Data wydania: 9 października 2006
Mortal Kombat: Armageddon jest kolejną wirtualną bijatyką, należącą do bestsellerowego cyklu, rozwijanego od pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Zgodnie z modą, zapoczątkowaną wraz z premierą czwartej części „Śmiertelnej Walki” w 1997 roku, brutalne pojedynki odbywają się w całkowicie trójwymiarowym środowisku.
Gracze
Mortal Kombat: Armageddon jest kolejną wirtualną bijatyką, należącą do bestsellerowego cyklu, rozwijanego od pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Zgodnie z modą, zapoczątkowaną wraz z premierą czwartej części „Śmiertelnej Walki” w 1997 roku, brutalne pojedynki odbywają się w całkowicie trójwymiarowym środowisku. Dodatkowo niniejszy produkt ma charakter zbiorczy – developerzy chcieli podsumować bowiem wszystkie swoje dotychczasowe osiągnięcia w ramach serii MK, aby po raz ostatni przygotować dzieło z myślą o konsolach PlayStation 2 i Xbox przed poświęceniem się tworzeniu gier dla elektroniczno-rozrywkowych platform nowej generacji.
Grono dostępnych wojowników obejmuje blisko sześćdziesiąt postaci, które pierwotnie wystąpiły w różnych odsłonach Mortal Kombat (m.in. Liu Kang, Stryker, Shao Kahn, Noob Saibot, Shinnok, Kintaro i Darrius). Ponadto możemy wreszcie stworzyć własnego bohatera od podstaw (niczym w Soul Calibur III), a zatem wybieramy płeć, ustalamy cechy fizyczne, konfigurujemy styl bojowy etc. Warto zauważyć, iż autorzy pozwolili na samodzielne konstruowanie ciosów ostatecznych (tzw. Fatality) przy pomocy około dwudziestu predefiniowanych ruchów. Jeśli chodzi natomiast o pozostałe nowości w kwestii systemu walki, to pojawiła się opcja wykonywania rzutów w każdym kierunku, a kombinacje powietrzne uległy wyraźnemu rozbudowaniu (teraz nie ma żadnego problemu z wyprowadzeniem długiego łańcucha uderzeń).
Naturalnie oprócz standardowej rywalizacji ze Sztuczną Inteligencją i żywym przeciwnikiem istnieje też możliwość zabawy dowolnym awanturnikiem w trybie Konquest, przypominającym swoim charakterem grę przygodowo-zręcznościową pt. Mortal Kombat: Shaolin Monks. Z kolei w The Vault znajdujemy wszystkie sekretne elementy, odblokowywane poprzez wykonywanie odpowiednich zadań. Dla użytkowników, podłączonych do Internetu, przewidziano również opcję online, pozwalającą nie tylko na zmaganie się z oponentami z całego globu ziemskiego, lecz także na rozmowę, organizowanie turniejów itp.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
PlayStation 2 9 października 2006
Nintendo Wii 29 maja 2007
Xbox 16 października 2006
Producent: Midway Games
Wydawca: Midway Games
Gry podobne:
23GRY
Seria arcade'owych bijatyk, uznawana za klasykę tego gatunku. Za rozwój marki odpowiada amerykańskie studio NetherRealm (znane wcześniej pod nazwą Midway Games Chicago).
9 maja 2020
W większych grach często pojawiają się mniejsze, stanowiąc przyjemne urozmaicenie standardowej zabawy. Wiedźmin 3, GTA czy Mortal Kombat - łączą je prześwietne minigry, o których Wam dzisiaj więcej opowiemy.
31 lipca 2006
Wygląda na to, że będzie naprawdę WIELKI, przynajmniej jeśli chodzi o rozpiętość gry. Oto bowiem do naszej dyspozycji zostanie oddanych ponad 60 (!) postaci. Znajdą się tu prawie wszystkie (jeśli nie absolutnie wszystkie) persony znane ze świata Mortala.
