Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCX360
Okładka Divinity II: Ego Draconis (PC)

Divinity II: Ego Draconis

Kolejna odsłona cyklu gier cRPG zespołu Larian Studios, stanowiąca kontynuację powstałych w latach 2002-2004 Divine Divinity oraz Beyond Divinity. Akcja Divinity II: Ego Draconis rozgrywa się w fantastycznej krainie Rivellon, ok.

RPG | TPP | fantasy | RPG akcji

Okładka Divinity II: Ego Draconis (PC)

data premiery gry:

24lip2009

PC

2paź2009

X360

Divinity II: Ego Draconis to kolejna odsłona serii gier cRPG, wyprodukowanych w latach 2002 i 2004 przez zespół Larian Studios. W odróżnieniu od Divine Divinity oraz Beyond Divinity, opisywany tytuł przedstawiony został w całkowicie trójwymiarowej oprawie i oprócz komputerów osobistych odwiedził także platformę Xbox 360.

Divinity II: Ego Draconis opowiada historię, która na powrót przenosi nas do krainy Rivellon, do okresu na 50 do 100 lat po wydarzeniach znanych z Beyond Divinity. W grze wcielamy się w pogromcę smoków, który wraz z biegiem wydarzeń zostając Dragon Knight sam jest w stanie przemienić się w smoka. W smoczej postaci możemy latać, a także wykorzystywać nowe umiejętności.

Bohater gry decyduje się na wyprawę w najodleglejsze rejony magicznego świata fantasy, który wyglądem nasuwa skojarzenia ze Średniowieczem (masywne budowle), jednak o jego wyjątkowości świadczy obecność całej gamy potworów (goblinów, zjaw czy skrzydlatych, piekielnych istot) oraz klimatyczna ścieżka dźwiękowa, skomponowana przez Kirilla Pokrovsky’ego, autora muzyki do wcześniejszych produkcji Larian Studios.

Kluczowa dla rozwoju akcji walka z przeciwnikami wymaga umiejętności posługiwania się bronią białą (mieczami, toporami), łukami oraz zaklęciami. Starcia z oponentami nie są jednak jedynym elementem Ego Draconis. Spora część rozgrywki opiera się na dialogach z napotkanymi postaciami oraz wykonywaniu misji pobocznych. Rozbudowane wątki fabularne i drzewko questów to mocna strona gry. Niektóre z zadań nie wymagają używania przemocy – przykładowo: otrzymując zlecenie, jakim jest dostarczenie listu niewiernej małżonki do jej kochanka, możemy zdecydować, czy zrobimy to, o co prosiła czy też zniszczymy wiadomość, lub co gorsza dostarczymy ją zdradzanemu mężowi. Nasze wybory wpływają na kształt fabuły i definiują sposób, w jaki postrzegają nas inni bohaterowie. Dobre relacje z przedstawicielami poszczególnych zawodów (np. z kowalem) pozwalają negocjować korzystne ceny towarów i tym samym taniej wyposażyć naszego bohatera w przedmioty, które pomogą mu dojść do finału całej przygody.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,3 / 10 na podstawie 1500 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,4 / 10 na podstawie 338 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,99 PLN

Gry podobne do Divinity II: Ego Draconis

Klasyfikacja PEGI Divinity II: Ego Draconis

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Divinity II: Ego Draconis

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 9 GB HDD, Windows XP/Vista

Divinity II: Ego Draconis - recenzja gry
Divinity II: Ego Draconis - recenzja gry

Recenzja 26 października 2009, 13:05

Wisienką na torcie wśród umiejętności jest czytanie w myślach. Taką zdolność posiada każdy Pogromca Smoków. To jeden z najlepszych pomysłów w całej grze. Kto nie chciałby w końcu poznać myśli osoby, z którą rozmawia. Rozwiązane jest to w ten sposób, że wejście do cudzej głowy kosztuje określoną ilość punktów doświadczenia. Aby dowiedzieć się, co myśli nierozgarnięta dziewka z miasteczka, trzeba poświęcić tylko trochę doświadczenia, ale też uzyskana w ten sposób wiadomość o tym, że jej znajoma farbuje włosy na blond nie okaże się zbyt użyteczna. Natomiast przebicie się przez bariery umysłowe kogoś o wielkiej inteligencji jest bardzo kosztowne, ale nagroda prawdopodobnie (zdarzają się wyjątki) w zupełności wyrówna straty. Podam jeden przykład. W pewnej bibliotece spotykamy ducha. Po oddaniu dosyć dużej ilości doświadczenia wyczytujemy z jego myśli informacje o starożytnym języku, którego możemy później użyć, aby rozszyfrować księgę zawierającą wiedzę, dzięki której podwyższymy własne statystyki.

PC
X360