Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wyniki finansowe - sprzęt i technologie (7)

Premiery The Last of Us 2 i Valorant pobiły rekordy
Premiery The Last of Us 2 i Valorant pobiły rekordy

Adrian Werner, 23 lipca 2020, 12:33

Nowy raport SuperData zdradza, że czerwiec na rynku cyfrowym należał do gier The Last of Us 2 oraz Valorant. Pierwsza osiągnęła rekordowe wyniki dla exclusive’a na PS4, a druga zaliczyła najlepszy pecetowy debiut w kategorii free-to-play.

Rośnie siła Assassin’s Creed - rekordowy kwartał Ubisoftu
Rośnie siła Assassin’s Creed - rekordowy kwartał Ubisoftu

Jakub Błażewicz, 23 lipca 2020, 11:25

Firma Ubisoft opublikowała raport finansowy za okres od kwietnia do czerwca. Minione trzy miesiące okazały się rekordowe dla wydawcy, m.in. za sprawą świetnych wyników serii Assassin's Creed i Just Dance. Spółka przybliżyła też zmiany związane z niedawnymi oskarżeniami o molestowanie i dyskryminację w firmie.

Pandemia pomaga branży gier video; rekordowe wyniki w USA
Pandemia pomaga branży gier video; rekordowe wyniki w USA

Karol Laska, 18 lipca 2020, 12:43

Rok 2020 zapowiada się na najbardziej dochodowy okres dla branży gier wideo w ciągu ostatniej dekady. Powodem takiego obrotu spraw może być domowa izolacja spowodowana pandemią koronawirusa.

Capcom sprzedaje cyfrowo już 80% gier
Capcom sprzedaje cyfrowo już 80% gier

Adrian Werner, 10 lipca 2020, 12:51

Już 80% gier z logo firmy Capcom kupowane jest cyfrowo, w czym duża zasługa Monster Hunter: World - Iceborne. Wydawca chce jeszcze poprawić ten wynik, ale nie zamierza porzucać pudełek.

Sony zainwestowało w Epic Games setki milionów dolarów
Sony zainwestowało w Epic Games setki milionów dolarów

Adrian Werner, 10 lipca 2020, 09:43

Firma Sony za ćwierć miliarda dolarów kupiła mniejszościowy pakiet udziałów w Epic Games. Ma to pomóc w zacieśnieniu współpracy obu przedsiębiorstw, ale nie ma mowy o żadnych umowach na wyłączność.

Pandemia napędza rynek; PC Master Race rośnie w siłę
Pandemia napędza rynek; PC Master Race rośnie w siłę

Bartosz Świątek, 9 lipca 2020, 14:40

Według analityków firmy Jon Peddie Research pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 doprowadziła do dużego wzrostu zainteresowania sprzętem komputerowym. Dynamicznie rośnie sprzedaż wszelkiego rodzaju podzespołów, a także liczba graczy pecetowych. Do końca roku rynek podzespołów PC może być warty blisko 40 mld dolarów.

Pokémon GO idzie na rekord; gra zarabia coraz więcej
Pokémon GO idzie na rekord; gra zarabia coraz więcej

Adrian Werner, 7 lipca 2020, 11:22

Powszechny szał na Pokemon GO należy już do przeszłości, ale gra zarabia coraz lepiej. Przychody przekroczyły 3,6 mld dolarów, a pierwsze półrocze 2020 było rekordowe.

Tesla warta więcej niż Toyota i Disney
Tesla warta więcej niż Toyota i Disney

Mikołaj Łaszkiewicz, 3 lipca 2020, 11:55

Kapitalizacja rynkowa Tesli osiągnęła wartość 210 miliardów dolarów. Specjaliści zastanawiają się, czy to nie wielka bańka spekulacyjna.

Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation
Xbox pośród 100 najcenniejszych marek świata; dziwi brak Sony i PlayStation

Bartosz Świątek, 1 lipca 2020, 11:38

Xbox znalazł się na 65. miejscu w rankingu BrandZ Global Top 100, prezentującym sto najcenniejszych marek na świecie. Co ciekawe, w zestawieniu nie figuruje konkurencyjne PlayStation.

Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan

Adrian Werner, 26 czerwca 2020, 10:22

Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.

Minecraft Dungeons największym debiutem maja
Minecraft Dungeons największym debiutem maja

Adrian Werner, 23 czerwca 2020, 09:54

Minecraft Dungeons okazało się najlepszym cyfrowym debiutem maja. Ponadto wielkimi sukcesami okazały się promocje w Epic Games Store pozwalające za darmo zdobyć pełne wersje GTA 5 oraz Civilization 6. Obie gry zanotowały duży wzrost nie tylko liczby użytkowników, ale również przychodów.

PUBG Mobile wciąż zarabia masę pieniędzy
PUBG Mobile wciąż zarabia masę pieniędzy

Miłosz Szubert, 10 czerwca 2020, 14:55

Grupa analityczna Sensor Tower opublikowała listę najlepiej zarabiających gier mobilnych w maju. Na czele zestawienia znalzło się PUBG Mobile, które w ubiegłym miesiącu zgarnęło 226 milionów dolarów. Poza tym całkiem nieźle poradziło sobie Pokemon GO, które ostatnio nie miało zbyt dobrego okresu.

Elon Musk dostaje gigantyczną wypłatę, Tesla ma świetną passę
Elon Musk dostaje gigantyczną wypłatę, Tesla ma świetną passę

Bartosz Świątek, 29 maja 2020, 09:19

Miliarder Elon Musk zarobi 770 milionów dolarów dzięki wypełnieniu jednego z warunków jego kontraktu z firmą Tesla. Wynalazca nie otrzymuje od tego koncernu normalnego wynagrodzenia.

50 milionów Wiedźminów w rękach graczy. CD Projekt chwali się wynikami
50 milionów Wiedźminów w rękach graczy. CD Projekt chwali się wynikami

Krystian Pieniążek, 28 maja 2020, 20:24

Grupa CD Projekt opublikowała najnowsze wyniki sprzedaży serii Wiedźmin. Poza tym poinformowano, że pierwszy kwartał 2020 roku był dla firmy rekordowy pod względem przychodów.

Nie tylko CD Projekt – oto pięciu największych producentów gier na GPW
Nie tylko CD Projekt – oto pięciu największych producentów gier na GPW

Bartosz Świątek, 27 maja 2020, 10:11

Portal StockWatch przygotował ciekawe opracowanie traktujące o pięciu największych spółkach gamedevowych na polskiej giełdzie. Niektóre z nich mogą być dla Was pewnym zaskoczeniem.

Kwiecień był rekordowy dla dystrybucji cyfrowej i GTA Online
Kwiecień był rekordowy dla dystrybucji cyfrowej i GTA Online

Adrian Werner, 24 maja 2020, 08:36

Miniony miesiąc okazał się rekordowy dla mikropłatności w Grand Theft Auto Online oraz dla całego rynku cyfrowego. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży takich gier jak Animal Crossing: New Horizons, Final Fantasy VII Remake, Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered czy Resident Evil 3 w dystrybucji elektronicznej.

GTA 5 to nadal żyła złota, Take-Two Interactive planuje nowe gry
GTA 5 to nadal żyła złota, Take-Two Interactive planuje nowe gry

Adrian Werner, 21 maja 2020, 11:51

Firma Take-Two Interactive pochwaliła się imponującymi wynikami sprzedaży gier Grand Theft Auto 5, Red Dead Redemption 2, Borderlands 3 oraz Mafia 3. Ujawniono również, że wydawca ma w planach 93 nowe gry.

Frontier pokazuje, że tycoony jeszcze nie umarły
Frontier pokazuje, że tycoony jeszcze nie umarły

Jakub Błażewicz, 21 maja 2020, 08:31

Studio Frontier Developments udostępniło raport podsumowujący 2020 rok fiskalny. Firma pochwaliła się znakomitą sprzedażą m.in. Elite: Dangerous, Planet Zoo i Jurassic Park: Evolution oraz świetnymi wynikami finansowymi.

Założyciele Rockstar Games wśród najbogatszych ludzi w Wielkiej Brytanii
Założyciele Rockstar Games wśród najbogatszych ludzi w Wielkiej Brytanii

Krzysztof Kałuziński, 19 maja 2020, 17:29

Właściciele Rockstar Games znów znaleźli się w gronie najbogatszych ludzi w Wielkiej Brytanii. Udostępnienie GTA V za darmo może jeszcze wpłynąć na ich łączny majątek, bo mikrotransakcje z trybu online cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.

60 mln graczy Rainbow Six Siege. The Division 2 odrabia straty
60 mln graczy Rainbow Six Siege. The Division 2 odrabia straty

Adrian Werner, 15 maja 2020, 09:55

Nowy raport finansowy Ubisoftu pokazał, jak dobrym pomysłem jest długoletnie wspieranie gier. Firma pochwaliła się rekordowymi wynikami Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Pomimo słabego startu bardzo dobrze radzi sobie obecnie The Division 2, a Assassin’s Creed: Odyssey zarabia znacznie lepiej niż AC Origins.

Sony - premiera PS5 zgodnie z planem; sprzedaż PS4 osiąga kolejne pułapy
Sony - premiera PS5 zgodnie z planem; sprzedaż PS4 osiąga kolejne pułapy

Paweł Woźniak, 13 maja 2020, 12:32

Sony opublikowało raport finansowy za ostatni rok fiskalny, w którym m.in. zapewniło o tym, że premiera konsoli PlayStation 5 póki co jest niezagrożona. Dowiedzieliśmy się również, że tworzone na nią produkcje uniknęły większych problemów z powodu pandemii koronawirusa oraz poznaliśmy nowe wyniki sprzedaży PS4.

Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami
Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami

Michał Kułakowski, 12 maja 2020, 19:03

Według prognoz na 2020 rok, pandemia nie przeszkodzi dużym wzrostom wartości branży gier, która wygeneruje w tym czasie przychody w wysokości blisko 160 mld dolarów. W tym roku najbardziej urosnąć ma rynek mobilny, który w dużej mierze przyczyni się do tego, że globalna liczba aktywnych graczy przekroczy liczbę 2,7 mld osób.

Resident Evil 3 nie zawodzi. Capcom chwali się sprzedażą gier
Resident Evil 3 nie zawodzi. Capcom chwali się sprzedażą gier

Jakub Błażewicz, 12 maja 2020, 17:30

Firma Capcom podała wyniki sprzedaży swoich gier. Monster Hunter: World pozostaje jego największym hitem, ale Resident Evil 3 również poradziło sobie nie najgorzej.

Nowe Animal Crossing i Pokemon to wielkie światowe hity
Nowe Animal Crossing i Pokemon to wielkie światowe hity

Adrian Werner, 7 maja 2020, 13:18

Firma Nintendo ma powody do zadowolenia. Koncern podał zaktualizowane wyniki sprzedaży konsoli Switch oraz gier na nią. Są one imponujące.

Świetny kwartał dla EA i Activision - gotówka płynęła strumieniami
Świetny kwartał dla EA i Activision - gotówka płynęła strumieniami

Adrian Werner, 6 maja 2020, 11:51

Ukazały się raporty finansowe firm Activision i Electronic Arts. Obie zarabiają doskonale, głównie na dystrybucji cyfrowej, która odpowiada za zdecydowaną większość przychodów obu wydawców.

Google zarobiło na reklamach miliardy w 3 miesiące
Google zarobiło na reklamach miliardy w 3 miesiące

Mateusz Popielak, 29 kwietnia 2020, 12:31

W pierwszym kwartale 2020 roku spółka Alphabet, do której należy m.in. Google, odnotowała wzrost przychodów z tytułu reklam na YouTube. Różnica wynosi ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku.

Nowe procesory Tiger Lake w połowie roku - Intel raportuje
Nowe procesory Tiger Lake w połowie roku - Intel raportuje

Arkadiusz Strzała, 24 kwietnia 2020, 12:04

Intel mimo kryzysu odnosi sukcesy finansowe. Przychody wzrosły o 23% względem analogicznego okresu w roku poprzednim.

Call of Duty pokonane - nowy rekord sprzedaży cyfrowej dla konsol
Call of Duty pokonane - nowy rekord sprzedaży cyfrowej dla konsol

Jakub Błażewicz, 23 kwietnia 2020, 10:30

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport na temat światowej dystrybucji cyfrowej w marcu. Miniony miesiąc okazał się wyjątkowo dobry dla rynku, ze świetnymi wynikami gier Doom Eternal, Half-Life: Alyx oraz Animal Crossing. Ta ostatnia produkcja pobiła rekord sprzedaży cyfrowej w pierwszym miesiącu dla tytułów na konsole, ustanowiony przez Call of Duty: Black Ops IIII.

Netflix jest wart więcej od Disneya,  jest konkretna przyczyna
Netflix jest wart więcej od Disneya, jest konkretna przyczyna

Adrian Werner, 22 kwietnia 2020, 12:38

Wycena giełdowa firmy Netflix przebija tę koncernu Disney. Powodem tego jest wyjątkowo udany pierwszy kwartał roku dla streamingowego giganta.

2019 rok był najlepszym w historii firmy Paradox Interactive
2019 rok był najlepszym w historii firmy Paradox Interactive

Adrian Werner, 18 kwietnia 2020, 11:08

Firma Paradox Interactive udostępniła wyniki finansowe za ubiegły rok. Były one najlepsze w historii wydawcy. Co ciekawe, większość przychodów wygenerowały starsze gry i dodatki do nich, takie jak Hearts of Iron IV.

CD Projekt stawia na różnorodność - 26% zatrudnionych to kobiety; 21% to obcokrajowcy
CD Projekt stawia na różnorodność - 26% zatrudnionych to kobiety; 21% to obcokrajowcy

Paweł Woźniak, 10 kwietnia 2020, 19:39

Z niedawno opublikowanego raportu finansowego CD Projektu można dowiedzieć się m.in. jaki jest udział kobiet i mężczyzn w ogólnym zatrudnieniu firmy, ilu obcokrajowców w niej pracuje czy też poznać średni wiek pracowników.

Sprzedaż Wiedźmina 3 dobija do 30 mln; pudełka w odwrocie
Sprzedaż Wiedźmina 3 dobija do 30 mln; pudełka w odwrocie

Bartosz Świątek, 9 kwietnia 2020, 13:20

Firma CD Projekt upubliczniła raport podsumowujący jej wyniki finansowe w 2019 roku. Dzięki temu poznaliśmy szereg informacji dotyczących m.in. sprzedaży gier polskiego dewelopera na poszczególnych platformach, a także ich popularności w różnych krajach. Dokument podkreśla też olbrzymie znaczenie cyfrowej dystrybucji.

Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku
Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku

Jakub Błażewicz, 9 kwietnia 2020, 11:50

Firma CD Projekt pochwaliła się w niedawnym raporcie wynikami platformy GOG.com. Zdradzono też, że w minionym roku Cyberpunk 2077 był największą produkcją w sklepie pod względem sprzedaży.

Raport CDP 2019 - Wiedźmin 3 na PC sprzedał się lepiej niż na wszystkich konsolach
Raport CDP 2019 - Wiedźmin 3 na PC sprzedał się lepiej niż na wszystkich konsolach

Michał Kułakowski, 8 kwietnia 2020, 21:02

Jak wynika z oficjalnego raportu finansowego, 2019 rok był niezwykle udany dla Grupy CD Projekt, która odnotowała przychody wyższe prawie o połowę niż te uzyskane w poprzednim roku. Wszystko to za sprawą Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu i jego świetnej sprzedaży na pecetach.

Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie
Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie

Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2020, 18:55

Firma Valve podzieliła się wynikami analizy nowych gier na Steamie. Z danych spółki wynika, że w 2019 roku o wiele więcej gier zarobiło ponad 10 tysięcy dolarów. Jednak serwis Ars Technica wskazuje, że jest też druga strona medalu.

CD Projekt wyniesiony na szczyt rankingu firm na polskiej giełdzie
CD Projekt wyniesiony na szczyt rankingu firm na polskiej giełdzie

Paweł Woźniak, 2 kwietnia 2020, 17:35

Obecny kryzys spowodowany pandemią koronawirusa sprawił, że CD Projekt stał się najbardziej wartościową spółką na polskiej giełdzie.

Dystrybucja cyfrowa w lutym - CS:GO z 24 mln graczy
Dystrybucja cyfrowa w lutym - CS:GO z 24 mln graczy

Adrian Werner, 24 marca 2020, 09:19

Firma SuperData udostępniła raport z wynikami dystrybucji cyfrowej za luty tego roku. Counter-Strike: Global Offensive ustanowiło nowy rekord miesięcznej aktywności, a The Sims 4 po raz pierwszy w historii cieszyło się większą popularnością na PlayStation 4 niż na PC.

Świetna sprzedaż DayZ oraz Arma 3 w 2019 roku
Świetna sprzedaż DayZ oraz Arma 3 w 2019 roku

Jakub Błażewicz, 21 marca 2020, 12:40

Studio Bohemia Interactive pochwaliło się wynikami finansowymi za 2019 rok. Czeskiej firmie udało się uzyskać przychód rzędu 68 milionów dolarów, m.in. dzięki wciąż dobrej sprzedaży DayZ oraz Arma III.

Box office w USA z najgorszym wynikiem od 1995 roku
Box office w USA z najgorszym wynikiem od 1995 roku

Adrian Werner, 16 marca 2020, 11:36

Miniony weekend w amerykańskich kinach upłynął w cieniu koronawirusa. Pod względem przychodów ostatni raz tak źle w box office było 25 lat temu, kiedy to zadebiutował film Epidemia z Dustinem Hoffmanem.

Bitcoin leci w dół, ceny najniższe od stycznia
Bitcoin leci w dół, ceny najniższe od stycznia

Bartosz Świątek, 10 marca 2020, 14:13

Bitcoin – jedna z najpopularniejszych kryptowalut na rynku – ostatnio mocno stracił na wartości. W ciągu zaledwie kilku dni kurs spadł aż o 17%. Jedną z przyczyn jest afera związana z piramidą finansową PlusToken. Znaczenie ma także ogólna kondycja rynków.

Epic Games o spadkach przychodów Fortnite - to „niedokładne” dane
Epic Games o spadkach przychodów Fortnite - to „niedokładne” dane

Jakub Błażewicz, 28 lutego 2020, 12:51

Firma Epic Games skrytykowała grupę SuperData za doniesienia na temat przychodów Fortnite. Spółka kwestionuje dane podawane przez analityków, mimo że powoływała się na nie w poprzednim miesiącu.

Roblox to potężna marka, twórcy gry warci 4 mld dolarów
Roblox to potężna marka, twórcy gry warci 4 mld dolarów

Adrian Werner, 27 lutego 2020, 12:39

Dzięki nowej rundzie inwestycji dowiedzieliśmy się, że twórcy gry Roblox są już warci 4 mld dolarów. Ponadto do 115 mln wzrosła liczba miesięcznych użytkowników produkcji.

Dystrybucja cyfrowa w styczniu – Fortnite z najgorszym wynikiem od 2017 roku
Dystrybucja cyfrowa w styczniu – Fortnite z najgorszym wynikiem od 2017 roku

Bartosz Krawcewicz, 22 lutego 2020, 12:58

Firma SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za styczeń tego roku. League of Legends wciąż radzi sobie świetnie. Tego samego nie można powiedzieć o Fortnite, które z miesiąca na miesiąc zarabia coraz mniej.

Wiedźmin 3 zarabia krocie na Steamie; CD Projekt dogania Ubisoft
Wiedźmin 3 zarabia krocie na Steamie; CD Projekt dogania Ubisoft

Krystian Pieniążek, 20 lutego 2020, 19:19

Rekordowa wycena spółki CD Projekt na warszawskiej giełdzie czyni ją drugą co do wielkości firmą z Europy produkującą gry wideo. Poza tym polski wydawca ujawnił, że po przekroczeniu 50 mln dolarów przychodów ze sprzedaży gry Wiedźmin 3 na Steamie spadła prowizja pobierana przez Valve od każdego jej egzemplarza sprzedanego na tej platformie.

CD Projekt jest trzecią największą spółką na warszawskiej giełdzie
CD Projekt jest trzecią największą spółką na warszawskiej giełdzie

Jakub Błażewicz, 19 lutego 2020, 16:47

Firma CD Projekt po raz kolejny osiągnęła rekordową wartość na warszawskiej giełdzie, stając się trzecią najwyżej notowaną spółką. Najwyraźniej Cyberpunk 2077 wciąż rozbudza wyobraźnię nie tylko graczy, ale i inwestorów.

Twórcy Control mają jeszcze jedną niezapowiedzianą grę
Twórcy Control mają jeszcze jedną niezapowiedzianą grę

Jakub Błażewicz, 14 lutego 2020, 16:03

Studio Remedy Entertainment opublikowało podsumowanie 2019 roku. Twórcy Alana Wake'a pochwalili się świetnymi wynikami finansowymi i sukcesem Control, ale napomknęli też, że pracują nad niezapowiedzianą produkcją.

W 2019 Steam 44 razy walczył z hejtem w recenzjach
W 2019 Steam 44 razy walczył z hejtem w recenzjach

Jakub Błażewicz, 7 lutego 2020, 13:13

Firma Valve opublikowała podsumowanie 2019 roku na Steamie. Oprócz danych odnośnie popularności platformy i nowych funkcji spółka zdradziła, ile razy była zmuszona interweniować w związku z tzw. bombardowaniem gier negatywnymi recenzjami.

World of Warcraft podwoiło liczbę abonentów
World of Warcraft podwoiło liczbę abonentów

Adrian Werner, 7 lutego 2020, 11:47

Activision Blizzard opublikowało raport finansowy za miniony rok. Poza przychodami i zyskami dowiedzieliśmy się, że ponad dwukrotnemu zwiększeniu uległa liczba abonentów World of Warcraft.

Sprzedaż GTA 5 przekroczyła 120 mln, a RDR2 - 29 mln
Sprzedaż GTA 5 przekroczyła 120 mln, a RDR2 - 29 mln

Adrian Werner, 7 lutego 2020, 10:07

Firma Take-Two Interactive opublikowała nowy raport finansowy. Poza danymi o przychodach i zyskach w dokumencie znalazły się wyniki sprzedaży gier studia Rockstar Games. Dowiedzieliśmy się, że Grand Theft Auto 5 znalazło już ponad 120 mln nabywców, a Red Read Redemption 2 – 29 mln.

Najbliższe plany wydawnicze Ubisoftu. PS4 najpopularniejsze, PC goni konkurenta
Najbliższe plany wydawnicze Ubisoftu. PS4 najpopularniejsze, PC goni konkurenta

Krystian Pieniążek, 6 lutego 2020, 19:42

Firma Ubisoft podzieliła się swoimi planami wydawniczymi na najbliższą przyszłość. Poza tym francuski gigant podsumował udział poszczególnych platform i regionów w sprzedaży swoich gier.