- Najlepsze gry, które się nie sprzedały
- Shenmue i Shenmue 2
- Planescape: Torment
- Okami
- Psychonauts
- System Shock 2
- Quake Champions
- The Evil Within 2
- Original War
- Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
- Bulletstorm
- Tales from the Borderlands
- Grim Fandango
System Shock 2

- Premiera: 1999
- Gatunek: RPG akcji
- Największe zalety: fabuła, klimat, mechanika walki
System Shock 2 okazał się grą przełomową pod tak wieloma względami, że trudno w kilku zdaniach choćby zarysować jego rewolucyjny potencjał. Połączenie pierwszoosobowego shootera z horrorem nie było jeszcze wtedy branżową normą. A twórcy System Shocka 2 dodali do tego ponadto elementy RGP, cyberpunkowy lore i niebanalną warstwę fabularną.
SHODAN okazała się zaś antagonistką na tyle fascynującą, że niejako wyprzedziła popularność samej gry. Dziś rozpoznają ją nawet gracze, którzy nigdy nie mieli okazji zagrać w oryginalnego System Shocka. Notorycznie konfabulująca i blefująca sztuczna inteligencja to jednak tylko jedna z zalet tej klimatycznej strzelanki, w którą niedawno mieliśmy okazję zagrać w całkiem przyzwoitym remasterze.
Tymczasem w kwietniu 2000 roku sprzedaż nie przekroczyła nawet 60 tysięcy kopii! A przecież w tym samym czasie produkcja Josha Randalla zdobyła aż siedem tytułów gry roku i mnóstwo mniejszych wyróżnień. Jak to możliwe? Bardzo prawdopodobne, że graczy zniechęciły rotacje w zespole pracującym nad System Shockiem 2 i pojawiające się nierzadko w pierwszej wersji bugi. W tym przypadku jednak wysoka jakość gry przełożyła się ostatecznie na komercyjny sukces. Przynajmniej w pewnym sensie. Doskonały wynik finansowy uzyskały bowiem kolejne BioShocki – duchowi spadkobiercy SS2.
