Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 listopada 2021, 14:04

Harry Potter: Magic Awakened największą premierą roku w Chinach

Harry Potter: Magic Awakened zaliczyło najlepszy debiut tego roku w Chinach. Produkcja wkrótce powinna stać się najbardziej dochodową grą mobilną korzystającą z tej licencji.

HARRY POTTER: MAGIC AWAKENED W SKRÓCIE:
  1. Deweloper: NetEase
  2. Wydawca: NetEase
  3. Gatunek: RPG z elementami karcianki,
  4. Platformy: iOS, AND, PC
  5. Data premiery w Chinach: 9 września 2021 r,
  6. Data premiery w Europie: 2022 r.

Niedawno pisaliśmy o planowanym zamknięciu gry Harry Potter: Wizards Unite. Twórcy tego projektu nie mogą zwalić winy za swoje niepowodzenie na markę, gdyż inna korzystająca z niej produkcja mobilna właśnie zaliczyła wyjątkowo dobry start. Opracowane przez firmę NetEase Harry Potter: Magic Awakened stało się największą premierą tego roku w Chinach. W ciągu niecałych dwóch miesięcy od wydania projekt zarobił ponad 228 mln dolarów.

Dla porównania Harry Potter: Wizards Unite przez dwa lata przyniosło tylko 39,4 mln dol. Liderem w czerpaniu zysków z tej marki pozostaje gra Harry Potter: Hogwarts Mystery z 342 mln dol. przychodu, ale na tę kwotę pracowała ona przez 3,5 roku.

Harry Potter: Magic Awakened zadebiutowało 9 września tego roku na PC oraz urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i na razie dostępna jest tylko w Chinach, na Tajwanie, w Hongkongu oraz Makau. Na zachodnią premierę poczekamy do przyszłego roku.

Powodów sukcesu gry jest wiele. Marka Harry Potter jest bardzo popularna w Chinach, a do tego Harry Potter: Magic Awakened zbiera dobre recenzje. Chwalony jest bajkowy styl wizualny, ciekawa rozgrywka z rozbudowanym systemem walki oraz świetnie opracowane opcje społecznościowe. Nie jest to jednak tytuł idealny. Krytykowany jest zwłaszcza agresywny system mikropłatności.

Według analityków kluczową rolę w sukcesie gry odegrać miała wyśmienicie poprowadzona kampania marketingowa. Dwa dni przed premierą wybrani gracze mogli wypróbować fragment produkcji, a zaproszenia stylizowane były na listy zawierające decyzję o przyjęciu do Hogwartu. Po stworzeniu postaci znana fanom marki Tiara Przydziału decydowała, do jakiego domu trafi dana postać. Gracze zaczęli masowo dzielić się zapisami obu tych wydarzeń i przed rynkowym debiutem projektu materiały wideo z nim związane zostały obejrzane ponad miliard razy w serwisie Weibo.

  1. Oficjalna strona gry