Raport DM BOŚ nie przewiduje większych sukcesów ani dla grupy CD Projekt na giełdzie, ani dla gry Cyberpunk 2077 na rynku.
W niedawnym raporcie analitycy Domu Maklerskiego BOŚ obniżyli giełdową rekomendację dla Grupy CD Projekt oraz docelową cenę akcji spółki. Dotychczas zalecano „trzymanie” ich, ale teraz Tomasz Rodak, autor raportu i zarazem zastępca dyrektora Departamentu Badań Kapitałowych DM BOŚ, zmienił rekomendację dla polskiego dewelopera na „sprzedaj”. Natomiast nowa docelowa cena akcji to 90 złotych (wcześniej: 167 zł; via Polska Agencja Prasowa). W chwili wystawienia raportu kurs wynosił nieco ponad 116 zł.
Jednocześnie DM BOŚ obniżył prognozowaną sprzedaż Cyberpunka 2077. Wolumen sprzedaży w 2022 i 2023 roku ma wynieść odpowiednio 4 i 3,6 miliona egzemplarzy, o 40 i 33% mniej, niż zakładano wcześniej. Tym samym łączna sprzedaż gry do 2024 roku ma dobić do 28,4 mln kopii. Dotychczas szacowano, że będzie to 34,7 mln egzemplarzy.
W raporcie uzasadniono te niewesołe dla CD Projektu prognozy ostatnimi działaniami spółki. Chodzi o rezygnację z „większości pozytywnych czynników”, które podniosłyby wartość akcji spółki w najbliższych latach, lub ich odroczenie.
Z jednej strony mamy opóźnienia aktualizacji Cyberpunka 2077 oraz Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu przeznaczonych na konsole dziewiątej generacji (ta pierwsza gra w końcu otrzymała update w lutym), a także płatnych rozszerzeń do Cyberpunka. Z drugiej: zrezygnowanie przez CD Projekt z rozwoju autorskiego silnika, co – jak czytamy – może oznaczać odroczenie dodania funkcji sieciowych do owej pozycji:
Oceniamy, że ostatnie działania spółki spowodowały odwołanie lub odsunięcie w czasie większości pozytywnych czynników, które mogły stanowić wsparcie dla kursu akcji: wersja Wiedźmina 3 na konsole nowej generacji została przesunięta na późniejszy termin (bez konkretnej daty), płatne dodatki do Cyberpunka 2077 pojawią się najwcześniej w 2023 roku oraz rezygnacja z autorskiej technologii REDengine prawdopodobnie oznacza, że elementy online nie pojawią się w Cyberpunku 2077 w najbliższym czasie.
Warto przypomnieć, że wspomniane opóźnienia podawano jako przyczynę wcześniejszych problemów CD Projektu na giełdzie. Swoje miało też zrobić wycofanie produktów wydawcy z Rosji.
Może Cię zainteresować:
Więcej:Multiplayer Cyberpunka 2077 tworzony przez fanów działa coraz lepiej. Gracze są zachwyceni postępami
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
47

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).