Firma Warner Bros. Interactive Entertainment zapowiedziała oficjalnie nową odsłonę cyklu Mortal Kombat. Za jej deweloping odpowiedzialna jest ekipa NetherRealm Studios (dawniej Warner Bros. Games Chicago), zarządzana przez pomysłodawcę marki, Eda Boona. Produkcja zostanie wydana na Xboksa 360 i PlayStation w 2011 roku. W Sieci opublikowany został również pierwszy zwiastun produkcji.
gry
Piotr Doroń
10 czerwca 2010 16:53
Wczoraj mogliście obejrzeć u nas krótki, niemal ośmiominutowy film, który okazał się demonstracją kolejnej ekranizacji marki Mortal Kombat. Demonstracją, bo od jego przyjęcia zależeć będzie, czy twórcy dostaną zielone światło i produkcja pojawi się w kinach w pełnej wersji. Dziś poznaliśmy trochę więcej informacji na temat tej zajawki.
gry
Marcin Skierski
10 czerwca 2010 15:05
Fani Mortal Kombat mają powody do radości. Na sieci pojawił się tajemniczy filmik, który najprawdopodobniej pochodzi z nowej ekranizacji popularnej niegdyś serii mordobić.
gry
Adrian Werner
9 czerwca 2010 09:20
Redakcja serwisu TRMK dotarła do szeregu plotek i niepotwierdzonych informacji poświęconych dziewiątej odsłonie cyklu bijatyk Mortal Kombat. Wynika z nich, że premiera kolejnego dzieła Eda Boona i ekipy WB Games Chicago ma szansę odbyć się pod koniec bieżącego roku, a nowe fakty na jego temat ujawnione zostaną w przyszłym miesiącu.
gry
Piotr Doroń
8 marca 2010 10:50
Warner Bros. ma poważne plany odnośnie kolejnej odsłony Mortal Kombat. Marka została kupiona przez firmę od upadającego wydawcy Midway, wraz ze studiem odpowiedzialnym chociażby za jej ostatnią odsłonę (Mortal Kombat vs DC Universe). Okazuje się, że nowy produkt miałby skupić się między innymi na rozgrywce sieciowej i jednocześnie stworzyć prawdziwy standard dla innych gier.
gry
Szymon Liebert
11 sierpnia 2009 09:28
Jeśli wierzyć słowom jednego z aktorów z obsady poprzednich filmów Mortal Kombat, wkrótce doczekamy się trzeciej filmowej adaptacji słynnej serii gier komputerowych.
pozostałe
Grzegorz Jamborski
9 lipca 2009 10:08
Wygląda na to, iż mimo wszystkich zawirowań wokół firmy Midway oraz jej flagowej serii, Mortal Kombat, fani dostaną kolejną odsłonę swojej ulubionej bijatyki. Co więcej, gra nie będzie już „ugrzeczniona” aby uzyskać niższą kategorię wiekową, ba, będzie przeznaczona tylko dla dorosłych.
gry
Maciej Myrcha
20 czerwca 2009 11:24
Firma Midway jakiś czas temu ujawniła chęć stworzenia kolejnej części słynnej bijatyki, a teraz odkrywa kilka ciekawych szczegółów na ten temat.
gry
Filip Grabski
18 kwietnia 2008 09:38
Raport finansowy amerykańskiej firmy Midway ujawnia jej plany odnośnie nowych tytułów znanych serii. Okazuje się, że w przyszłym roku czeka nas „nowa generacja” serii Mortal Kombat oraz Blitz.
gry
Rafał Skierski
3 października 2007 13:11
W ubiegłym tygodniu przekazaliśmy Wam, że ekipa developerska Other Ocean Interactive (znana wcześniej jako Backbone Charlottetown) pracuje nad grą Ultimate Mortal Kombat 3 dedykowaną konsoli Nintendo DS. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami niniejsza pozycja, będąca konwersją tytułu powstałego z myślą o automatach, powinna pojawić się na sklepowych półkach jeszcze w listopadzie bieżącego roku.
gry
Katarzyna Grysiewicz
3 lipca 2007 17:17
Wymagania sprzętowe gry Mortal Kombat: Armageddon:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB, Network Adaptor
Xbox
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 612 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
game _hunter
Ekspert
2019.09.30
Najlepszy Mortal na PlayStation 2 i jedna z najlepszych bijatyk konsol szóstej generacji. Zalety:+ grafika (postacie są świetnie animowane, tekstury dokładne oraz mega-płynna animacja. FPSy nie spadają nawet podczas wielkiej zadymy)+ liczba postaci (63 najpopularniejsze oraz nowe postacie z serii)+ kreator postaci (dużo strojów, modyfikacji twarzy i ciała, stylów walki itp.)+ tryb fabularny (tryb zwany Konquest jest na prawdę świetny. Bardzo przypomina mechaniką God of War. Na jego potrzebę stworzono indywidualny system walki, zupełnie inny niż w standardowych potyczkach 1 vs 1. Tryb Konquest jest przede wszystkim długi, co jest wielką zaletą. Ciekawa fabuła, cutscenki dobrze odegrane, zbieramy pieniądze do wydania w sklepie, odblokowujemy nowe stroje, postacie, areny itd.)+ szybkie loadingi (walki wczytują się bardzo szybko)+ brutalność ( gra jest na tyle brutalna na ile można się spodziewać po serii MK. Tryskanie krwi, wyrywanie kończyn i łamanie kręgosłupów to standard. Nie ma tu żadnych ograniczeń ze strony twórców oraz żadnej cenzury)+ tryb Motor Kombat (tryb, którego się nie spodziewałem. Generalnie jest to Mario Kart tylko, że w uniwersum Mortala. Świetna zabawa!)+ profil zabezpieczony hasłem (gdy tworzymy nowy profil, zabezpieczamy go własnym hasłem polegającym na wprowadzeniu odpowiedniej kombinacji przycisków na padzie. Nie ma możliwości, aby ktoś grał na naszym profilu bez naszej zgody)Wady:- brak wstawek przed pojedynkami (przyzwyczailiśmy się z innych bijatyk do krótkiej wymiany zdań przed rozpoczęciem walki. Twórcom sprawiło by chyba bardzo dużo pracy nagranie indywidualnych kwestii dla ponad 60 postaci)- mało wyszukanych fatalities (generalnie każda postać ma dostęp do przeprowadzenia tego samego Fatality. Nie ma tutaj odsyłania przeciwnika ze świata żywych w indywidualny sposób dla każdej postaci.Podsumowując, wady znalezione zostały naprawdę na siłę, gdyż nic więcej nie można zarzucić tej produkcji. Polecam fanom Mortala, fanom bijatyk lub osobom chcącym spróbować hybrydy slashera rodem z God of War połączonej z klasycznym mordobiciem.
arkadius2
Ekspert
2017.03.02
MK:A to takie MK Trilogy dla konsoli PS2, sporo zawodników, bo chyba wszyscy z Mortal Kombat Deception i Dedly Alince, możliwość kreacji swojej postaci oraz dodatkowe tryby - średnio udany, ale wypchany po brzegi znajdkami Conquest i całkiem przyjemne wyścigi. Niestety i owa cześć cierpi na ten sam defekt co jej poprzednicy na platformę sony - znacznie wolniejsze tępo walk i niezbyt wygodne poruszanie się na boki podczas starć (chyba wszystkie części MK wykonane w 3D na to cierpią), no i oczywiście rzecz najważniejsza - zastąpienie fatality gównianym systemem create a fatality, który to jest policzkiem dla serii. Nie mniej przeciwko drugiemu graczowi (najlepiej żywemu) nadal gra się przyjemnie.
zanonimizowany686570 Legionista
Ci co grali na ps1 jak ja xd to mogą się trochę ucieszyć z gry ale grę można przejść w 2 dni i taka trochę łatwa jest. W pojedynkach postacie mają troszeczkę sztuczne ruchy chodzi mi o to że nie są tak płynne jak w DB czy Tekkenie.
PS. Fajne wykańczanie przeciwników ale znowu minus: można to robić tylko w tej wieżyczce a nie można robić tego w konqueście (sorry za pisownie)
zanonimizowany976897 Junior
Pewnie gra jest fajowska kupuje są tam wszystke potwory z wszystkich mortal kombat a po pierwsze gra jest dobra
arkadius2 Konsul
MK:A to takie MK Trilogy dla konsoli PS2, sporo zawodników, bo chyba wszyscy z Mortal Kombat Deception i Dedly Alince, możliwość kreacji swojej postaci oraz dodatkowe tryby - średnio udany, ale wypchany po brzegi znajdkami Conquest i całkiem przyjemne wyścigi.
Niestety i owa cześć cierpi na ten sam defekt co jej poprzednicy na platformę sony - znacznie wolniejsze tępo walk i niezbyt wygodne poruszanie się na boki podczas starć (chyba wszystkie części MK wykonane w 3D na to cierpią), no i oczywiście rzecz najważniejsza - zastąpienie fatality gównianym systemem create a fatality, który to jest policzkiem dla serii.
Nie mniej przeciwko drugiemu graczowi (najlepiej żywemu) nadal gra się przyjemnie.
game _hunter Pretorianin
Najlepszy Mortal na PlayStation 2 i jedna z najlepszych bijatyk konsol szóstej generacji.
Zalety:
+ grafika (postacie są świetnie animowane, tekstury dokładne oraz mega-płynna animacja. FPSy nie spadają nawet podczas wielkiej zadymy)
+ liczba postaci (63 najpopularniejsze oraz nowe postacie z serii)
+ kreator postaci (dużo strojów, modyfikacji twarzy i ciała, stylów walki itp.)
+ tryb fabularny (tryb zwany Konquest jest na prawdę świetny. Bardzo przypomina mechaniką God of War. Na jego potrzebę stworzono indywidualny system walki, zupełnie inny niż w standardowych potyczkach 1 vs 1. Tryb Konquest jest przede wszystkim długi, co jest wielką zaletą. Ciekawa fabuła, cutscenki dobrze odegrane, zbieramy pieniądze do wydania w sklepie, odblokowujemy nowe stroje, postacie, areny itd.)
+ szybkie loadingi (walki wczytują się bardzo szybko)
+ brutalność ( gra jest na tyle brutalna na ile można się spodziewać po serii MK. Tryskanie krwi, wyrywanie kończyn i łamanie kręgosłupów to standard. Nie ma tu żadnych ograniczeń ze strony twórców oraz żadnej cenzury)
+ tryb Motor Kombat (tryb, którego się nie spodziewałem. Generalnie jest to Mario Kart tylko, że w uniwersum Mortala. Świetna zabawa!)
+ profil zabezpieczony hasłem (gdy tworzymy nowy profil, zabezpieczamy go własnym hasłem polegającym na wprowadzeniu odpowiedniej kombinacji przycisków na padzie. Nie ma możliwości, aby ktoś grał na naszym profilu bez naszej zgody)
Wady:
- brak wstawek przed pojedynkami (przyzwyczailiśmy się z innych bijatyk do krótkiej wymiany zdań przed rozpoczęciem walki. Twórcom sprawiło by chyba bardzo dużo pracy nagranie indywidualnych kwestii dla ponad 60 postaci)
- mało wyszukanych fatalities (generalnie każda postać ma dostęp do przeprowadzenia tego samego Fatality. Nie ma tutaj odsyłania przeciwnika ze świata żywych w indywidualny sposób dla każdej postaci.
Podsumowując, wady znalezione zostały naprawdę na siłę, gdyż nic więcej nie można zarzucić tej produkcji. Polecam fanom Mortala, fanom bijatyk lub osobom chcącym spróbować hybrydy slashera rodem z God of War połączonej z klasycznym mordobiciem.
user25792852b4 Legionista
Dobra bijatyka nawet gdy nie ma kumpla do wspólnej zabawy
+Zabawny tryb Motor Kombat
+Kreator postaci
+Tryb Konquest spokojnie mógłby być osobną grą
+Całkiem sporo combosów
+Dużo krwi
+Możliwość grania Shao Kanem, Goro, Kintaro, Onagą, Motaro i Blaze.
-Co z tego, że mamy do wyboru 63 bohaterów, skoro połowa z nich to kolejne klony Kano lub Sonyi, albo leniwie zrobione gnioty takie jak Kobra. Widać że gra była robiona w pośpiechu.
-Mało dynamiczne walki
-Całkowite pozbycie się klasycznych Fatality i zastąpienie ich jednym tym samym dla każdej postaci to jakiś nieśmieszny żart, kolejny przykład lenistwa jakim wykazało się Midway.