Wyniki finansowe i plany na przyszłość koncernu Ubisoft

Raporty finansowane publikowane co kilka miesięcy przez gigantów branży elektronicznej rozrywki, nie tylko informują nas o aktualnej kondycji finansowej danej firmy, ale dostarczają również interesujących wieści dotyczących jej planów na przyszłość. Tak właśnie jest w przypadku koncernu Ubisoft, który ujawnił wczoraj sprawozdanie podsumowujące trzeci kwartał aktualnego roku fiskalnego.

Krystian Smoszna

9

Raporty finansowane publikowane co kilka miesięcy przez gigantów branży elektronicznej rozrywki, nie tylko informują nas o aktualnej kondycji finansowej danej firmy, ale dostarczają również interesujących wieści dotyczących jej planów na przyszłość. Tak właśnie jest w przypadku koncernu Ubisoft, który ujawnił wczoraj sprawozdanie podsumowujące trzeci kwartał aktualnego roku fiskalnego (od 1 września do 31 grudnia 2006 roku).

Zacznijmy od pieniędzy. W trzecim kwartale Ubisoft uzyskał przychód w wysokości 311 milionów euro, co daje 24% wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Tak dobre wyniki koncern zawdzięcza głównie tytułom opublikowanym w ostatnich miesiącach ubiegłego roku kalendarzowego: Tom Clancy’s Rainbow Six, Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent i Red Steel. Warto w tym miejscu podkreślić, że najlepiej sprzedają się tytuły przeznaczone na konsole nowej generacji. Aż 63% wszystkich gier Ubisoftu, które znalazły nabywców w trzecim kwartale fiskalnym, kupili użytkownicy urządzeń Nintendo Wii, Xbox 360 i PlayStation 3 (rok wcześniej było to zaledwie 18%).

Jak już wspomniałem na wstępie, raport zawiera również informacje dotyczące planów firmy Ubisoft na czwarty kwartał roku fiskalnego. Wiadomo już, że opóźnienie zaliczyła gra Haze, a także trzy, bliżej nieokreślone produkcje na konsolę Nintendo Wii. Program studia Free Radical Design zadebiutuje najwcześniej w kwietniu.

Poniżej znajdziecie plan wydawniczy na czwarty kwartał roku fiskalnego, który kończy się 31 marca:

  • Asphalt 2 – PSP;
  • Blazing Angels: Squadrons of WWII – Wii;
  • Blazing Angels: Secret Missions – 360, PC;
  • Dogz 2 – GBA;
  • Driver: Parallel Lines – Wii, PC;
  • Driver 76 – PSP;
  • Enchanted Arms – PS3;
  • Final Fantasy XII – PS2 (Europa);
  • IL-2 Sturmovik: 1946 – PC;
  • Mind Quiz – NDS;
  • Prince of Persia: Rival Swords – Wii, PSP;
  • Resident Evil 4 – PC;
  • Rocky Balboa – PSP;
  • Silent Hunter 4 – PC;
  • Teenage Mutant Ninja Turtles – PS2, Wii, 360, NDS, PSP, GCN, GBA, PC;
  • The Settlers 2: 10th Anniversary – NDS;
  • Tom Clancy ‘s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 – 360, PC, PSP;
  • Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas – PS3, PSP;
  • Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent – PS3.

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Nominacje do "Oscarów" branży gier ogłoszone

Następny
Nominacje do "Oscarów" branży gier ogłoszone

The Incredible Machine powraca

Poprzedni
The Incredible Machine powraca

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl