Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wyniki finansowe - sprzęt i technologie (4)

Roblox większy od Epic Games Store, sukces gry w 2021 roku oszałamia
Roblox większy od Epic Games Store, sukces gry w 2021 roku oszałamia

Jakub Błażewicz, 17 lutego 2022, 10:04

Epic Games Store mógł mieć za sobą udany rok, ale platformie daleko do sukcesu Robloxa, który może być najpopularniejszą grą na rynku.

Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach
Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach

Adrian Werner, 8 lutego 2022, 10:12

Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.

Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive
Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive

Adrian Werner, 8 lutego 2022, 08:49

Dzięki raportowi Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat rynku gier. Wśród nich znalazła się średnia wieku graczy.

King zarabia więcej od Blizzarda wg raportu finansowego Activision
King zarabia więcej od Blizzarda wg raportu finansowego Activision

Miriam Moszczyńska, 6 lutego 2022, 11:30

Raport finansowy Activision za rok 2021 rzucił nowe światło na sytuację Blizzarda. Producent nie tylko wykazuje coraz mniejsze przychody, ale boryka się także z malejącą liczbą graczy.

Call of Duty: Vanguard rozczarowaniem. Sprzedaje się gorzej niż CoD: Black Ops - Cold War
Call of Duty: Vanguard rozczarowaniem. Sprzedaje się gorzej niż CoD: Black Ops - Cold War

Adrian Werner, 4 lutego 2022, 12:21

Firma Activision Blizzard przyznała, że Call of Duty: Vanguard okazało się rozczarowaniem kasowym w porównaniu z CoD: Black Ops – Cold War. Wyśmienicie radzi sobie za to mobilna odsłona marki.

EA może zaskoczyć, obok nowego NFS będą niespodziewane zapowiedzi
EA może zaskoczyć, obok nowego NFS będą niespodziewane zapowiedzi

Dawid Wanat, 2 lutego 2022, 12:40

Electronic Arts zaciera ręce na kolejny rok fiskalny, który ma przynieść duże wzrosty. W okresie od kwietnia 2022 do marca 2023 r. zagramy też w kilka niezapowiedzianych jeszcze tytułów. Źródłem tych informacji jest telekonferencja EA, poświęcona zarobkom kwartalnym.

Battlefield 2042 może być finansową klapą; gra nie spełniła oczekiwań EA
Battlefield 2042 może być finansową klapą; gra nie spełniła oczekiwań EA

Przemysław Dygas, 2 lutego 2022, 09:21

EA przyznało, że Battlefield 2042 nie spełnił oczekiwań firmy. Najprawdopodobniej tyczy się to nie tylko stanu technicznego gry, ale również wyników sprzedaży.

Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach
Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach

Miriam Moszczyńska, 28 stycznia 2022, 09:31

Epic Games podsumowała 2021 rok. Progres jest niepodważalny, a zespół Tima Sweeneya nie zamierza wytracać tempa. Mają w tym pomóc kolejne nowości na platformie.

Doskonała passa Capcomu trwa; Japończycy publikują wyniki sprzedaży
Doskonała passa Capcomu trwa; Japończycy publikują wyniki sprzedaży

Agnieszka Adamus, 26 stycznia 2022, 21:50

Capom podał wyniki finansowe za pierwsze 9 miesięcy roku fiskalnego 2021. Wynika z nich, że firma piąty raz z rzędu zaliczyła rekordowe rezultaty pod względem przychodów oraz sprzedaży gier. Do takiego stanu rzeczy przyczyniły się marki Resident Evil i Monster Hunter.

Squid Game oglądaliśmy trzy razy chętniej niż Wiedźmina. Netflix pokazał wyniki za ostatni kwartał
Squid Game oglądaliśmy trzy razy chętniej niż Wiedźmina. Netflix pokazał wyniki za ostatni kwartał

Patryk Kubiak, 21 stycznia 2022, 15:00

Netflix pochwalił się, ilu przybyło mu użytkowników i co najchętniej oglądali subskrybenci w ciągu ostatniego roku. Squid Game i Czerwona nota okazały się największymi hitami w historii platformy.

Star Citizen z nowym rekordem finansowym w 2021 roku
Star Citizen z nowym rekordem finansowym w 2021 roku

Adrian Werner, 4 stycznia 2022, 12:11

2021 rok okazał się kolejnym rekordowym okresem w historii gry Star Citizen. W tym czasie twórcy pozyskali od graczy ponad 86 mln dolarów.

8 gier mobilnych, w tym PUBG Mobile, zarobiło ponad miliard dolarów w 2021 roku
8 gier mobilnych, w tym PUBG Mobile, zarobiło ponad miliard dolarów w 2021 roku

Adrian Werner, 19 grudnia 2021, 08:21

Dobiegający końca rok okazał się wyjątkowo udany dla rynku mobilnego. Aż osiem gier uzyskało przychody przekraczające miliard dolarów.

Nowa gra Petera Molyneuxa zarabia miliony na NFT, a jeszcze nie została wydana
Nowa gra Petera Molyneuxa zarabia miliony na NFT, a jeszcze nie została wydana

Michał Ciężadlik, 16 grudnia 2021, 13:24

Gra Legacy, czyli nowy projekt Petera Molyneuxa, zarobiła 40 mln funtów jeszcze przed premierą. Suma nie pochodzi jednak z preorderów czy innych typowych źródeł finansowania. Twórcy zarobili pieniądze na sprzedaży NFT, na których opierać będzie się gra.

Słabsze prognozy finansowe Epic Games Store
Słabsze prognozy finansowe Epic Games Store

Michał Zegar, 7 grudnia 2021, 19:30

Niedawno odtajniony dokument zawierający porównanie zestawień planowanych zysków Epic Games na przyszłe lata sugeruje, że Epic Games Store rozwija się wolniej, niż planowano.

27 miliardów dolarów wydanych na tokeny NFT w tym roku
27 miliardów dolarów wydanych na tokeny NFT w tym roku

Arkadiusz Strzała, 7 grudnia 2021, 15:30

Tokeny NFT są coraz popularniejsze. W 2021 roku wydano na nie aż 27 miliardów dolarów. Ludzie kupują przy ich pomocy przedmioty wirtualne, dzieła sztuki, nawet obiekty z metaverse.

GOG pod dużą kreską - CD Projekt zapowiada powrót do korzeni
GOG pod dużą kreską - CD Projekt zapowiada powrót do korzeni

Hubert Śledziewski, 30 listopada 2021, 14:35

Platforma GOG.com przynosi spore straty. Jej włodarze wierzą, że uda się im odwrócić trend, jeśli wrócą do pierwotnej działalności biznesowej, czyli dostarczania oferty starannie dobranych gier bez zabezpieczeń DRM.

CD Projekt w 3. kwartale 2021; kosztowny „serwis” Cyberpunk 2077 i nowe projekty
CD Projekt w 3. kwartale 2021; kosztowny „serwis” Cyberpunk 2077 i nowe projekty

Jakub Błażewicz, 29 listopada 2021, 19:32

Grupa CD Projekt opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2021 roku. „Serwis” gry Cyberpunk 2077 okazał się kosztowny dla firmy, ale Polacy myślą już nad kolejnymi projektami.

COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy

Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13

Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.

Harry Potter: Magic Awakened największą premierą roku w Chinach
Harry Potter: Magic Awakened największą premierą roku w Chinach

Adrian Werner, 17 listopada 2021, 14:04

Harry Potter: Magic Awakened zaliczyło najlepszy debiut tego roku w Chinach. Produkcja wkrótce powinna stać się najbardziej dochodową grą mobilną korzystającą z tej licencji.

Renesans Hearts of Iron 4. Paradox stawia na wewnętrze studia
Renesans Hearts of Iron 4. Paradox stawia na wewnętrze studia

Adrian Werner, 17 listopada 2021, 11:21

Poznaliśmy nowe wyniki finansowe firmy Paradox Interactive. Dowiedzieliśmy się także, że renesans popularności przeżywa HoI4.

Sega widzi przyszłość w Humankind - gra może zapoczątkować serię
Sega widzi przyszłość w Humankind - gra może zapoczątkować serię

Krzysztof Kałuziński, 13 listopada 2021, 13:13

Strategia Humankind odniosła sukces i miała znaczący wpływ na wyniki finansowe Segi. Wydawca powoli zaczyna więc myśleć o kontynuacji.

Bitcoin osiąga rekordowe wyniki, karty graficzne mogą znów podrożeć
Bitcoin osiąga rekordowe wyniki, karty graficzne mogą znów podrożeć

Arkadiusz Strzała, 10 listopada 2021, 13:57

BTC zdecydowanie wrócił do formy – jego kurs osiągnął rekordowo wysoki poziom. Ethereum także nigdy nie było tak drogie jak teraz. Nie wróży to dobrze cenom kart graficznych.

Nintendo nie jest dla dzieci, a raport to potwierdza
Nintendo nie jest dla dzieci, a raport to potwierdza

Miriam Moszczyńska, 5 listopada 2021, 15:59

Nintendo opublikowało raport podsumowujący drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego. Poza kwestią dochodów ujawniono także sporo ciekawych informacji, w tym m.in. nadchodzące premiery gier.

EA chwali się sukcesami finansowymi i wynikami testów Battlefielda 2042
EA chwali się sukcesami finansowymi i wynikami testów Battlefielda 2042

Adrian Werner, 4 listopada 2021, 11:18

Firma Electronic Arts pochwaliła się sukcesami finansowymi oraz imponującymi wynikami popularności otwartej bety gry Battlefield 2042.

Ludzie nadal kupują GTA 5; świetny wynik ośmioletniej gry
Ludzie nadal kupują GTA 5; świetny wynik ośmioletniej gry

Paweł Musiolik, 4 listopada 2021, 10:09

Wyniki finansowe firmy Take-Two za ostatni kwartał pokazują, że ludzie nadal kupują GTA 5 jak szaleni. W ciągu ostatnich trzech miesięcy sprzedano 5 milionów kopii gry.

Szefowa Blizzarda rezygnuje z pracy po 3 miesiącach; firma wciąż nieźle zarabia
Szefowa Blizzarda rezygnuje z pracy po 3 miesiącach; firma wciąż nieźle zarabia

Jakub Błażewicz, 3 listopada 2021, 18:45

Blizzard ma za sobą udany kwartał, ale wieści o dobrych wynikach finansowych ustępują informacji o odejściu Jen Oneal, wraz z Mike'iem Ybarrą przewodzącej firmie od trzech miesięcy.

AC: Valhalla zarabia krocie. Wkrótce trzecie DLC
AC: Valhalla zarabia krocie. Wkrótce trzecie DLC

Adrian Werner, 29 października 2021, 10:25

Niecały rok wystarczył, aby Assassin's Creed: Valhalla stało się drugą najbardziej dochodową grą w historii firmy Ubisoft. Dowiedzieliśmy się także, kiedy możemy się spodziewać trzeciego dodatku DLC do tej gry.

Marka Xbox notuje najlepszy pierwszy kwartał fiskalny w swojej historii
Marka Xbox notuje najlepszy pierwszy kwartał fiskalny w swojej historii

Michał Zegar, 27 października 2021, 18:00

Marka Xbox odnotowała najlepszy pierwszy kwartał fiskalny w całej historii swojego istnienia. Zawdzięcza to m.in. wzrostowi popularności konsol oraz usług. Dodatkowo Microsoft ujawnił swój plan inwestycyjny.

Cztery polskie gry wśród największych premier września na Steam
Cztery polskie gry wśród największych premier września na Steam

Adrian Werner, 26 października 2021, 10:20

W ubiegłym miesiącu na Steamie zadebiutowało wiele hitów, w tym New World oraz Tales of Arise. Wrzesień okazał się bardzo udany dla polskich deweloperów. Wśród największych premier znalazły się aż cztery produkcje rodzimych zespołów.

Kena: Bridge of Spirits zwróciła koszty produkcji; twórcy chcą tworzyć kolejną grę
Kena: Bridge of Spirits zwróciła koszty produkcji; twórcy chcą tworzyć kolejną grę

Miriam Moszczyńska, 25 października 2021, 11:49

Twórcy Kena: Bridge of Spirits poinformowali, że zwróciły się koszty produkcji tego tytułu. Co więcej, studio Ember Lab zamierza wyspecjalizować się w gatunku przygodowych gier akcji. Kolejna pozycja również będzie jego reprezentantem.

