Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 24 stycznia 2007, 11:43

Wyniki finansowe i plany na przyszłość koncernu Ubisoft

Raporty finansowane publikowane co kilka miesięcy przez gigantów branży elektronicznej rozrywki, nie tylko informują nas o aktualnej kondycji finansowej danej firmy, ale dostarczają również interesujących wieści dotyczących jej planów na przyszłość. Tak właśnie jest w przypadku koncernu Ubisoft, który ujawnił wczoraj sprawozdanie podsumowujące trzeci kwartał aktualnego roku fiskalnego.

Raporty finansowane publikowane co kilka miesięcy przez gigantów branży elektronicznej rozrywki, nie tylko informują nas o aktualnej kondycji finansowej danej firmy, ale dostarczają również interesujących wieści dotyczących jej planów na przyszłość. Tak właśnie jest w przypadku koncernu Ubisoft, który ujawnił wczoraj sprawozdanie podsumowujące trzeci kwartał aktualnego roku fiskalnego (od 1 września do 31 grudnia 2006 roku).

Zacznijmy od pieniędzy. W trzecim kwartale Ubisoft uzyskał przychód w wysokości 311 milionów euro, co daje 24% wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Tak dobre wyniki koncern zawdzięcza głównie tytułom opublikowanym w ostatnich miesiącach ubiegłego roku kalendarzowego: Tom Clancy’s Rainbow Six, Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent i Red Steel. Warto w tym miejscu podkreślić, że najlepiej sprzedają się tytuły przeznaczone na konsole nowej generacji. Aż 63% wszystkich gier Ubisoftu, które znalazły nabywców w trzecim kwartale fiskalnym, kupili użytkownicy urządzeń Nintendo Wii, Xbox 360 i PlayStation 3 (rok wcześniej było to zaledwie 18%).

Jak już wspomniałem na wstępie, raport zawiera również informacje dotyczące planów firmy Ubisoft na czwarty kwartał roku fiskalnego. Wiadomo już, że opóźnienie zaliczyła gra Haze, a także trzy, bliżej nieokreślone produkcje na konsolę Nintendo Wii. Program studia Free Radical Design zadebiutuje najwcześniej w kwietniu.

Poniżej znajdziecie plan wydawniczy na czwarty kwartał roku fiskalnego, który kończy się 31 marca:

  • Asphalt 2 – PSP;
  • Blazing Angels: Squadrons of WWII – Wii;
  • Blazing Angels: Secret Missions – 360, PC;
  • Dogz 2 – GBA;
  • Driver: Parallel Lines – Wii, PC;
  • Driver 76 – PSP;
  • Enchanted Arms – PS3;
  • Final Fantasy XII – PS2 (Europa);
  • IL-2 Sturmovik: 1946 – PC;
  • Mind Quiz – NDS;
  • Prince of Persia: Rival Swords – Wii, PSP;
  • Resident Evil 4 – PC;
  • Rocky Balboa – PSP;
  • Silent Hunter 4 – PC;
  • Teenage Mutant Ninja Turtles – PS2, Wii, 360, NDS, PSP, GCN, GBA, PC;
  • The Settlers 2: 10th Anniversary – NDS;
  • Tom Clancy ‘s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 – 360, PC, PSP;
  • Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas – PS3, PSP;
  • Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent – PS3.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej