Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 kwietnia 2003, 12:44

autor: Radosław Grabowski

Zamieszanie wokół atomowego "Księcia", czyli kod źródłowy i inne atrakcje

Wczoraj w najróżniejszych miejscach globalnej Sieci przewijały się dwa newsy, dotyczące gry Duke Nukem 3D, która po raz pierwszy trafiła na sklepowe półki przed siedmioma laty. Jednakże tylko jedna z opublikowanych wiadomości była prawdziwa.

Wczoraj w najróżniejszych miejscach globalnej Sieci przewijały się dwa newsy, dotyczące gry Duke Nukem 3D, która po raz pierwszy trafiła na sklepowe półki przed siedmioma laty. Jednakże tylko jedna z opublikowanych wiadomości była prawdziwa.

Mowa tu o udostępnieniu szerokiemu gronu odbiorców (w oparciu o zasady licencji GPL) kodu źródłowego trójwymiarowej edycji przygód popularnego „Księcia”. W ten sposób firma 3D Realms stworzyła swoiste pole do popisu dla wszelkich programistów-amatorów. Specjalne archiwum o wielkości 3,8 MB można pobrać z naszego działu Pliki.

Natomiast informacją fałszywą była rzekoma premiera kolejnego patcha, aktualizującego produkt do wersji 1.6f. Owa „łata” miała wprowadzać w aplikacji m.in. wsparcie dla nowych systemów operacyjnych (Windows 3.1 i DOS 6.2) oraz dodatkowe komendy – oto ich przykładowe warianty:

  • letstryquake (ukatywnienie engine Quake)
  • yeabutunreallooksgreat (ukatywnienie engine Unreal)
  • whataboutkarma (ukatywnienie engine Karma)
  • cateishot (ukatywnienie engine LithTech)
  • takesomekreed (ukatywnienie engine X-Tend)
  • ithinkimgonnacry (ukatywnienie engine Cry)
  • werenevergonnamakeit (powrót do engine Duke)
  • daikatana (zawieszenie gry)

Więcej informacji: http://www.3drealms.com/