytą robi się coraz większym bałagan, cały zarys fabularny nie kłuł mnie w oczy jako całość jednak gra miewa tak absurdalne, infantylne momenty że nie sposób nie wspomnieć chociaż o kilku:Tyle jeśli chodzi o marudzenie, pora na kilka aspektów w których ósmy Final Fantasy błyszczy:-Tempo, tempo i jeszcze raz tempo. Coś fantastycznego, cały czas dużo się dzieje i przez to nawet nie ma potrzeby na zastanawianie się co dalej robić, oczywiście można zatrzymać się gdzieś na dłużej, ale jeśli ktoś nie czuje takiej potrzeby to wątek główny płynnie przechodzi od wydarzenia do wydarzenia-Od strony wizualnej - piękne lokacje, realistyczne i dopracowane modele, świetne designy postaci(Edea, mój faworyt), jak na 1999 rok czapki z głów-Świetne cutscenki, praca kamery, płynne przejścia między przerywnikami i rozgrywką, taka parada, od realizacji po muzykę, zrobiła na mnie duże wrażenie i to chyba mój ulubiony, najbardziej ikoniczny moment w Final Fantasy 8.

10
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2017.06.26

Jak dla mnie najlepsza część z Final Fantasy, jeśli chodzi o te w 3D. FF 7 zachwalana przez wszystkich, sam uważam, że wybitna, ale to "ósemkę" pokochałem (chociaż 7 i 8 na 10 bez dwóch zdań).

6.5
PC

zjazd

Ekspert

2016.06.10

Zdecydowanie najsłabszy final w historii serii. Wszystko poszło źle, od historii, przez postacie, do rozgrywki. Jedna z mechanik rozgrywki pod nazwa "draw" to najgorszy zabieg jaki widziałem w tej serii. Dobrze, że chociaż wersja pc ma magic booster''a. Nie wiem kto pomyślał że będzie ciekawie przedłużać na siłę walkę żeby wyssać potrzebne nam zaklęcia. Najlepsze w tej grze to moment w którym się kończy i możemy zabrać się za 9tke jeżeli ogrywamy finale w kolejności.

8.5
Krzysiek Kalwasiński
PC

Krzysiek Kalwasiński

GRYOnline.pl Team

2022.11.20

Ocena STEAM

8.8

Bardzo pozytywne (9 213)

[title]

Główne zalety gry

  • Grafika i wizualizacje: Wiele osób chwaliło grafikę gry, zauważając, że zrewolucjonizowała wizualizacje w grach w swoim czasie i nadal jest piękna.
  • Fabuła i postacie: Gra oferuje głębokie postacie z istotnym rozwojem i skomplikowanymi relacjami, szczególnie podkreślając protagonistę Squalla oraz jego interakcje z Rinoą i innymi. Emocjonalne i zapadające w pamięć wątki fabularne są często wspominane.
  • System walki: System Junction pozwala na szeroką personalizację postaci i strategię, co niektórzy gracze uznali za genialne po zrozumieniu. Mechanika walki została opisana jako fantastyczna i płynna.
  • Ścieżka dźwiękowa: Ścieżka dźwiękowa gry, skomponowana przez Nobuo Uematsu, została wyróżniona jako jedna z najlepszych, z konkretnymi utworami, takimi jak "Eyes On Me", które stały się ikoniczne.
  • Czynnik nostalgii: Dla wielu graczy, szczególnie tych, którzy doświadczyli jej w młodości, gra ma wartość nostalgiczna i uważana jest za klasykę.

Główne wady gry

  • Problemy techniczne: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z portem na PC, takie jak problemy z kompatybilnością kontrolerów, awarie i ogólna niestabilność, szczególnie podczas korzystania z modów.
  • Problemy z tempem: Kilka recenzji zauważyło, że gra traci tempo w późniejszych częściach, szczególnie na dysku 3, sugerując spadek jakości lub zaangażowania.
  • Złożoność systemu Junction: Chociaż niektórzy doceniali system Junction, inni uznali go za uciążliwy i czuli, że wymaga nadmiernego grindu, aby był skuteczny.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Poprawiona jakość portu: Użytkownicy wyrazili chęć posiadania bardziej dopracowanego i stabilnego portu, wskazując, że obecna wersja ma wady techniczne, które wpływają na doświadczenie.
  • Ulepszenia jakości życia: Niektórzy gracze pragnęli usprawnień, które mogłyby uprościć rozgrywkę, szczególnie w odniesieniu do systemu Junction i potrzeby grindowania.
  • Większa jasność w kwestii zadań pobocznych: Wspomniano o braku wskazówek dotyczących dostępnych zadań pobocznych, sugerując, że eksploracja może być frustrująca bez odpowiednich wskazówek.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż FINAL FANTASY VIII jest chwalona za swoją fabułę, postacie i innowacyjną rozgrywkę, spotyka się z krytyką z powodu problemów technicznych i obaw dotyczących tempa, a gracze wyrażają chęć uzyskania bardziej dopracowanego doświadczenia.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl