Zapowiedziano Achron - RTS-a z funkcją kontroli czasu

Achron – nie mylić z legendarnym Archonem – ma być grą, dzięki której na nowo odkryjemy gatunek strategii czasu rzeczywistego. Według twórców ze studia Hazardous Software dokona tego przede wszystkim poprzez wykorzystanie zaawansowanej funkcji podróży w czasie.

Piotr Doroń

Achron – nie mylić z legendarnym Archonem – ma być grą, dzięki której na nowo odkryjemy gatunek strategii czasu rzeczywistego. Według twórców ze studia Hazardous Software dokona tego przede wszystkim poprzez wykorzystanie zaawansowanej funkcji podróży w czasie.

Futurystyczny świat gry funkcjonować ma w oparciu o tzw. chronoporty. To właśnie one będą urządzeniami zapewniającymi graczowi pełny nadzór nad czasem. W związku z obecnością tego mechanizmu rozgrywka będzie wymagać od nas zupełnie innego podejścia do tematu strategii czasu rzeczywistego. Realizacja standardowych ruchów, charakterystycznych dla RTS-ów, będzie oczywiście pożądana, jednakże efektywność takich akcji nie będzie 100-procentowa. Najwięcej zyskamy bowiem poprzez wykorzystywanie funkcji ingerowania w czas, a dokładnie rzecz ujmując – przenoszenia się w przeszłość i wykorzystywania tej przewagi do modyfikowania teraźniejszości.

Najczęściej będziemy jej używać oczywiście w walce. Twórcy jako przykład podają nieoczekiwany atak wroga, którego będzie można uniknąć, a przynajmniej ograniczyć jego skutki, poznając decyzję wrogiej armii, cofając się w czasie i wysyłając naprzeciw adwersarzom oddział żołnierzy, zanim sterowana przez komputer armia podejmie nawet decyzję o natarciu. Kilka przykładowych zastosowań funkcji kontroli czasu możemy podejrzeć na łamach oficjalnego serwisu internetowego poświęconego Achron. Zaprezentowana tam rozgrywka pochodzi jednak z bardzo wczesnej wersji gry, stąd m.in. niemal zupełny brak grafiki, a także bardzo prototypowe przedstawienie ikon i wskaźników.

Achron będzie oferować zarówno rozbudowany tryb dla pojedynczego gracza, w tym kampanię, jak i sieciową opcję rozgrywki wieloosobowej. W grze zawarte zostaną także nowoczesne schematy zarządzania armią, spośród których ciekawie zapowiada się przede wszystkim hierarchiczny system komend (w obliczu podróży w czasie możliwość zaplanowania wielu kolejnych ruchów wydaje się szczególnie wymagana). Czas będziemy kontrolować za pomocą przejrzystej osi, na której zaznaczane mają być wszystkie podejmowane przez nas decyzje.

Fabuła gry opowiadać będzie historię nieudanej kolonizacji pewnej odległej galaktyki. Achron zostanie wydany wyłącznie w wersji na komputery osobiste. W chwili obecnej nie znamy daty premiery gry.

Achron

Achron

PC
po premierze

Data wydania: 29 sierpnia 2011

Informacje o Grze
4.3

Gracze

6.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-03-28
19:49

zanonimizowany407138 Konsul

zapowiedz jak zwykle: cut, mniut i orzeszki. a wyjdzie to co zwykle;]

Komentarz: zanonimizowany407138
2009-03-28
20:58

Jerzu175 Generał

przyznam ze bardzo ciekawy pomysl ;P

Komentarz: Jerzu175
2009-03-28
22:26

ROJO. Senator

ROJO.
😜

Extra, jak gra mi się nie spodoba, cofnę się w czasie do momentu w którym chwyciłem po pudełko w sklepie :)

Komentarz: ROJO.
2009-03-30
15:08

Maxs Pretorianin

szkoda ze nie jakis remake klasycznego archona :)

Komentarz: Maxs
2009-03-30
15:13

LordVader1 Generał

Chyba nie było gry RTS z możliwością cofania czasu. Jednak bardzo ważne pytanie co z MP pozostanie pewnie bez odpowiedzi do premiery.

Komentarz: LordVader1

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl