Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 marca 2011, 14:32

autor: Adrian Werner

Twórcy serii Divinity pracują nad dwoma nowymi projektami

Mamy dobre wieści dla miłośników europejskich gier roleplaying. Znane z cyklu Divinity studio Larian pochwaliło się, że ma w produkcji dwa całkiem nowe projekty.

Mamy dobre wieści dla miłośników europejskich gier roleplaying. Znane z cyklu Divinity studio Larian pochwaliło się, że ma w produkcji dwa całkiem nowe projekty.

Twórcy serii Divinity pracują nad dwoma nowymi projektami - ilustracja #1

Divinity II: Ego Draconis

Zespołowi udało się pozyskać środki na produkcję obu tytułów i tegoroczne Games Developers Conference stało się okazją do pokazywania ich potencjalnym wydawcom. Oba projekty należą naturalnie do gatunku RPG. Pierwszy z nich pojawił się na GDC we wczesnej, choć grywalnej formie, a drugi jako materiał video. Niestety żaden nie był dostępny dla oczu szerokiej publiczności. Priorytetem dla Larian jest, by kolejne projekty ukazywały się jednocześnie na całym świecie. Divinity II: Ego Draconis wypuszczone zostało w Stanach Zjednoczonych prawie pół roku po europejskiej premierze i w przyszłości studio chce uniknąć powtórki takiej sytuacji.

Spokojni o swoją przyszłość finansową twórcy wykorzystali tegoroczne Games Developers Conference by zaprezentować wydawcom swój pomysł na trzeci, znacznie bardziej ambitny projekt. Autorzy Divinity II przekonują, że ich ostatnia produkcja prezentowała się bardzo dobrze, pomimo tego, że została zrobiona za ułamek sumy, którą na tego typu gry wydają inne studia. Dlatego jeśli Larian otrzymałoby budżet podobny do największych firm branży, to mogłoby stworzyć coś prawdziwie wyjątkowego.

Ten trzeci projekt byłby znacznie droższy niż wszystko, nad czym wcześniej pracował ten zespół, więc nie dziwi to, że na razie nie udało się znaleźć inwestora chętnego go sfinansować. Zaskakujące jest jednak, że według ludzi z Larian sporo wydawców jest wręcz uczulonych na gry RPG. W praktyce jedyne firmy gotowe wyłożyć pieniądze na takie produkcje to te, które wcześniej sporo zarobiły na innych tytułach z tego gatunku. Pozostali wydawcy nie są raczej zainteresowani spróbowaniem swoich sił na tym polu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej