Poznaliśmy nowe wyniki finansowe firmy Paradox Interactive. Dowiedzieliśmy się także, że renesans popularności przeżywa HoI4.
Paradox Interactive opublikowało sprawozdanie finansowe za trzeci kwartał tego roku. Nie był to dobry okres dla firmy. Zyski były najniższe w historii wydawcy, a przychody najgorsze od dwóch lat.
Jednak w raporcie pojawiły się także dobre informacje. Przede wszystkim renesans przeżywa Hearts of Iron IV. W minionym kwartale w HoI4 bawiło się dwukrotnie więcej graczy niż po premierze w 2016 roku. Na Steamie dwa miesiące temu udało się ustanowić nowy rekord aktywności na poziomie 49 724 osób grających równocześnie.
Ponadto dobra nowina jest taka, że za niskie zyski i przychody w minionym kwartale nie odpowiadają wypuszczone już gry. Głównymi powodami były opóźnienia premier oraz przede wszystkim skasowanie szeregu projektów znajdujących się w produkcji. Decyzję tę podjął Frederik Wester, który niedawno powrócił na fotel prezesa. Zapowiedział on powrót Paradox Interactive do korzeni i w sprawozdaniu finansowym znalazło się trochę informacji o tym, co to będzie oznaczać.
Firma zamierza ograniczyć finansowanie projektów zewnętrznych deweloperów. Wydawca skupi się na grach tworzonych przez należące do niego studia, które będą mogły liczyć na większe środki i wsparcie.
Sprawozdanie zawiera także potwierdzenie, że Paradox Interactive ma obecnie w produkcji piętnaście tytułów. Tylko cztery z nich zostały ujawnione. Niektóre są sequelami, ale nie brakuje także nowych marek. Do tej piętnastki wliczane są konwersje na konsole (jak np. tworzony obecnie port Crusader Kings III na PlayStation 5 i Xboksa Series X/S), ale nie dodatki.
Interesujesz się grami Paradox Interactive? Jeśli tak, to zaciekawić Cię mogą inne doniesienia o projektach tego wydawcy:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
25

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.