Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2021, 10:07

autor: Adrian Werner

Projektant Europa Universalis 4 przeprasza za lata słabych DLC

Johan Andersson ze studia Paradox przeprosił za lata słabych dodatków do Europa Universalis 4, czego kulminacją było fatalne DLC Leviathan.

Kilka tygodni temu głośnym echem odbiła się premiera dodatku Leviathan do gry Europa Universalis IV. Rozszerzenie było tak fatalne, że stało się najniżej ocenianą produkcją w historii serwisu Steam, gdyż tylko 10% opinii graczy było pozytywnych. Od tego czasu wynik jeszcze uległ pogorszeniu i wynosi 7%. Johan Andersson, czyli deweloper stojący na czele zespołu odpowiedzialnego za grę, wystosował teraz przeprosiny do społeczności fanowskiej. Nie tylko przyznał, że najnowsze DLC było słabe, ale również, że przez ostatnich kilka lat jakość dodatków do Europa Universalis 4 pozostawiała dużo do życzenia.

Andersson jest szefem studia Paradox Tinto, które założono w 2020 roku w Barcelonie w celu dalszego rozwijana EU4. Leviathan był pierwszym DLC do tej gry, które opracował ten zespół. Deweloper jest jednak związany z tą produkcją znacznie dłużej, gdyż był głównym projektantem podstawowej wersji, odpowiedzialnym także za wszystkie dodatki. Nie jest więc tak, że przeprasza za cudze winy.

Johan Andersson bierze całą winę na siebie, gdyż jest główną osobą odpowiedzialną za Europa Universalis IV. Przyznał, że pierwszym kiepskim dodatkiem było wydane pod koniec 2018 roku Golden Century i wszystkie kolejne DLC również pozostawiały dużo do życzenia pod względem jakości. Deweloper teraz wie, że powinien był mocno opóźnić wydanie Leviathana, aby zapewnić czas i środki potrzebne do dopracowania tego projektu. Po wydaniu EU4: Emperor w czerwcu ubiegłego roku właściwym krokiem byłoby tymczasowe zatrzymanie produkcji, tak aby pozwolić nowemu zespołowi (Paradox Tinto) na spokojne przejęcie obowiązków związanych z rozwojem tej gry.

Poza tym publicznym samobiczowaniem Andersson poinformował także, co zamierza zrobić, aby naprawić tę sytuację. Zespół skoncentruje się na usuwaniu błędów, zarówno tych z najnowszego dodatku, jak i tych, które są obecne w EU4 od lat. W przyszłym tygodniu ukaże się patch 1.31.3, a kolejny zaplanowany został na na koniec maja lub początek czerwca. Możemy liczyć także na wiele kolejnych aktualizacji w tym roku. Podkreślił, że pomimo falstartu Paradox Tinto pełne jest utalentowanych deweloperów, którzy zapewnią grze świetlaną przyszłość.

  1. Negatywny odbiór EU4: Leviathan wpłynął na nastroje w Paradox Interactive.
  2. Oficjalna strona firmy Paradox Interactive
  3. Europa Universalis IV - poradnik do gry
  4. Recenzja gry Europa Universalis IV - najlepszej strategii firmy Paradox

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej