Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 czerwca 2007, 11:47

autor: Bartłomiej Kossakowski

Wymyśl grę, a oni ją za Ciebie zrobią

Nowy konkurs zorganizowany przez Doritos daje szansę na spełnienie Waszych marzeń. Trzeba wymyślić grę, a opłacone przez firmę studio deweloperskie ją dla Was stworzy!

Wielu z Was zapewne miało kiedyś pomysł na grę. Wybraliście gatunek, opracowaliście w głowie zarys fabuły, mieliście pomysły na wygląd rozgrywki i stylistykę, w jakiej utrzymana będzie oprawa wizualna. Niestety, na pomyśle pewnie się skończyło – wszakże mało który gracz dysponuje odpowiednim kapitałem, by wynająć ekipę do stworzenia swej wymarzonej gry, nie ma też osób na tyle zdolnych i pracowitych, by zrobić to w pojedynkę. Nowy konkurs zorganizowany przez Doritos daje szansę na spełnienie Waszych marzeń. Trzeba wymyślić grę, a opłacone przez firmę studio deweloperskie ją dla Was stworzy! Oczywiście, jest tu pewien haczyk…

Wymyśl grę, a oni ją za Ciebie zrobią - ilustracja #1

 

Zasady odbywającego się pod hasłem „You dream it. We build it” konkursu Unlock Xbox są bardzo proste. Spośród zgłoszonych przez graczy pomysłów na grę specjalne jury wybierze pięć najlepszych i na ich podstawie powstaną wersje demonstracyjne gier, przeznaczone dla konsoli Xbox 360. Odbędą się publiczne beta testy wszystkich tytułów i to gracze, głosując na oficjalnej stronie konkursu, wybiorą najlepszy z nich.

Prace można zgłaszać od 21 czerwca, finalistów poznamy 20 sierpnia, publiczne testy rozpoczną się 29 października (w sumie deweloperzy nie dostali więc wiele czasu na opracowanie gier), a zwycięzca zostanie ogłoszony światu 19 listopada. W ciągu kilkunastu tygodni jego gra dołączy do pozycji dostępnych w ramach usługi Xbox Live Arcade.

Niestety, wszystko nie wygląda tak różowo, jak mogłoby się wydawać. Po pierwsze, krótki termin na opracowanie tytułów i fakt, że przedstawiciele Doritos nie podali nawet nazwy studia deweloperskiego, które zajmie się grami, nie nastraja optymistycznie i ciężko uwierzyć, że powstanie coś więcej niż proste zręcznościówki. „Liczy się pomysł!” – ktoś może powiedzieć. Owszem, ale niestety nie pomysł made in Poland. Regulamin konkursu mówi wyraźnie, że w zawodach mogą brać udział wyłącznie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Na koniec zostawiliśmy najgorszą wiadomość: gra musi być zainspirowana produktami sponsora (czyli Doritos) i w jakiś sposób do nich nawiązywać. A firma ta, jeśli jeszcze nie wiecie, produkuje chipsy.

A mogło być tak pięknie.