Zombiaki i Leszy gwiazdami listy bestsellerów Steam
Zombiaki i Leszy gwiazdami listy bestsellerów Steam

Adrian Werner, 25 października 2021, 09:32

W ubiegłym tygodniu na Steamie nadal najlepiej sprzedawały się gry Back 4 Blood i New World. Zaskakująco dobry debiut zaliczyła za to gra Inscryption.

Squid Game rozbija bank dla Netfliksa; marka warta już niemal miliard dolarów
Squid Game rozbija bank dla Netfliksa; marka warta już niemal miliard dolarów

Agnieszka Adamus, 19 października 2021, 14:40

Według serwisu Bloomberg marka Squid Game może być warta 891 milionów dolarów. Dane te pochodzą z dokumentacji Netfliksa.

Final Fantasy XIV największym hitem kasowym w historii serii
Final Fantasy XIV największym hitem kasowym w historii serii

Adrian Werner, 14 października 2021, 10:08

Cykl Final Fantasy składa się głównie z gier dla pojedynczego gracza. Okazuje się jednak, że największym przebojem kasowym w historii marki stało się MMORPG Final Fantasy XIV.

Facebook w sześć godzin stracił miliardy - skutki największej awarii od lat?
Facebook w sześć godzin stracił miliardy - skutki największej awarii od lat?

Arkadiusz Strzała, 6 października 2021, 15:15

Facebook doświadczył potężnej awarii. Niedostępne były też Messenger, WhatsApp oraz serwis Instagram. Giełdowy kurs akcji poleciał w dół, jednak problemy techniczne były tylko jedną z przyczyn.

Apple zarobiło na grach więcej niż Microsoft, Sony i Nintendo razem wzięte
Apple zarobiło na grach więcej niż Microsoft, Sony i Nintendo razem wzięte

Michał Ciężadlik, 5 października 2021, 16:34

Apple nie produkuje gier wideo, a pomimo tego zarabia na nich najwięcej na globalnym rynku. Wszystko dzięki App Store, które zapewnia firmie duże zyski.

Genshin Impact lepszy niż Pokemon GO i Roblox na rynku mobilnym
Genshin Impact lepszy niż Pokemon GO i Roblox na rynku mobilnym

Adrian Werner, 2 października 2021, 09:27

W ciągu pierwszego roku od premiery mobilna wersja Genshin Impact przyniosła 2 mld dolarów przychodu. To obecnie trzecia najlepiej zarabiająca produkcja w App Store i Google Play, gdzie wyprzedza m.in. Pokemon GO i Roblox.

Genshin Impact: patch 2.1 w tydzień przyniósł twórcom ponad 150 mln dolarów
Genshin Impact: patch 2.1 w tydzień przyniósł twórcom ponad 150 mln dolarów

Hubert Śledziewski, 12 września 2021, 12:55

W ciągu tygodnia od wydania, patch 2.1 do gry Genshin Impact przyniósł firmie miHoYo ponad 150 milionów dolarów przychodu. Mimo starań twórców, kolejne informacje na temat aktualizacji 2.2 wyciekły do sieci.

Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów
Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów

Krystian Rzepecki, 3 września 2021, 10:07

Samsung, TSMC i inni producenci układów scalonych kolejny raz uzyskali wysokie przychody, pomimo braków w dostępności czipów na rynku. Jak to możliwe?

Cyberpunk 2077 na PS5 i XSX/S pod koniec roku; zyski CD Projekt powyżej oczekiwań
Cyberpunk 2077 na PS5 i XSX/S pod koniec roku; zyski CD Projekt powyżej oczekiwań

Jakub Błażewicz, 1 września 2021, 21:49

CD Projekt poradził sobie znacznie lepiej w pierwszej połowie 2021 roku, niż przewidywali giełdowi analitycy. Firma zapewniła też, że Cyberpunk 2077 na PlayStation 5 i Xboxy Series X/S ukaże się w prawdziwie nextgenowym wydaniu jeszcze w 2021 roku.

PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą

Ignacy Ziarkiewicz, 26 sierpnia 2021, 11:21

Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.

Humankind i Naraka zdominowały Steam, ale tylko jedna z tych gier zyskuje na popularności
Humankind i Naraka zdominowały Steam, ale tylko jedna z tych gier zyskuje na popularności

Adrian Werner, 23 sierpnia 2021, 09:44

Humankind było największym bestsellerem ubiegłego tygodnia na Steamie. Na prawdziwy fenomen wyrasta jednak gra Naraka: Bladepoint, która z dnia na dzień zyskuje na popularności.

Naraka: Bladepoint zarządziło na Steamie
Naraka: Bladepoint zarządziło na Steamie

Adrian Werner, 16 sierpnia 2021, 09:38

Naraka: Bladepoint szturmem podbija Steam. Gra była największym bestsellerem ubiegłego tygodnia, a liczba osób grających bije rekordy dnia na dzień.

Epic Games Store przyniesie zyski najwcześniej w 2027 roku
Epic Games Store przyniesie zyski najwcześniej w 2027 roku

Paweł Musiolik, 7 sierpnia 2021, 08:41

Epic Games stracił na swoim sklepie prawie 500 milionów dolarów. Sądowy spór z Apple przynosi nowe informacje na temat skali finansowej klapy, jaką jest do tej pory EGS.

Pierwsze exclusive'y Epic Games to porażka finansowa; tylko jedna gra przyniosła zysk
Pierwsze exclusive'y Epic Games to porażka finansowa; tylko jedna gra przyniosła zysk

Michał Ciężadlik, 6 sierpnia 2021, 14:05

Upublicznione dokumenty z procesu pomiędzy Epic Games a Apple ujawniają kolejne ciekawe dane. Według najnowszych informacji jedyną grą na wyłączność, która przyniosła zysk Epicowi w pierwszej fali exclusive’ów, było Satisfactiory.

Sprzedaż gier Nintendo nie pozostawia złudzeń: twórcy Mario grają w swojej własnej lidze
Sprzedaż gier Nintendo nie pozostawia złudzeń: twórcy Mario grają w swojej własnej lidze

Ignacy Ziarkiewicz, 5 sierpnia 2021, 12:47

Nintendo opublikowało wyniki finansowe za drugi kwartał 2021 roku. Gry firmy sprzedają się w milionach egzemplarzy.

EA będzie rozwijać serię Mass Effect; sukces Edycji legendarnej
EA będzie rozwijać serię Mass Effect; sukces Edycji legendarnej

Adrian Werner, 5 sierpnia 2021, 11:34

Firma Electronic Arts poinformowała, że Mass Effect: Edycja legendarna sprzedał się nawet lepiej, niż zakładały to prognozy wydawcy.

EA zarabia krocie na grach-usługach
EA zarabia krocie na grach-usługach

Jakub Błażewicz, 5 sierpnia 2021, 10:35

Gry-usługi pokroju Apex Legends i trybu FUT w FIF-ie 21 to nadal żyła złota dla Electronic Arts. Tymczasem wydawca odnotowuje coraz mniejsze przychody ze sprzedaży swoich tytułów.

The Ascent największym komercyjnym sukcesem Curve Digital w historii
The Ascent największym komercyjnym sukcesem Curve Digital w historii

Adrian Werner, 5 sierpnia 2021, 09:35

The Ascent zaliczyło najlepszy debiut w historii firmy Curve Digital. Cyberpunkowe RPG akcji małego szwedzkiego zespołu sprzedaje się wyśmienicie i budzi duże zainteresowanie.

Wiedźmin: Pogromca potworów w tydzień przyniósł ponad 2 mln złotych
Wiedźmin: Pogromca potworów w tydzień przyniósł ponad 2 mln złotych

Ignacy Ziarkiewicz, 30 lipca 2021, 12:09

Według szacunków firmy Sensor Tower, Wiedźmin: Pogromca potworów w tydzień od premiery osiągnął przychód ponad 2 mln złotych i został pobrany co najmniej milion razy. Czy twórcom uda się utrzymać popularność produkcji?

Xbox Series X/S to najszybciej sprzedające się konsole w historii Microsoftu
Xbox Series X/S to najszybciej sprzedające się konsole w historii Microsoftu

Ignacy Ziarkiewicz, 28 lipca 2021, 10:50

Konsole Xbox Series X/S od premiery w zeszłym roku osiągają bardzo dobre wyniki sprzedażowe – szacuje się, że do tej pory zakupiono już 6,5 miliona sztuk.