Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 października 2021, 09:45

autor: Adrian Werner

Paradox kasuje niezapowiedziane projekty i wraca do korzeni

Firma Paradox Interactive chce skoncentrować się na gatunkach, w których radzi sobie najlepiej. Dlatego wydawca skasował szereg niezapowiedzianych projektów.

Firma Paradox Interactive ogłosiła, że skasowała szereg niezapowiedzianych projektów. Wydawca chce skoncentrować się na bardziej sprawdzonych niszach, w których tradycyjnie odnosił największe sukcesy. Wynika z tego, że owe porzucone produkcje należały do gatunków, z którymi nie jest kojarzone omawiane przedsiębiorstwo.

Nie znaczy to jednak, że fani Paradox Interactive będą mogli narzekać na brak atrakcji. Obecnie w produkcji firma ma 15 gier, w tym takie tytuły jak Victoria 3, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 oraz konwersje w postaci Shadowrun Trilogy czy konsolowego Crusader Kings III. Do tego dochodzi spory zestaw dodatków do już wydanych pozycji.

Warto zwrócić uwagę na wzmiankę o Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Wiele osób spisało już ten projekt na straty, ale jak widać, Paradox Interactive jeszcze się nie poddało.

Skasowanie szeregu niezapowiedzianych gier jest efektem porządkowania sytuacji w firmie przez nowego-starego prezesa Fredrika Westera. Był on szefem Paradoxu do 2018 roku, potem w tej roli zastąpiła go Ebba Ljungerud. Jej prezesura nie należała jednak do w pełni udanych i w ubiegłym miesiącu ogłoszono, że pożegna się ona z tym stanowiskiem, a Wester powróci na swoje dawne miejsce.

Trzy lata rządów Ebby Ljungerud były mocno kontrowersyjnym okresem w historii Paradoxu. Wprawdzie Crusader Kings III stało się wielkim sukcesem kasowym, ale głośnym echem odbiła się sprawa fatalnych DLC do Europa Universalis 4. Rozczarowaniem okazała się także gra Imperator: Rome, której rozwój zawieszono kilka miesięcy temu.

Najboleśniejszą porażką było jednak Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Premiera początkowo miała nastąpić na początku 2020 roku, ale potem gra zaliczała jedno opóźnienie za drugim. Następnie zwolniono dyrektora kreatywnego Ka’aia Cluneya oraz głównego scenarzystę Briana Mitsodę, a ostatecznie w marcu tego roku od projektu odsunięto całe zajmujące się nim studio Hardsuit Labs. Biorąc pod uwagę, jak kłopotliwy ten projekt okazał się dla Paradoxu, miłym zaskoczeniem jest nowina, że firma go nie porzuciła.

  1. Oficjalna strona Paradox Interactive

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej