Genshin Impact nadal dominuje na smartfonach
Genshin Impact w ciągu dwóch tygodni od premiery utrzymuje się w szczycie najlepiej zarabiających gier. Bariera 100 milionów dolarów została przekroczona.

- Genshin Impact jest gigantycznym hitem.
- Gra studia MiHoYo okupuje szczyty rankingów popularności.
- W ciągu dwóch tygodni gra przyniosła już 100 milionów dolarów przychodu.
Genshin Impact kontynuuje swój zwycięski pochód. Gra w ciągu dwóch tygodni od premiery przyniosła studiu MiHoYo ponad 100 milionów dolarów przychodu. Najwięcej pieniędzy pochodzi kolejno z rynku chińskiego, japońskiego, koreańskiego i amerykańskiego.
Informację podał analityk firmy Niko Partners Daniel Ahmad, który specjalizuje się w rynkach azjatyckich, z nastawieniem na Chiny. Ahmad już wcześniej informował, że Genshin Impact cieszy się ogromną popularnością.
Najnowsze dane z firmy analitycznej Sensor Tower wskazują, że po tygodniu tytuł wylądował na drugim miejscu listy najlepiej zarabiających gier dostępnych na iOS. Zbierający dane z rynku mobilnego serwis App Annie wskazuje, że Genshin Impact zostało w ciągu tygodnia pobrane na smartfonach przez 23 miliony osób. A trzeba pamiętać, że gra dostępna jest także na PlayStation 4 i PC, a w przyszłym roku trafi także na Switcha.
Tytułowi bez dwóch zdań pomogły wysokie wartości produkcyjne oraz początkowo ciepły odbiór społeczności. Choć warto tutaj zaznaczyć, że do głosu dochodzi coraz więcej osób krytykujących natłok mikropłatności w grze oraz słaby tzw. endgame. Nowa zawartość trafi do Genshin Impact w listopadzie, więc wtedy będzie można ocenić, czy deweloper aktywnie reaguje na uwagi kierowane w stosunki do swojej produkcji.

Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
mastarops Generał

Da się tą grę w ogóle ukończyć? Nie interesuje mnie endgame, chce sobie pozwiedzać i zrobić fabułę, bez płacenia i stresu.
Harry M Legend

Świetna sprawa. Walka jest trochę utrudniona, ale ogólnie dobrze się gra na telefonie. Note 8 Pro daje radę bez problemu.
mano77 Centurion
To tak naprawdę wyskoczyło z nikąd, ciekawe jaki kolejny hit przyniesie taka taktyka reklamowania.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Telefony maja sie coraz lepiej jesli chodzic o gierki a nie IDLE, klony klonow gier typu Archero, itd i nie liczac portow jak Max Payne, czy GTA.
Aratar Centurion
Genshin Impact nie jest grą dla każdego, wielu się od niej odbije bo to najprawdopodobniej pierwsze doświadczenie z grami typu Gacha.
"Choć warto tutaj zaznaczyć, że do głosu dochodzi coraz więcej osób krytykujących natłok mikropłatności w grze oraz słaby tzw. endgame."
Natłok mikropłatności? Gdzie? Gramy w tą samą grę? Za mikropłatności można kupić Pirogemy potrzebne do robienia większej ilości summonów postaci. Do niczego innego ich nie potrzeba. A no tak, battle pass. Jeśli kogoś nie rajcują nagrody za tryb darmowy to fakt może sobie to kupić by mieć nagrody premium (jednorazowy wydatek)
Największym minusem jest sam system wartości. 1600 Pirogemów by zrobić tzw. 10 pulla, gdzie za achievmenty w grze dostajemy 5-20 Pirogemów. To jest absolutny minus bo w takim FGO nie trzeba dużo czasu by zebrać gemy na chociaż jeden pojedynczy summon.
Słaby endgame. No tak. A dlaczego? Bo endgame w tej grze póki co nie istnieje? O endgame możemy mówić dopiero wtedy kiedy cała fabuła podstawowa będzie przedstawiona a nie jej część, a to potrwa jeszcze dużo czasu.
Na endgame narzekają dwie grupy graczy: osoby nowe, nieznające gachy (spoko, to dla nich nowość, nie wiedzą z czym to się je) oraz speedrunerzy co to całą obecną zawartość przeszli z poradnikami w 4-5h i narzekają, ze gra krótka i jedyne co im zostało to daily questy (kiedy jej obecną zawartość bez pośpiechu można przejść w 30-50h!).
Ja po ok 18h wciąż siedzę w Mondstandt(chyba się to tak nazywało) i jeszcze nie postawiłem kroku w Liyue bo nie mam po co, no chyba że dalej gonić wątek fabularny, ale w tej pierwszej lokacji wciąż mam miejsce nieodkryte i side questy do wykonania(a mam AR21).
"co to za czasy gdzie trzeba się grafiką bawić w gierkach mobilnych a i tak płynności nie ma"
Jak już ktoś to wcześniej napisał, gra nie była robiona tylko i wyłącznie z myślą o smartfonach. Twórcy chcieli zachować maksimum tego co widzą gracze Pecetowi i konsolowi stąd na wielu smartfonach gra się tnie i przegrzewa. Telefon z SD 625 to absolutne minimum by w grę pograć a przy różnych cutscenkach tnie bardzo mocno i nie można ich oglądać(sam posiadam telefon z tym procesorem).
Wracając do endgame bawi mnie to, że w sporej ilości narzekają gracze, którzy wcześniej mieli doświadczenia z takimi grami jak Fate/Grand Order czy Girls Frontline. Sam osobiście grałem w obie te produkcje i nie przypominam sobie by robiono dym o to, że kolejny rozdział fabularny pojawiał się raz na 3-5 miesięcy a jego pełną zawartość można było przejść nawet w 1 czy 2 godziny! Wszyscy byli nahajpowani, że pojawia się nowa zawartość, nie przypominam sobie takiej złości jak w przypadku Genshina.
Czy summony są potrzebne by grę przejść? Absolutnie nie, w miarę rozwijania fabuły otrzymujemy kilka postaci, które radzą sobie różnie ale można z nimi przejść wszystko co się w grze pojawia. Summony i postacie z Gachy są potrzebne by konkurować z innymi graczami w Abyss.
Podsumowując. Genshin Impact to gra single player PvE z systemem summona, w której gracze moga sobie pomagać nawzajem w trybie Coop. Gra powstawała z myślą o różnych platformach, również mobilnych, ale przy zachowaniu efektów i szczegółowości grafiki stąd do grania na telefonie potrzeba naprawdę mocnego sprzętu.
Summony nie są wymagane by przejść podstawową zawartośc gry, ale mogą być potrzebne gdy ktoś zapragnie rywalizować z innymi w Abyss. Nie wiem jeszcze jak z eventami bo dopiero dzisiaj się jakiś pojawia.
Kolejne rozdziały fabularne, a wraz z nimi kolejne odblokowane części mapy, będą pojawiały się co jakiś czas (czasem dłuższy, czasem krótszy).
Jeśli ci to nie odpowiada, to ta gra nie jest dla ciebie. Ja jako gracz z doświadczeniami w FGO, Girls Frontline czy Azur Lane z radością przyjąłem informacje o Genshin bo w końcu mogę grać moimi postaciami a nie tylko wydawać im rozkazy.