Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2010, 10:29

autor: Adrian Werner

W Guild Wars 2 na graczy czekają bójki, festyny, instrumenty muzyczne i inne tego typu atrakcje

Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu. Twórcy gry starają się podtrzymać zainteresowanie fanów poprzez regularne ujawnianie kolejnych konkretów na temat swojej produkcji. Dzięki najnowszemu artykułowi na serwisie IGN dowiedzieliśmy się m.in., że w grze znajdzie się wiele sympatycznych mini-gierek, które pozwolą odpocząć od ciągłego tępienia potworów.

Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu. Twórcy gry starają się podtrzymać zainteresowanie fanów poprzez regularne ujawnianie kolejnych konkretów na temat swojej produkcji. Dzięki najnowszemu artykułowi na serwisie IGN dowiedzieliśmy się m.in., że w grze znajdzie się wiele sympatycznych mini-gierek, które pozwolą odpocząć od ciągłego tępienia potworów.

 

W Guild Wars 2 na graczy czekają bójki, festyny, instrumenty muzyczne i inne tego typu atrakcje - ilustracja #1

Podczas gry otrzymamy okazję wzięcia udziału w festynach.

 

W Guild Wars 2 poza trybem fabularnym i rozbudowanymi zadaniami pobocznymi znajdą się również małe, niezobowiązujące aktywności, które nie wpłyną na kształt całego świata, ani nawet na rozwój naszych postaci. Zamieszczone zostaną jedynie po to, by dać graczom chwilę oddechu pomiędzy zarzynaniem hord potworów i wypełnianiem kolejnych misji. Wśród takich aktywności znajdą się m.in. bójki w karczmach, podczas których pozbawieni zostaniemy całego uzbrojenia i jako oręż posłuży nam jedynie to, co będziemy mieć akurat pod ręką. Akcje typu walenie wroga po głowie kuflem czy plucie mu twarz wstępnie przetrawionym piwem będą tu na porządku dziennym.

Inną atrakcją będzie strzelnica, choć tutaj twórcy nie chcieli zdradzić, czy celowanie będzie wyglądać tak jak podczas normalnych potyczek, czy też zastosowane zostaną rozwiązania typowe dla gier akcji. Oczywiście, aktywności nie ograniczą się jedynie do różnorodnych przejawów przemocy, ale również pozwolą m.in. zagrać na instrumentach muzycznych. Wszystkie te przyjemne czynności nie wpłyną, co prawda na charakterystyki naszej postaci, ale i tak zostaniemy za nie w jakiś sposób nagrodzeni np. przez otrzymanie specjalnych skórek modyfikujących wygląd przedmiotów. Ponadto, bohaterowie niezależni będą żywo reagowali na nasze dokonania. Mogą np. pamiętać, że to akurat my spuściliśmy manto wszystkim oprychom w karczmie. Całkiem prawdopodobne również, że sukcesy w przeróżnych aktywnościach tego typu skutkować będą zdobyciem odpowiednich Osiągnięć.

 

W Guild Wars 2 na graczy czekają bójki, festyny, instrumenty muzyczne i inne tego typu atrakcje - ilustracja #2

Artwork z projektem strzelnicy.

 

Inną naturę mają tzw. Wyczyny (ang. Feats). Stawiać one będą przed graczem niewielkie zadania (np. „zabij dzisiaj dziesięciu wrogów), których wypełnienie zaowocuje dodatkowymi punktami doświadczenia. Wyczyny mają być wielostopniowe i każdy kolejny poziom będzie trudniejszy do poprzedniego. Posługując się użytym już przykładem, gra może potem wymagać od nas pozbawienia życia 100 nieprzyjaciół, albo żądać ubicia odpowiednich ilości konkretnego typu przeciwników. Na wypełnienie zadania otrzymamy ograniczony czas, gdyż postępy w konkretnym Wyczynie będą codziennie resetowane.

Kolejnym nowym aspektem opisującym nasza postać ma być Osobowość (ang. Personality), która zastąpi znaną z poprzedniej części Dyplomację. Cecha ta kształtowana będzie przez to, jak traktujemy bohaterów niezależnych, w jakie interakcje z nimi wchodzimy itd. Osobowość ma mieć bezpośrednie przełożenie na możliwości naszego herosa. Przykładowo, będąc „twardzielem”, uzyskamy opcję zastraszania bohaterów niezależnych, podczas gdy jako osoba honorowa może nam się udać przekonać ich do pomocy słowami. Znaczne usprawnienia czekają też mapy, których funkcjonalność zaprojektowana zostanie na modłę Google Maps.

 

W Guild Wars 2 na graczy czekają bójki, festyny, instrumenty muzyczne i inne tego typu atrakcje - ilustracja #3

 

Premierę Guild Wars 2 zaplanowano dopiero na następny rok, jednak na tegorocznym Gamescom ma być dostępna grywalna wersja, wiec na pewno czeka nas wysyp nowych informacji i materiałów z tej gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej