Harry Potter: Magic Awakened największą premierą roku w Chinach

Harry Potter: Magic Awakened zaliczyło najlepszy debiut tego roku w Chinach. Produkcja wkrótce powinna stać się najbardziej dochodową grą mobilną korzystającą z tej licencji.

Adrian Werner

Harry Potter: Magic Awakened największą premierą roku w Chinach.
Harry Potter: Magic Awakened największą premierą roku w Chinach.
HARRY POTTER: MAGIC AWAKENED W SKRÓCIE:
  1. Deweloper: NetEase
  2. Wydawca: NetEase
  3. Gatunek: RPG z elementami karcianki,
  4. Platformy: iOS, AND, PC
  5. Data premiery w Chinach: 9 września 2021 r,
  6. Data premiery w Europie: 2022 r.

Niedawno pisaliśmy o planowanym zamknięciu gry Harry Potter: Wizards Unite. Twórcy tego projektu nie mogą zwalić winy za swoje niepowodzenie na markę, gdyż inna korzystająca z niej produkcja mobilna właśnie zaliczyła wyjątkowo dobry start. Opracowane przez firmę NetEase Harry Potter: Magic Awakened stało się największą premierą tego roku w Chinach. W ciągu niecałych dwóch miesięcy od wydania projekt zarobił ponad 228 mln dolarów.

Dla porównania Harry Potter: Wizards Unite przez dwa lata przyniosło tylko 39,4 mln dol. Liderem w czerpaniu zysków z tej marki pozostaje gra Harry Potter: Hogwarts Mystery z 342 mln dol. przychodu, ale na tę kwotę pracowała ona przez 3,5 roku.

Harry Potter: Magic Awakened zadebiutowało 9 września tego roku na PC oraz urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i na razie dostępna jest tylko w Chinach, na Tajwanie, w Hongkongu oraz Makau. Na zachodnią premierę poczekamy do przyszłego roku.

Powodów sukcesu gry jest wiele. Marka Harry Potter jest bardzo popularna w Chinach, a do tego Harry Potter: Magic Awakened zbiera dobre recenzje. Chwalony jest bajkowy styl wizualny, ciekawa rozgrywka z rozbudowanym systemem walki oraz świetnie opracowane opcje społecznościowe. Nie jest to jednak tytuł idealny. Krytykowany jest zwłaszcza agresywny system mikropłatności.

Według analityków kluczową rolę w sukcesie gry odegrać miała wyśmienicie poprowadzona kampania marketingowa. Dwa dni przed premierą wybrani gracze mogli wypróbować fragment produkcji, a zaproszenia stylizowane były na listy zawierające decyzję o przyjęciu do Hogwartu. Po stworzeniu postaci znana fanom marki Tiara Przydziału decydowała, do jakiego domu trafi dana postać. Gracze zaczęli masowo dzielić się zapisami obu tych wydarzeń i przed rynkowym debiutem projektu materiały wideo z nim związane zostały obejrzane ponad miliard razy w serwisie Weibo.

  1. Oficjalna strona gry
Harry Potter: Magic Awakened

Harry Potter: Żywa magia

Harry Potter: Magic Awakened

PC Mobile
po premierze

Data wydania: 27 czerwca 2023

Informacje o Grze
4.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Xbox kończy z wsteczną kompatybilnością; powodem m.in. licencje

Następny
Xbox kończy z wsteczną kompatybilnością; powodem m.in. licencje

Amerykańskie IBM wyprzedza Chińczyków w wyścigu kwantowym

Poprzedni
Amerykańskie IBM wyprzedza Chińczyków w wyścigu kwantowym

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl