Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 marca 2009, 14:45

autor: Piotr Doroń

Zapowiedziano Achron - RTS-a z funkcją kontroli czasu

Achron – nie mylić z legendarnym Archonem – ma być grą, dzięki której na nowo odkryjemy gatunek strategii czasu rzeczywistego. Według twórców ze studia Hazardous Software dokona tego przede wszystkim poprzez wykorzystanie zaawansowanej funkcji podróży w czasie.

Achron – nie mylić z legendarnym Archonem – ma być grą, dzięki której na nowo odkryjemy gatunek strategii czasu rzeczywistego. Według twórców ze studia Hazardous Software dokona tego przede wszystkim poprzez wykorzystanie zaawansowanej funkcji podróży w czasie.

Futurystyczny świat gry funkcjonować ma w oparciu o tzw. chronoporty. To właśnie one będą urządzeniami zapewniającymi graczowi pełny nadzór nad czasem. W związku z obecnością tego mechanizmu rozgrywka będzie wymagać od nas zupełnie innego podejścia do tematu strategii czasu rzeczywistego. Realizacja standardowych ruchów, charakterystycznych dla RTS-ów, będzie oczywiście pożądana, jednakże efektywność takich akcji nie będzie 100-procentowa. Najwięcej zyskamy bowiem poprzez wykorzystywanie funkcji ingerowania w czas, a dokładnie rzecz ujmując – przenoszenia się w przeszłość i wykorzystywania tej przewagi do modyfikowania teraźniejszości.

Najczęściej będziemy jej używać oczywiście w walce. Twórcy jako przykład podają nieoczekiwany atak wroga, którego będzie można uniknąć, a przynajmniej ograniczyć jego skutki, poznając decyzję wrogiej armii, cofając się w czasie i wysyłając naprzeciw adwersarzom oddział żołnierzy, zanim sterowana przez komputer armia podejmie nawet decyzję o natarciu. Kilka przykładowych zastosowań funkcji kontroli czasu możemy podejrzeć na łamach oficjalnego serwisu internetowego poświęconego Achron. Zaprezentowana tam rozgrywka pochodzi jednak z bardzo wczesnej wersji gry, stąd m.in. niemal zupełny brak grafiki, a także bardzo prototypowe przedstawienie ikon i wskaźników.

Achron będzie oferować zarówno rozbudowany tryb dla pojedynczego gracza, w tym kampanię, jak i sieciową opcję rozgrywki wieloosobowej. W grze zawarte zostaną także nowoczesne schematy zarządzania armią, spośród których ciekawie zapowiada się przede wszystkim hierarchiczny system komend (w obliczu podróży w czasie możliwość zaplanowania wielu kolejnych ruchów wydaje się szczególnie wymagana). Czas będziemy kontrolować za pomocą przejrzystej osi, na której zaznaczane mają być wszystkie podejmowane przez nas decyzje.

Fabuła gry opowiadać będzie historię nieudanej kolonizacji pewnej odległej galaktyki. Achron zostanie wydany wyłącznie w wersji na komputery osobiste. W chwili obecnej nie znamy daty premiery gry.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej